حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوار جستجوی لانچر پیکسل با قابلیت‌ های جدید کاربردی‌ تر از همیشه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، اندروید ۱۳، گوگل

گوگل در رابط کاربری محصولات پیکسل خود یا همان پیکسل لانچر، همیشه بر کاربردی بودن و افزودن قابلیت‌های جدید و مفید تاکید داشته است. به دنبال این موضوع گویا قرار است تغییرات مثبتی هم رویت شود. بنابر اخبار منتشر شده گویا نوار جستجوی لانچر پیکسل با قابلیت‌های جدید کاربردی‌تر از همیشه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نوار جستجوی لانچر پیکسل به زودی میزبان قابلیت‌های جدیدی خواهد بود

توییتی از میشال رحمان (Mishaal Rahman)، سردبیر فنی ارشد Esper توسط Android Police منتشر شده است که نشان می‌دهد که گوگل به دنبال اضافه کردن قابلیت‌های بیشتری به نوار جستجوی Pixel Launcher خود است. قابلیت‌های مهم در بتای دوم اندروید ۱۳ (نسخه پیش‌ نمایش مخصوص توسعه دهندگان) به تازگی توسط این شرکت منتشر شده است.

اندروید ۱۳ نسخه ۲ پیش نمایش توسعه دهندگان رسما ارایه شد + ویژگی های جدید

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا ویجت‌ها، اسکرین‌شات‌های ذخیره‌شده و پیشنهادات را از بخش جستجوی گوگل جستجو کنند. این قابلیت‌ها به دنبال تغییراتی است که در نوار جستجوی Pixel Launcher در اندروید ۱۲ ایجاد شده است. آپدیت سال گذشته اندروید ۱۲، امکان جستجوی گسترده را به نوار جستجو در لانچر پیکسل اضافه کرد و بدین ترتیب به کاربران امکان می‌داد تا اطلاعات (به ترتیب حروف الفبا) برنامه‌ها، مخاطبین، اینترنت، تنظیمات و سایر موارد خود را جستجو کنند.

در ابتدا انتظار می‌رفت که این ویژگی در اواخر سال گذشته برای پیکسل‌ها عرضه شود. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا اسکرین شات‌های ذخیره شده از Google Photos را درست در صفحه اصلی پیکسل خود جستجو کنند. هنگام جستجو در اینترنت، گوگل نتایج جستجوی مرتبط را در حین تایپ درخواست خود،به شما نشان می‌دهد.

نوار جستجوی Pixel Launcher همچنین شما را با یک کلیک سریع بر روی لوگوی نمادین گوگل، به صفحه Google Discover می‌برد و به شما امکان می‌دهد با ضربه زدن روی آیکون میکروفون از دستیار Google بخواهید کاری را انجام دهد. همچنین با فشار دادن روی آیکون لنز در سمت راست نوار جستجو به سرعت شما را به Google Lens می‌برد. میشال رحمان در توئیتی، درباره این قابلیت گفته است که:

نوار جستجوی لانچر پیکسل

نوار جستجوی لانچر پیکسل، با استفاده از Android System Intelligence، به زودی نتایج منطبق با ویجت‌ها، تصاویر ذخیره‌ شده و پیشنهادات جستجوی گوگل را نشان می‌دهد. این قابلیت مدتی است که برای لانچر پیکسل گوگل وجود داشته است اما اخیرا توسط این شرکت منتشر شده است.

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، طرفداران اندروید ممکن است بخاطر این قابلیت هیجان زده شوند زیرا انتظار می‌رود اولین نسخه بتا اندروید ۱۳ در ماه آینده منتشر شود. همچنین چهار نسخه بتا برای انتشار قبل از نسخه نهایی اندروید ۱۳، در سه ماهه سوم سال جاری برنامه ریزی شده است. سال گذشته اندروید ۱۲ در ۴ اکتبر منتشر شد. با این حال، این احتمال وجود دارد که کاربران پیکسل مجبور نباشند اندروید ۱۳ را برای بهبود نوار جستجوی Pixel Launcher خود نصب کنند.

اندروید ۱۳ یکی از ویژگی های اندروید ۱۲ را متعادل تر می کند

از آنجایی که برنامه Android System Intelligence قابلیت‌های جستجوی Pixel Launcher را هدایت می‌کند، ممکن است این ویژگی به جای اینکه در آپدیت اندروید ۱۳ گنجانده شود، بخشی از یک Feature Drop در آپدیت بعدی گوگل در آینده باشد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا افزوده شدن این قابلیت و ویژگی‌های جانبی آن را مفید و کاربردی می‌دانید؟ به نظر شما گوگل در لانچر پیکسل خود باید روی چه مواردی بیشتر تمرکز کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان