حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جابجایی مجسمه های نمادین اندروید در مقر گوگل؛ آیا تغییر رویکرد گوگل در راه است؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اخبار، گوگل

گوگل با سیستم عامل اندروید همواره دو چیز را در ذهن کاربران تداعی می‌کند، یک ربات سبز رنگ خاطره انگیز و نام دسرهای شکلاتی که در هر نسخه آن‌ها را می‌بینیم. بر اساس اخبار منتشر شده گویا شاهد جابجایی مجسمه های نمادین اندروید در مقر گوگل هستیم که این موضوع می‌تواند دلیلی بر تغییر رویکرد گوگل در نامگذاری نسخه‌های اندروید باشد. با ترنجی همراه باشید.

جابجایی مجسمه های نمادین اندروید توسط گوگل جابجا شده‌اند

شاید باغی که در مقر گوگل قرار دارد را به خاطر بیاورید که مجسمه‌هایی با نام دسرهای هر نسخه اندروید را نشان می‌داد. از اندروید ۱.۵ تا اندروید ۹، هر نسخه از اندروید به نام یک دسر مخصوص نامگذاری شده است که با حروف الفبای مرتبط با آن نسخه شروع می‌شود. گوگل‌پلکس مرکز شرکت گوگل است که در مانتین ویو، سانتاکلارا در کالیفرنیا نزدیک سن خوزه واقع شده‌است. گوگل‌پلکس یکی از ۲۳ مرکز گوگل در آمریکای شمالی است.

به عنوان مثال، اندروید ۱.۵ سومین نسخه اندروید بعد از ۱.۰ و ۱.۱ بود و به این معنی است که نام دسر باید با حرف “C” شروع شود. به این ترتیب اندروید ۱.۵ نام یک دسر کیک را به خود اختصاص داد و مجسمه کیک کوچکی روی زمین چمن Googleplex قرار گرفت. نام نسخه‌های بعدی به ترتیب این موارد بود:

Donut – Eclair – Froyo – Gingerbread – Honeycomb – Ice Cream Sandwich – Jelly Bean – KitKat – Lollipop – Marshmallow – Nougat – Oreo – Pie

هر نسخه از اندروید تا نسخه ۱۰ با مجسمه ای که در Googleplex قرار داده شده بود به یادگار ماند

پس از اندروید ۹ یعنی Pie، گوگل انتشار نام دسر در نسخه جدید را متوقف کرد اما برای اندروید ۱۰، مجسمه شماره ۱۰ منتشر شد. حتی با وجود اینکه نام رمزی به طور عمومی اعلام نشده بود، در داخل گوگل نسخه «Q» سیستم عامل اندروید با نام «Quince Tart» شناخته می‌شد. به طور مشابه، اندروید ۱۱ نیز با نام Red Velvet Cake شناخته می شد.

نسخه فعلی اندروید یعنی اندروید ۱۲، مخروط برفی (Snow Cone) نام دارد که در داخل  دفتر مرکزی گوگل در Mountain View نیز قرار دارد. همچنین Android 12L نیز که برای دستگاه‌های اندرویدی با صفحه نمایش بزرگتر ساخته شده ، به نام SnowCone v2 شناخته می‌شود. اندروید ۱۳ را نیز نباید فراموش نکنیم که اواخر امسال با نام Tiramisu منتشر خواهد شد.

جابجایی مجسمه های نمادین اندروید

از زمان انتشار اندروید ۱۰، هیچ مجسمه‌ای به باغ Googleplex تحویل داده نشده است. اما امروز در اخباری درباره آن‌ها حرف‌هایی زده شد. زیرا طبق گفته Android Authority، مجسمه‌ها توسط گوگل منتقل شده‌اند و دیگر برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده نیستند. اخیرا آن‌ها از ساختمان ۴۴ در دفتر مرکزی گوگل به یک منطقه کوچک توسط مرکز بازدیدکنندگان شرکت منتقل شدند اما از آن جا نیز ناپدید شدند.

با شیوع همه‌گیری کرونا، دفاتر مرکزی گوگل در دو سال گذشته، کارمندان یا بازدیدکنندگان زیادی از گوگل را به خود ندیده است و آن‌هایی که اخیرا مجسمه‌ها را دیده‌اند، گفته‌اند که نیاز به تعمیر دارند. بنابراین می‌توان فرض کرد که تصمیم گوگل برای برداشتن مجسمه‌ها و آوردن آن‌ها به داخل گوگل گرفته شده است. سوال بزرگ این است که گوگل در مرحله بعدی با آن‌ها چه خواهد کرد؟

گوگل شماری از ویژگی های جدید برای اندروید را معرفی کرد

برخی از کارمندان و شرکای Google برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ اجازه دارند در کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O شرکت کنند. آیا این شرکت مجسمه‌های تازه رنگ آمیزی شده و تعمیر شده را برای کمک به بازگشت مخاطبان در کنفرانس زنده بار خواهد گرداند؟ همانطور که می‌دانید کنفرانس ۲۰۲۰ لغو شد و رویداد سال گذشته به طور کامل پخش شد.

گوگل می‌گوید که علی‌رغم محدودیت برای مخاطبان زنده در کنفراس I/O 2022، کل کنفرانس پخش خواهد شد و ما انتظار داریم یک برنامه ویژه I/O 2022 در چند هفته آینده منتشر شود که می‌تواند برای مشاهده جشن‌ها استفاده شود. کنفرانس امسال از ۱۱ می آغاز می‌شود و تا ۱۲ام ادامه خواهد داشت. می‌توان جزئیاتی درباره ساعت هوشمند شایعه شده گوگل پیکسل، پیکسل 6a میان‌رده و نوت‌پد پیکسل تاشو شنید و البته اندروید ۱۳ نیز احتمالا به همراه چیپست گوگل تنسور ۲ عرضه خواهد شد.

بازدیدکنندگان اخیرا گفتند که مجسمه ها نیاز به تعمیر دارند

در Google Maps، یکی از منتقدان نوشته است که من انتظار استفاده از نام یک خوراکی را داشتم اما با حذف و جابجایی آن مجسمه‌ روبرو شدم. کل منطقه متروکه به نظر می‌رسد و فروشگاه از بیرون شبیه به فروشگاه‌های پسا آخرالزمانی است که در بازی‌های ویدیویی و فیلم‌ها می‌بینید. این شخص می‌گوید که سه هفته پیش مجسمه‌ها را دیده بود.

گوگل پلی برای ویندوز؛ انتشار بازی‌های اندرویدی برای کامپیوتر در سال ۲۰۲۲

به گفته PhoneArena، کاربر دیگری در مورد این منطقه از Googleplex می‌گوید که همه مجسمه‌ها برداشته شده‌اند و پارک گوگل نیز خالی است. در همین حال، یکی دیگر از آنان گفته است که دیگر اصلا مجسمه‌ای وجود ندارد. گویا گوگل آن‌ها را برداشته و هیچ علامتی وجود ندارد که بگوید آیا آن‌ها را برمی‌گرداند یا خیر. در آخر، نظر مشابهی این منطقه را یک زمین بایربا فقط یک لکه خاک نامیده است.

امیدواریم گوگل مجسمه‌ها را به موقعیت قبلی خود بازگرداند زیرا آن‌ها بخشی از تاریخچه و هویت محبوب‌ترین سیستم عامل تلفن همراه جهان هستند. نظر شما در مورد مجسمه های نمادین اندروید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان