حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا رمز عبور کاربران باید حداقل ۸ کاراکتر باشد؟ نمودار امنیت سایبری پاسخ می دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، حملات سایبری

دنیای سایبری همواره پر از خطرات مختلفی است که مهاجمان یا هکرها به مقاصد مختلف در آن پرسه می‌زنند. مهم‌ترین مشخصه امنیت یک حساب کاربری، استفاده از یک رمز عبور قوی است که شامل اعداد، حروف و کاراکترهای خاص باشد. در پاسخ به این سوال که چرا رمز عبور کاربران باید حداقل ۸ کاراکتر باشد، نمودار امنیت سایبری دلایل خوبی برای رعایت این موضوع به شما خواهد داد. با ترنجی همراه باشید.

چرا رمز عبور کاربران باید حداقل ۸ کاراکتر باشد؟ امنیت در گرو پیچیدگی است…!

گزارشی از شرکت امنیت سایبری Hive Systems توسط CNBC نشان می‌دهد که چقدر طول می‌کشد تا یک هکر معمولی رمز عبوری را که برای محافظت از مهم‌ترین حساب‌های آنلاین شما استفاده می‌شود را کشف کند. به عنوان مثال، استفاده از اعداد به تنهایی می‌تواند به یک هکر این امکان را بدهد که فورا رمز عبور شما را از ۴ تا ۱۱ کاراکتر کشف کند.

اگر فقط از حروف کوچک برای رمز عبور استفاده می‌کنید، ممکن است با این کار داده‌هایی را که از آن محافظت می‌کنید مستقیما و دو دستی به هکرها تقدیم کنید. بر اساس گفته‌های شرکت Hive Systems، رمزهای عبور که ۴ تا ۸ کاراکتر صرفا حروف کوچک هستند را می‌توان فورا شکست.

گروه هکری $Lapsus سامسونگ را هک کرد

در حالی که رمز عبوری متشکل از ۹ حرف کوچک را می‌توان در ۱۰ ثانیه کشف کرد. اگر گذرواژه شما به حداقل ۱۰ کاراکتر برسد، این زمان به ۴ دقیقه افزایش می‌یابد. باید این را نیز در نظر داشت که رمز عبوری متشکل از ۱۱ کاراکتر (با استفاده از چیزی جز حروف کوچک) در عرض دو ساعت قابل تشخیص است.

پیشرفت‌های فناوری به هکرها کمک می‌کند تا رمزهای عبور را در کمتر از دو سال بشکنند

با استفاده از ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، پسوردهای چهار تا شش کاراکتری را می‌توان فورا شکست داد. رمزهای عبور متشکل از هفت کاراکتر تنها دو ثانیه طول می کشد تا شکسته شوند و رمزهای عبور با ۸، ۹ و یا ۱۰ کاراکتر (متشکل از حروف کوچک و بزرگ) به ترتیب در دو دقیقه، یک ساعت و سه روز کشف می‌شوند. یک رمز عبور ۱۱ کاراکتری با استفاده از حروف بزرگ و کوچک می‌تواند یک هکر را تا پنج ماه نگه دارد.

چرا رمز عبور کاربران باید حداقل ۸ کاراکتر باشد

حتی اگر بخواهید حروف کوچک و بزرگ را همراه با اعداد ترکیب کنید، استفاده از رمز عبوری که فقط از چهار تا شش کاراکتر تشکیل شده باشد به هیچ وجه ایمن نیست. اگر بخواهید نمادهایی (مانند ! @ $ % ^ &) را به این ترکیب اضافه کنید، حتی یک رمز عبور شش حرفی هم می‌تواند فورا شکسته شود. نکته اصلی این است که رمز عبور شما باید طولانی باشد و افزودن یک حرف اضافی می‌تواند تفاوت بزرگی در حفظ امنیت اطلاعات شخصی شما ایجاد کند.

پاول دورف: مقصران هک شدن گوشی ها، اپل و گوگل هستند!

به عنوان مثال، با استفاده از حروف کوچک و بزرگ به همراه اعداد و علائم، رمز عبور ۱۰ حرفی را می‌توان در پنج ماه شکست. با استفاده از حروف، اعداد و نمادهای یکسان، رمز عبور ۱۱ کاراکتری ممکن است ۳۴ سال طول بکشد تا شکسته شود.

گذرواژه‌های آنلاین شما نباید کمتر از هشت کاراکتر باشد

شرکت Hive Systems پیشنهاد می‌کند رمز عبوری که به صورت آنلاین استفاده می‌شود، نباید حداقل کمتر از ۸ کاراکتر داشته باشد و همچنین باید ترکیبی از اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و نمادها باشد. آیا می‌خواهید چیزی را بدانی که ذهن شما را منفجر می‌کند؟

چرا رمز عبور کاربران باید حداقل ۸ کاراکتر باشد

به گفته PhoneArena، یک رمز عبور ۱۸ کاراکتری با استفاده ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ و نمادهای مذکور، حدود ۴۳۸ تریلیون سال طول می‌کشد تا توسط یک هکر معمولی کشف شود. این شرکت امنیت سایبری چند نمودار رنگارنگ را منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه هکرها به دلیل پیشرفت‌های فناوری، اکنون سریع‌تر از دو سال پیش رمز عبور را کشف می‌کنند.

هکرها از سیستم تشخیص چهره Windows Hello مایکروسافت عبور کردند

نظر شما در این مورد چیست؟ شما از چند کاراکتر و به چه ترکیبی، رمز عبورهای خود را می‌سازید؟ آیا از ابزارهای رمزساز یا ابزارهای نظارتی که لو رفتن پسوردها را به شما گزارش می‌دهند استفاده می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان