حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انویدیا از تصاحب Arm با صرف هزینه ۴۰ میلیارد دلار صرف‌نظر کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، تجاری

به‌نقل از سه منبع ناشناس با آگاهی مستقیم از مراحل معامله که اخیرا با Financial Times مصاحبه کرده‌اند، غول گرافیکی انویدیا دیگر قصدی برای صرف هزینه ۴۰ میلیارد دلاری به‌منظور تصاحب Arm ندارد. درعوض، این شرکت احتمالاً تا ۱.۲۵ میلیارد دلار به‌دلیل شکست در انجام معامله به مالک آرم، SoftBank، پرداخت خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، در ادامه نیز Simon Segars، مدیرعامل Arm، سمت خود را به Rene Hass واگذار خواهد کرد.

انصراف انویدیا از تصاحب Arm

این قرارداد که در سپتامبر 2020 اعلام شد، درصورت نهایی شدن، یکی از بزرگترین معامله‌های صنعت شناخته می‌شد که به کمپانی انویدیا کنترل شرکتی را می‌داد که معماری و مالکیت معنوی آن برای تمامی تراشه‌های استفاده‌شده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها که تابه‌حال تولید شده‌اند، حیاتی است.

بااین‌حال، نگرانی‌های آژانس‌های نظارتی در ایالات‌متحده و اروپا باعث شد Nvidia در برنامه خود تجدیدنظر کند. این مورد به این رخ داد که درحال‌حاضر چندین شرکت به فناوری‌های توسعه‌یافته توسط Arm متکی هستند.

انصراف انویدیا از تصاحب Arm

انصراف انویدیا از تصاحب Arm

انویدیا تاکنون از اظهارنظر در مورد این تصمیم خودداری کرده و حتی تأیید یا تکذیب این شایعه نیز صورت نپذیرفته است. Softbank و Arm نیز تاکنون به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداده‌اند. همچنین هیچ‌یک از دو طرفین به‌طور علنی تأیید نکرده‌اند که این معامله متوقف شده است. ممکن است آن‌ها منتظر باز شدن بازارهای مالی در بریتانیا یا ژاپن باشند، جایی که به‌ترتیب دفتر مرکزی Arm و Softbank در آن قرار دارد. سافت بانک قرار است سود سهام خود را در اواخر امروز به‌وقت ژاپن گزارش کند.

با‌این‌حال، تعجب‌آور نیست که این معامله نهایی نشده است؛ زیراکه از همان ابتدا مسیر سختی برای انویدیا تعیین شده بود، به‌طوری‌که Jensen Huang، مدیرعامل انویدیا، اغلب مجبور به دفاع از آن در انظار عمومی می‌شد و درنهایت نیز اعتراف کرد که ممکن است نهایی شدن این معامله مدت‌زمان بیشتر طول بکشد. تقریباً دو هفته پیش نیز بلومبرگ گزارش داد که پس از چالش‌هایی که رگولاتوری‌های بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده در مورد اینکه تصاحب احتمالی Arm توسط انویدیا ممکن است چه بر سر این صنعت آورد، این معامله را شکست‌خورده درنظر می‌گرفتند. همچنین چندی پیش، FTC شکایتی را به‌منظور جلوگیری از تکمیل مراحل این معامله ارائه کرده و نگرانی خود را در این مورد ابراز کرده بود.

دیدگاه شما پیرامون شکست در انجام یکی از بزرگ‌ترین معاملات قرن با طرفین انویدیا و آرم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی