حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برآمدگی دوربین آیفون ۱۴ پرو احتمالا به دلیل سنسور بزرگ ۴۸ مگاپیکسلی آن است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

محصولات اپل، مخصوصا سری آیفون همواره جزو مورد انتظارترین گوشی‌های هوشمند بازار بوده‌اند. اما در مورد آیفون ۱۴ به نظر کمی داستان متفاوت است. زیرا تا به امروز اخبار و اطلاعات مختلفی درباره تغییرات و پیشرفت‌های جدی‌تر در این دستگاه شنیده شده است. بر اساس آنچه که اخبار و شایعات می‌گویند، برآمدگی دوربین آیفون ۱۴ پرو احتمالا به دلیل سنسور بزرگ ۴۸ مگاپیکسلی آن است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

برآمدگی دوربین آیفون ۱۴ پرو احتمال استفاده از یک سنسور قدرتمدتر و بزرگ‌تر را بیشتر می‌کند

برخلاف آنچه که در اخبار اولیه نشان داده شده بود، گوشی‌های پریمیوم بعدی اپل، یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ ​​پرو مکس  احتمالا برجستگی‌های دوربین ضخیم‌تری خواهند داشت. این موضوع در شایعات فاش شده احتمالی درباره مشخصات این دستگاه منتشر شده است و نکته مهم آن نیز این است که توسط مینگ چی کو که یکی از تحلیلگران و افشاگران برجسته محصولات اپل می‌باشد، نیز تایید شده است.

طرح‌های شماتیک فاش شده آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ ​​پرو مکس نشان می‌دهد که طراحی بخش پشتی این دستگاه‌ها مشابه نسل‌های قبلی خود خواهند بود اما ابعاد آن تغییر خواهد کرد. سنسور استفاده شده در دوربین هر دو مدل احتمالا بزرگ‌تر خواهند شد و برجستگی‌های دوربین آن‌ها نیز بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

برآمدگی دوربین آیفون ۱۴ پرو

همانطور که گمان می‌رفت، سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی که گفته می‌شود جایگزین سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی فعلی خواهد شد، دلیل برآمدگی ضخیم دوربین این دو دستگاه است. کو همچنین فاش کرده است که در مقایسه با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نسل‌های قبلی آیفون، طول مورب سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد بیشتر خواهد بود و ارتفاع لنز آن در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

اگرچه ممکن است با انجام این کار، دستگاه‌های جدید اپل از نظر ظاهری چندان خوشایند به نظر نرسند، اما دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی مطمئنا می‌تواند آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس را به بهترین دوربین‌های گوشی‌های سال ۲۰۲۲ تبدیل کند. اپل آخرین بار با معرفی آیفون 6S، تعداد مگاپیکسل دوربین را افزایش داد. همانطور که احتمالا می‌دانید، سنسورهای بزرگ‌تر، نور بیشتری را وارد می‌کنند و این موضوع به بهبود کیفیت تصویربرداری دستگاه کمک شایانی خواهد کرد.

رندر CAD آیفون 14 پرو اپل با طراحی سوراخ + کپسول نمایشگر منتشر شد

تنها مدل‌های پرو آیفون 14 از تراشه جدید A16 بهره می‌برند؛ عرضه مدل استاندارد با A15

طبق گزارش‌های قبلی، این یک سنسور ۱/۱.۳ اینچی است. اما با پیکسل‌های ۱.۲۵ میکرومتری، در مقایسه با پیکسل‌های ۱.۷ میکرومتری آیفون ۱۲ پرو مکس کمی کوچک‌تر خواهد بود. در شرایط نور کم، آیفون ۱۴ پرو ظاهرا از قابلیتی به نام Pixel Binning برای ترکیب چند پیکسل به عنوان یک پیکسل واحد استفاده می‌کند. حسگر جدید ۴۸ مگاپیکسلی ظاهرا امکان ضبط ویدیوهای 8K را نیز فراهم خواهد کرد.

به غیر از این، به گفته خبرگزاری PhoneArena، شایعه شده است که مدل‌های Pro دارای یک بریدگی به شکل قرص و یا به شکل پانچ هول خواهند بود. این دستگاه احتمالا از نسخه A16 Pro که یک تراشه سریع‌تر و کم مصرف‌تر است استفاده می‌کند. از سوی دیگر، مدل‌های معمولی و مکس، بریدگی فعلی خود را حفظ خواهند کرد و ظاهرا از نسخه بهبود یافته تراشه A15 Bionic که به A16 تغییر نام می‌دهد، استفاده خواهند کرد.

در پایان باید گفت که سری آیفون ۱۴ احتمالا در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. نظر شما در این مورد چیست؟ با توجه به اخبار و شایعات منتشر شده، به نظر شما خانواده آیفون ۱۴ اپل نسبت به نسل‌های قبلی ارزش بیشتری خواهد داشت؟ از نظر شما برچسته‌ترین و مهم‌ترین تغییر نسل بعدی آیفون‌های اپل چه خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان