حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید کارت گرافیک های انویدیا در کارخانه های اینتل در آینده ای نزدیک

انویدیا و اینتل، هر دو غول‌های صنعت سخت‌افزار به شمار می‌روند که اولی در زمینه طراحی و تولید کارت گرافیک و دومی در زمینه طراحی و تولید پردازنده‌ها، به نوعی تبدیل به بزرگان صنعت خود شده‌اند. اینطور که پیداست، گویا قرار است در آینده ای نزدیک شاهد تولید کارت گرافیک های انویدیا در کارخانه های اینتل باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تولید کارت گرافیک های انویدیا در کارخانه های اینتل؛ آیا انویدیا و اینتل یک شراکت مستحکم ایجاد می‌کنند؟

در حال حاضر انویدیا یکی از برترین طراحان پردازنده‌های گرافیکی در جهان است (البته نه یکی از تولیدکنندگان). این شرکت رقیب قدرتمندی مانند AMD دارد، اما با این وجود، سری کارت گرافیک‌های RTX این شرکت جزو محبوب‌ترین کارت‌های گرافیک در جهان هستند. بنابراین، طبیعی است که علاقه مندان به دنیای گیم و فناوری، اخبار مربوط به NVIDIA را دنبال کنند.

یک گزارش جدید حاکی از تغییری است که ممکن است نقش مهمی در استراتژی این شرکت داشته باشد. بر اساس گزارش‌های اخیر، پردازنده‌های گرافیکی آینده NVIDIA ممکن است توسط شرکتی ساخته شوند که تقریبا به عنوان یک رقیب در مقابل این شرکت ایستاده است.

منظور ما همان اینتل است. اولین شایعات درباره این شراکت نخستین بار توسط مدیر اجرایی NVIDIA فاش شد. بنابراین، این اتفاق بسیار محتمل است. این بیانیه نشان می‌دهد که هر دو شرکت در حال مذاکره برای به نتیجه رساندن این قرارداد هستند.

انویدیا از تصاحب Arm با صرف هزینه ۴۰ میلیارد دلار صرف‌نظر کرد

پس از اعلام این خبر، پت گلسینگر (Pat Gelsinger)، رئیس شرکت اینتل نیز بیانیه هوانگ را تکرار کرد. این نشان می‌دهد که هر دو شرکت به احتمال زیاد در مرحله نهایی شروع به همکاری هستند. این موضوع بسیار جالب است، زیرا انتظار می‌رود اینتل پردازنده‌های گرافیکی تولید خود را در چند سال آینده به بازار بیاورد. این شرکت همچنین مدتی است که در حال ساخت این محصولات بوده است. از سوی دیگر، NVIDIA یکی از بزرگترین نام‌ها در صنعت طراحی GPU است.

اگر اینتل بخواهد در این زمینه موفقیتی کسب کند، انویدیا مطمئنا رقیبی قدرتمند برای شکست دادن خواهد بود. با این حال، اگر اینتل تراشه‌های انویدیا را در آینده تولید کند، ممکن است شاهد رقابت زیادی نباشیم. شاید این دو شرکت در آینده به تبادل اطلاعات و گسترش همکاری ود ادامه دهند.

تولید کارت گرافیک های انویدیا در کارخانه های اینتل

هوانگ از NVIDIA گفته است که ما سال‌ها با اینتل از نزدیک کار می‌کنیم و نقشه راه خود را مدت‌ها قبل از اینکه آن را با کاربران به اشتراک بگذاریم، با این شرکت به اشتراک گذاشته‌ایم. اینتل سال‌هاست که از اسرار ما مطلع بوده؛ همچنین AMD نیز سال‌هاست که از اسرار ما مطلع است.

ما آنقدر بالغ هستیم که بفهمیم نیاز به همکاری دوطرفه با همه شرکت‌ها داریم. در حالی که هر یک از این شرکت‌ها همچون NVIDIA، Intel و یا حتی AMD، مایل هستند که محصولاتشان نسبت به سایر رقبا موفق‌تر شود، اما این بیانیه سطح استدلال‌ها درباره عدم افشا و خطوط ظریفی که به دلیلی اساسی در میان این شرکت‌ها مطرح می‌شود را برجسته می‌کند.

اینتل Arc سری جدید پردازنده گرافیکی (GPU) این شرکت برای رقابت با انویدیا و AMD می‌باشد

با این حساب تجربه کاربری احتمالا برای مصرف کنندگان باید یکنواخت باشد. در نتیجه، بیشتر شرکت‌های فناوری با یکدیگر همکاری مناسبی برای ساخت محصولات بر اساس استانداردهای رایج در سراسر صنعت دارند.

ممکن است شاهد همکاری سامسونگ و اپل نیز باشیم

چنین همکاری بین NVIDIA و Intel شبیه به آن چیزی است کخ معمولا اپل و سامسونگ به عنوان همکاری انجام می‌دهند. سامسونگ و اپل شاید بزرگ‌ترین رقبا در بخش گوشی‌های هوشمند باشند. با این حال، سامسونگ سال‌هاست که نمایشگر و سایر فناوری‌ها را برای آیفون‌های اپل تولید می‌کند. شاید شاهد وقوع وضعیت مشابهی در مورد اینتل و انویدیا باشیم. خطوط تولید اینتل حتی می‌تواند به عنوان یک بازوی جداگانه برای خود و سایر شرکت‌ها کار کند.

به گفته GizChina، انویدیا در سال‌های اخیر هدف‌های بزرگ و بسیار زیادی داشته است. این شرکت حتی در تلاش برای به دست آوردن ARM بود. شرکتی که اساسا دنیای CPUهای تلفن همراه را با طراحی‌های اصلی خود به جلو هدایت می‌کند. اما به نظر می رسد این معامله در حال حاضر غیرممکن است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا همکاری غول‌های صنعت سخت‌افزاری همچون AMD، انویدیا و اینتل می‌تواند در نهایت به سود کاربران باشد؟ به نظر شما رقابت شرکت‌ها با یکدیگر بهتر است یا همکاری آن‌ها؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان