حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل شماری از ویژگی های جدید برای اندروید را معرفی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، گوگل

گوگل در این موقع از سال، حال‌وهوای تازه‌ای به خود گرفته و تعدادی ویژگی جدید برای اندروید را معرفی کرده است تا از این طریق، زندگی شما را آسان‌تر کند. این شرکت همچنین بیان می‌کند که قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری، قرار است به‌زودی برای این سیستم‌عامل منتشر شوند.

ویژگی های جدید اندروید

مهم‌ترین ویژگی، به‌طور عینی، عملکرد کلید دیجیتالی ماشین است. از امروز، می‌توانید از تلفن اندرویدی خود برای قفل کردن، باز کردن و حتی راه‌اندازی ماشین سازگار خود استفاده کنید. این ویژگی در‌حال‌حاضر تنها در شماری از کشورهای منتخب در دسترس بوده و منحصر به گوشی‌های سری پیکسل ۶ و گلکسی اس ۲۱ سامسونگ و همچنین خودروهای سازگار BMW می‌باشد.

کلید دیجیتالی ماشین با به‌روزرسانی Android Auto یکسان‌سازی شده و می‌تواند طوری تنظیم شود تا وقتی تلفن اندرویدی خود را به ماشین‌تان متصل می‌کنید، به‌طور خودکار راه‌اندازی شود. همچنین گزینه‌های پاسخ هوشمند نیز در دسترس بوده که قرار است به‌زودی منتشر شوند. با استفاده از این گزینه‌ها، می‌توانید با دستیار صوتی گوگل به پیام‌ها پاسخ دهید، به‌طوری‌که تمرکز شما در هنگام رانندگی پرت نشود.

ویژگی جدید دیگر، Family Bell است که به شما و خانواده‌تان درباره رویدادهای مهم در طول روز هشدار داده و همچنین کمک می‌کند تا برنامه‌های روزانه‌تان را دنبال کنید. دستگاه‌های مختلف استفاده‌شده در خانه هوشمند مانند بلندگوی خانگی یا نمایشگرهای هوشمند، از این ویژگی پشتیبانی کرده و یادآوری‌هایی را برای رویدادهای مختلف شما ارسال می‌کنند.

ویژگی های جدید اندروید

ویژگی های جدید اندروید

همچنین سه برنامه گوگل شامل Google Play Books ،YouTube Music و Google Photos ویجت‌های کاملا جدیدی دریافت خواهند کرد. ویجت جدید Google Play Books به شما امکان می‌دهد به کتابخانه خود دسترسی داشته باشید و پیشرفت کتاب صوتی خود را پیگیری کنید. ویجت YouTube Music کنترل‌های پخش و آهنگ‌های اخیراً پخش شده را مستقیماً در صفحه اصلی شما قرار می‌دهد؛ و درنهایت، ویجت Google Photos People & Pets به شما امکان نمایش اسلایدی از چهره‌های انتخابی را در صفحه اصلی‌ گوشی هوشمندتان می‌دهد.

ویژگی های جدید اندروید

ویژگی های جدید اندروید

دستگاه‌های دارای Android 6.0 و بالاتر شما نیز ماه آینده ازطریق بازنشانی خودکار مجوزهای برنامه، ایمن‌تر خواهد شد. این ویژگی از طریق سرویس‌های Google Play اعمال می‌شود و به‌طور خودکار مجوزهای زمان اجرا را برای برنامه‌هایی که مدتی غیرفعال بوده‌اند، خاموش می‌کند. هر چند دفعه بعد که برنامه را باز می‌کنید، مجوزها بازیابی می‌شوند.

آخرین مورد، لیست کاملی از ایموجی‌های جدید بوده که برای کمک به بیان احساساتی که در ایموجی‌های فعلی این سیستم‌عامل وجود ندارند، ارائه می‌شوند. ایموجی‌های جدید برای کاربران Gboard Beta منتشرشده و در هفته‌های آینده برای همه کاربران در دسترس قرار می‌گیرد.

نظر شما درباره تغییرات و ویژگی های جدید اضافه‌شده به اندروید چیست؟ کدام یک از این موارد برای شما کاربرد دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی