حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنیاد جهانی وب قصد حذف و نابودی سایت های مخرب را دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، اینترنت

فضای مجازی از زمان ظهورش، صدها و هزاران ویژگی مفید را ارائه داده است. اما با این وجود همیشه مشکلات امنیتی زیادی نیز در آن وجود داشته است. از همان دهه‌های ابتدایی که موضوع و مفهوم هک و نفوذ و سرقت اطلاعات هنوز خیلی همه‌گیر نشده بود اما با این وجود شاهد چنین مواردی نیز بودیم. این موضوع حالا از یک مشکل به یک معضل تبدیل شده است و بر اساس اخبار منتشر شده، بنیاد جهانی وب قصد حذف و نابودی سایت های مخرب را دارد. با ترنجی همراه باشید.

بنیاد جهانی وب و ارائه برنامه‌های مدون جهت مقابله با سو استفاده از فضای مجازی

با اینکه که دنیای وب به خودی خود، شگفت انگیز است، اما کسانی هستند که می‌خواهند از طریق طراحی انتخاب‌های فریبنده یا ایفای نقش‌های تاریک خود، از مزایای وجود کاربران استفاده کنند. آزمایشگاه طراحی خط‌ مشی فناوری بنیاد وب در حال کار بر روی برخی ایده‌ها برای کمک به کاهش این اقدامات مشکل ساز است، از جمله آن می‌توان به تولید مجموعه‌ای از ابزارهای سازنده وب‌سایت UX (تجربه کاربری) و UI (رابط کاربری) که می‌توانند به جای روش‌های فریبنده استفاده شوند، اشاره کرد.

برای امنیت خود وب کم لپتاپ یا تلویزیون خود را بپوشانید

در این پروژه آمده است هر کاری که ما به صورت آنلاین انجام می‌دهیم تحت تأثیر نحوه ساخت ابزارهایی است که استفاده می‌کنیم. طراحی فریبنده شیوه‌هایی هستند که در رابط‌های کاربری تعبیه شده‌اند که استقلال یا انتخاب مصرف‌کننده را مبهم یا مختل می‌سازد و می‌تواند تصمیم‌گیری وی را تغییر دهد یا کاربران را فریب دهد تا اقداماتی را انجام دهند که در غیر آن صورت ممکن است آن کار را انجام ندهند. متأسفانه این پدیده طراحی مضر امروزه بسیار گسترده و همه‌گیر شده است.

الگوهای تاریک و اثرات منفی آن بر فضای وب

این پروژه می‌گوید که در ماه‌های آینده، شواهدی از آسیب الگوهای تاریک، از جمله اینکه این شیوه‌ها بیشتر بر چه کسانی تأثیر می‌گذارند و به‌ویژه چگونه بر جوامع حاشیه‌نشین تأثیر می‌گذارند، جمع‌آوری خواهد کرد.

بنیاد جهانی وب

وب سایت خبری TechCrunch با برخی از کسانی که پشت پرده طراحی این طرح بودند، از جمله کاوشالیا گوپتا (Kaushalya Gupta)، که این برنامه را در آزمایشگاه طراحی سیاست خط مشی وب رهبری می‌کند، صحبت کرده و وی گفته است که هدف آن‌ها این است که «طراحی انسان محور» را به وب بیاوریم.

این پروژه سازمان‌ها و گروه‌های مختلف را گردهم می‌آورد تا به پیشبرد برخی ایده‌ها کمک کنند. در نتیجه نهایی، تصمیمات باید بیشتر متمرکز بر کاربر باشد. این ابتکار پس از نظرسنجی از هزاران سازمان آغاز شد و در آن ۲۰۰ موضوع را به طرح های فریبنده اختصاص داد.

چرا رمز عبور کاربران باید حداقل ۸ کاراکتر باشد؟ نمودار امنیت سایبری پاسخ می دهد

این طرح‌های فریبنده یا الگوهای تیره در همه جای وب حضور دارند. آن‌ها به قدری اتفاق می‌افتند که حتی یک حساب توییتر به نام @darkpatterns وجود دارد که به مستندسازی آن‌ها اختصاص داده شده است. برای مثال، روزنامه‌هایی مانند نیویورک تایمز از کاربران می‌خواهند که برای لغو اشتراکی که به صورت آنلاین شروع شده است تماس بگیرند.

بنیاد جهانی وب

آمازون اغلب کاربران را به سمت ثبت نام در Prime سوق می‌دهد. شرکت هندی Byju’s اشتراک‌هایی را ارائه می‌دهد که رایگان به نظر می‌رسند اما واقعا اینطور نیستند. شرکت Adobe برای لغو اشتراک هزینه‌های زیادی از کاربران دریافت می‌کند. این لیست طولانی از روش‌های غیراخلاقی ادامه دارد و نتیجه نهایی این است که کاربران اغلب به صورت مالی ضرر می‌کنند و در کمترین حالت نیز ضرر این اتفاق، از دست دادن وقت یا تمرکز است.

به گفته TechRadar، آنطور که گفته شده است، در این مورد راهی طولانی در پیش است و شاید این پروژه هم هیچ وقت آنطور که باید تاثیرگذار باشد، عمل نکند، اما شناخت روزافزون از این مشکل، همراه با راه‌حل‌های واقعی، قطعا گامی در مسیر درست است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز با مشکلات و معظلات این چنینی روبرو شده‌اید؟ به نظر شما راه‌حل نهایی برای برطرف کردن چنین مشکلاتی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان