حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارت گرافیک RTX 3090 Ti با حداکثر توان مصرفی ۴۵٠ واتی ارائه می‌شود!

انویدیا برای کاربران معمولی و کاربران حرفه‌ای، طیف مختلفی از محصولات را عرضه می‌کند. هم اکنون، پرچمدار این کمپانی در بخش کارت‌های گرافیک، RTX 3090 است. حال بر اساس شایعات جدید، کارت گرافیک RTX 3090 Ti با توان مصرفی بالاتری معرفی می‌شود. همچنین رابط برق این پردازنده گرافیکی، جدیدتر خواهد بود.

کارت گرافیک RTX 3090 Ti، به زودی با پیشرفت‌های قابل توجهی از راه می‌رسد

سال گذشته بود که کارت گرافیک RTX 3090 به صورت رسمی معرفی شد. توان مصرفی این محصول، ٣۵٠ وات بود.

 

کارت گرافیک RTX 3090 شرکت Nvidia برای بازی های 8K به قیمت ۱۴۹۹ دلار رسما معرفی شد

 

این بار XDA Developers گفته است که در حالی که ما در حال انتظار برای تأمین موجودی RTX 3080 و RTX 3060 توسط انویدیا هستیم، به نظر می‌رسد که این کمپانی می‌خواهد RTX 3090 Ti را نیز به زودی روانه این بازار جهنمی کند! این کارت گرافیک، در آینده‌ای نزدیک با امکانات قدرتمندتری معرفی می‌شود. این محصول، در واقع همان RTX 3090 Super است که پیش‌تر در شایعات فاش شده بود.

اما جدا از این‌ها، با توجه به اطلاعاتی که از Videocardz به دست آمده است، پردازنده گرافیکی RTX 3090 Ti قرار است به زودی با عنوان پرچمدار جدید انویدیا پا به عرصه وجود بگذارد. این کارت گرافیک، از هسته‌های بیشتری بهره خواهد برد. اما موضوع ما، شامل موارد دیگری از جمله حداکثر توان مصرفی نیز می‌شود.

مشخصات کارت گرافیک جدید Nvidia

خب، ابتدا از مهم‌ترین نکته فاش شده از این کارت گرافیکی، یعنی حداکثر توان مصرفی آن شروع می‌کنیم. بر اساس شایعات جدید، حداکثر توان مصرفی پردازنده گرافیکی RTX 3090 Ti، به ۴۵٠ وات رسیده است. این میزان، ١٠٠ وات بیشتر از RTX 3090 است. ما پیش از این نیز شنیده بودیم که Nvidia در نظر دارد تا چنین توان مصرفی را به کار بگیرد. هرچند ممکن است که توان ذکر شده، مربوط به یک نسخه سفارشی باشد. اما در هر صورت، این میزان از توان مصرفی، اجازه افزایش هرچه بیشتر حداکثر فرکانس کاری پردازنده گرافیکی و VRAM را به RTX 3090 Ti می‌دهد.

علاوه بر این، گفته می‌شود که RTX 3090 Ti دارای رابط برق جدیدی است. شایعات جدید، حاکی از این هستند که این یک استاندارد جدید از PCIe Gen 5 است. اما باید بگوییم که اطلاعات مربوط به این رابط برق ١۶ پینی نسل ۵، فعلاً در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. چرا که فعلاً باید منتظر بمانیم تا این کارت گرافیک، بر روی مادربردهای سازگار با خود سوار شود. گفته می‌شود که پردازنده گرافیکی جدید RTX 3090 Ti دارای حافظه‌ای با سرعت ٢١ گیگابیت بر ثانیه است. ماژول‌های ٢ گیگابایتی نیز جایگزین همتایان ١ گیگابایتی خود شده‌اند.

انتظار می‌رود که RTX 3070 Ti نیز مجهز به ماژول‌هایی ٢ گیگابایتی برای ١۶ گیگابایت حافظه VRAM خود باشد. اما بر خلاف RTX 3090 Ti، خبری از PCB جدید نیست.

گفتنی است که نام پردازنده گرافیکی RTX 3090 Ti، در واقع GA102-350 می‌باشد. تعداد کلاسترهای پردازنده گرافیکی آن، به ٨۴ عدد افزایش یافته است. هسته‌های CUDA نیز به ١٠,٧۵٢ عدد رسیده است. هسته‌های تنسور این پردازنده گرافیکی، ٣٣۶ خواهد بود. میزان حافظه این کارت گرافیک مانند قبل، ٢۴ گیگابایت از نوع GDDR6X است. پهنای باند کارت گرافیک RTX 3090 Ti، به رقم جذاب ١,٠٠٨ گیگابایت بر ثانیه رسیده است.

انتظار داریم که RTX 3090 Ti، حوالی دی تا بهمن ماه امسال رونمایی شود. در کنار آن، از RTX 3070 Ti به همراه RTX 2070 در نسخه‌ای ١٢ گیگابایت VRAM نیز معرفی می‌شوند. با توجه به مشکلات، وضعیت موجودی نسخه Super فعلاً نامشخص است.

نظر شما در مورد این مشخصات فاش شده از RTX 3090 Ti چیست؟ آیا منتظر ارائه آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

اوه چقدر مصرفش زیاده .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️