حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پلی برای ویندوز؛ انتشار بازی‌های اندرویدی برای کامپیوتر در سال ۲۰۲۲

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

در یک اعلامیه غافلگیرکننده در مراسم The Game Awards، کمپانی گوگل اعلام کرد که بازی‌های اندرویدی موجود در گوگل پلی را سال آینده ازطریق برنامه دسکتاپ «Play Games» به رایانه‌های شخصی بهره‌مند از سیستم‌عامل ویندوز می‌آورد.

گوگل پلی برای ویندوز

کاربران اندروید ممکن است «Play Games» را به‌عنوان یک برنامه پاپ‌آپ که هنگام اجرای بازی به‌نمایش درمی‌آید و همچنین یک برنامه مخصوص تلفن همراه که دستاوردهای مختلف کسب‌شده در آن عنوان را نشان داده و به‌عنوان راهنما عمل می‌کند، بشناسند. گوگل از «Play Games» به‌عنوان واژه‌ای جامع برای سرویس‌های مختلف (مانند حساب‌های بازیکن، عمل ذخیره یا همگام‌سازی داده‌ها، رسانه اجتماعی، نمایش دستاوردها یا تابلوهای امتیازات، انجام آزمایش و درنهایت توزیع فروشگاه) استفاده کرده که برای کمک به توسعه‌دهندگان بازی‌های اندروید ارائه می‌شود.

درمجموع، این شرکت بیان می‌کند که 2.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه با برنامه‌های اندروید در تلفن‌ها، تبلت‌ها و سیستم‌عامل کروم بازی می‌کنند که ارائه آن‌ها برای ویندوز، باعث می‌شود استفاده از بازی‌ها به‌میزان سه برابر در یک دوره یک‌ساله رشد کند.

گوگل اکنون می‌خواهد پلتفرم بازی خود را به رایانه‌های شخصی ویندوزی بیاورد. این گسترش به‌عنوان ادامه مأموریت خود و به‌عنوان چیزی که موردنظر جامعه توسعه‌دهندگان اندرویدی می‌باشد، مطرح شده است.

این اقدام، به شکل یک برنامه بومی با عنوان «Google Play Games» برای ویندوز ارائه خواهد شد. علاوه‌بر این برنامه، گوگل به‌طور مستقیم محتوایی را توزیع خواهد کرد که شامل عناوین شبیه‌سازی‌شده اندرویدی و بازی‌هایی است که به‌صورت بومی در ویندوز اجرا می‌شوند. همچنین تجربه‌های یکپارچه درحین بازی وجود خواهد داشت که به بازیکنان اجازه می‌دهد بین موبایل و دسکتاپ خود به‌راحتی جابجا شوند.

گوگل پلی برای ویندوز

گوگل پلی برای ویندوز

در پشت‌صحنه، تیم Google Play چیزی متفاوت ازآنچه مایکروسافت برای ویندوز 11 درنظر گرفته است را توسعه داده‌اند. درواقع، برنامه «Play Games» گوگل علاوه‌بر نسخه یازدم ویندوز، در ویندوز 10 نیز در دسترس خواهد بود که البته مشخصات دقیق انتشار آن در آینده اعلام خواهد شد. به‌عنوان بخشی از این موارد، برنامه/سرویس جدید گوگل یک نماد سبزرنگ مثلثی جدید در پس‌زمینه مشکی با نمایش نیمی از کنترلر دارد.

Greg Hartrell، مدیرمحصول گوگل پلی، پیرامون ارائه برنامه جدید برای ویندوز بیان می‌کند:

“Google Play به میلیاردها نفر کمک کرده است که بازی‌های موردعلاقه خود را در چندین پلتفرم ازجمله در تلفن همراه، تبلت و ChromeOS یافته و بازی کنند. از سال 2022، بازیکنان می‌توانند بازی‌های موردعلاقه Google Play خود را در دستگاه‌های بیشتری تجربه کنند: جابه‌جایی یکپارچه بین تلفن، تبلت، Chromebook و به‌زودی رایانه‌های شخصی ویندوزی. این محصول ساخته‌شده توسط گوگل بهترین بازی‌های Google Play را برای لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی بیشتری به‌ارمغان می‌آورد و ما خوشحالیم که پلتفرم خود را برای بازیکنان گسترش دهیم تا از بازی‌های اندرویدی موردعلاقه‌شان لذت بیشتری ببرند. به‌زودی چیزهای بیشتری برای به‌اشتراک گذاشتن خواهیم داشت!”

Play Games برای ویندوز سال آینده در دسترس خواهد بود و جزئیات بیشتر از آن نیز به‌زودی منتشر می‌شود.

گوگل هنوز آمادگی آن را ندارد تا جزییات این تجربه را شرح دهد، اما اولین بخش از یک چشم‌انداز بزرگ را ارائه کرده که مطابق با برنامه داخلی «Games Future» این شرکت می‌باشد که در ماه آگوست به‌عنوان بخشی از دعوای حقوقی میان اپل و اپیک گیمز به‌صورت عمومی منتشر شد.

این سند، جاه‌طلبی چند پلتفرمی را که گوگل به‌تازگی در The Game Awards رسمی کرده است را نشان می‌دهد. این مورد شامل یک تصویر احتمالی از برنامه دسکتاپ ساده بوده که تقریباً ماشبه تبلت می‌باشد. در سطح بالایی، گوگل می‌خواهد به کاربران اجازه دهد در هر صفحه‌ای، ازجمله پلتفرم‌های اندروید، ویندوز، macOS و همه دستگاه‌ها ازجمله تلفن‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌های رومیزی، نمایشگرهای هوشمند و تلویزیون‌ها، از طریق یک کنترلر بلوتوثی ارزان‌قیمت، بازی کنند.

دیدگاه شما پیرامون برنامه جدید «Play Games» گوگل به‌منظور ارائه بازی‌های گوگل پلی برای سیستم‌عامل ویندوز چیست؟ انتشار این سرویس برای ویندوز ۱۰ علاوه‌بر ویندوز ۱۱ را چگونه می‌بینید؟ همچنین ذکر این نکته ضروری است که این سرویس با برنامه مایکروسافت برای اجرای برنامه و بازی‌های اندرویدی بر روی ویندوز ۱۱ متفاوت بوده و هنوز هیچ همکاری مشترکی میان این شرکت با گوگل برای برنامه «Play Games» اعلام نشده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی