حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برای امنیت خود وب کم لپتاپ یا تلویزیون خود را بپوشانید

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | شبکه و امنیت

داستان های زیادی درباره روش های مختلف جاسوسی وجود دارد. در حال حاضر حریم خصوص و مرزهایش تعاریف جدید و متفاوتی دارند و شرکت ها روز به روز قوانینی را که هیچ وقت نمی خوانیم اما قبولشان می کنیم را به روز می کنند. هر چند از سمت این شرکت ها نیز نگرانی های وجود دارد اما نگرانی اصلی مربوط به هکرها است. در حقیقت هر چیزی که به اینترنت متصل باشد می توان در مقابل نفوذ آن ها آسیب پذیر باشد، حال فکر کنید این چیزی که به اینترنت وصل است وب کم لپتاپ شما باشد یا دوربین تلویزیون هوشمند و یا حتی میکروفون این دستگاه ها یا موبایل ها! بله، حقیقت دارد و ممکن است، پس باید چطور از آن در امان ماند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

خب یکی از ساده ترین راه هایی که به نظر می رسد این است که وب کم لپتاپ یا تلویزیون خود را بپوشانیم و بهترین راه هم همین است! با پوشاندن این بخش می توانید حداقل از جاسوسی بصری جلوگیری کنید هر چند هنوز ریسک جاسوسی از طیق میکروفون وجود دارد، هر چند آن را بپوشانید. به صورت کلی آیا شما یا ما باید نگران باشیم؟ پاسخ هم خیر است هم آری! اگر کاربر کم حاشیه و غیر خاص هستید نگران نباشید، صدای شما برای کسی مفید نیست اما بد نیست که وب کم لپتاپ یا تلویزیون خود را که در محیطی شخصی قرار دارد را بپوشانید.

اجازه بدهید ویدیو جالبی درباره امنیت وب کم لپتاپ یا تلویزیون ها ببینیم:

[aparat id=”mxJMh”]

همانطور که دیدید خیلی از بزرگان دنیای فناوری روی وبکم لپتاپ خود را پوشانده اند و هشدارهای جدی ای در این زمینه وجود دارد. به صورت کلی حتی بد نیست که اگر نیازی به استفاده از آن دستگاه ندارید، لزوما به اینترنت متصل نباشد هر چند نوع کاربری دستگاه های هوشمند ما به سمتی پیش می رود که همه آن ها باید تمام مدت به اینترنت متصل باشند!

نظر شما چیست؟ چقدر نگران این موضوع هستید؟ قبل از اینکه پاسخ بدهید بد نیست با یک کاغذ و نواز چسب وب کم لپتاپ خود را بپوشانید، ما هم همین کار را انجام دادیم! البته اگر کمی در اینترنت جستجو کنید می بینید که حتی گجت های مخصوص این کار نیز طراحی شده اند!

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

یادمه یه بار تصویر مارک زاکربرگ لو رفته بود که پشت سرش وبکم لپتابشو با چسب پوشونده بود از اون زمان تا الان منم این کارو کردم

Peiman

دقیقا . خیلی هم مورد توجه رسانه ها قرار گرفت .

Peiman

راستش من زیاد توجه نمیکنم به این مورد . برام مهم نیست کسی موقع کار کردن با لپتابم منو ببینه

ahmad

پیشنهاد میکنم چسب بزنی روش

Sajad

کاش واسه وبکم و میکروفون دستگاه ها کلیدهای سخت افزاری میزاشتن که در حالت خاموش بودن کلا مدار الکتریکی رو به شکل فیزیکی قطع کنه.

ahmad

اره عالی میشد من همیشه به دوربین جلوی گوشیم فکر میکنم اونو چیکارش کنیم خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)