حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی از چند دستگاه در واتس اپ هفته آینده رسما به اندروید و iOS خواهد آمد

یکی از قابلیت‌های مهمی که نه فقط شبکه‌های اجتماعی، بلکه همه برنامه‌های مختلف نیازمند آن هستند، امکان استفاده از آن‌ها روی چندین سیستم و پلتفرم مختلف است. مدت‌ها بود که انتظار عرضه این ویژگی را برای واتس‌اپ داشتیم. حالا بر اساس گزارش‌های دریافتی، پشتیبانی از چند دستگاه در واتس اپ هفته آینده رسما به اندروید و iOS خواهد آمد. با ترنجی همراه باشید.

پشتیبانی از چند دستگاه در واتس اپ به زودی برای اندروید و iOS عرضه می شود؛ امکان چت در کامپیوتر بدون آنلاین بودن گوشی

ممکن است تا کنون در مورد ویژگی پشتیبانی از چند دستگاه در واتس‌اپ شنیده باشید. زیرا تیم سازنده زمان زیادی را صرف آزمایش آن کرده است و اکنون، بالاخره قرار است به صورت رسمی عرضه شود. به گزارش 91Mobiles، برای استفاده از واتس‌اپ در دستگاه‌های دیگر خود، نیازی نیست همیشه گوشی هوشمند شما آنلاین باشد. البته این قابلیت مدتی است به صورت بتا عرضه شده اما در آپدیت بعدی، به صورت جهانی منتشر خواهد شد.

اگر این را نمی‌دانید، باید بگوییم که این ویژگی مفید و کاربردی هشت ماه آزمایش بتا را سپری کرده است. این قابلیت قبلا برای آزمایش بتا در دسترس بود (حتی اگر حساب واتس‌اپ شما نسخه آزمایشی بتا نبود، می‌توانید در آن شرکت کنید). اما اکنون، عرضه آن برای همه کاربران اندروید و iOS آغاز خواهد شد.

پشتیبانی از چند دستگاه در واتس اپ

WABetaInfo گزارش می‌دهد که کاربران iOS تا پایان این ماه آپدیت مذکور که این قابلیت را برای آنان به ارمغان می‌آورد را دریافت خواهند کرد. به جز این آپدیت ذکر شده شامل برخی از بهبودهای دیگر خواهد بود. کاربران اندرویدی احتمالا باید آن را ماه آوریل دریافت کنند.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید تا چهار دستگاه را به طور همزمان به حساب واتس‌اپ خود متصل کنید. قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه در واقع یکی از موردانتظارترین قابلیت‌های واتس اپ تاکنون بوده است. بهترین چیز در مورد آن این است که اگر از دستگاه دیگری مانند رایانه شخصی یا مک برای چت استفاده می‌کنید، نیازی به اتصال تلفن خود (دستگاه اصلی) به اینترنت ندارید.

پیشرفت‌های دیگری که انتظار می‌رود به زودی انجام شود، بهبودهایی در روند ورود به سیستم است که با هدف سریع‌تر کردن آن انجام می‌شود، بنابراین شما زمان کمتری را صرف انتظار برای دانلود پیام‌ها در دستگاه دیگری خواهید کرد.

آپدیت جدید واتس اپ قابلیت‌های Community و توقف ضبط صدا را به‌ارمغان می‌آورد

البته به خاطر داشته باشید که برخی از ویژگی‌های Whatsapp احتمالا در حال حاضر در نسخه وب این برنامه در دسترس نیستند. این قابلیت‌ها شامل پیش نمایش لینک، نمایش مکان کاربر به صورت زنده، استیکرها و ویژگی‌های دیگر از این قبیل هستند. اما سوال اصلی این جا است که آیا تیم سازنده واتس‌اپ روی ارائه آن‌ها برای نسخه‌های دیگر (وب و دسکتاپ) نیز کار خواهد کرد یا خیر؟!

چگونه از چند دستگاه در یک حساب واتس‌اپ استفاده کنیم؟

همانطور که از نام این ویژگی به درستی پیداست، این قابلیت امکانی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید بیش از یک دستگاه را به حساب خود متصل کنید. یعنی در واقع می‌توانید حداکثر چهار دستگاه اضافی دیگر (به علاوه گوشی هوشمند شما مجموعا پنج دستگاه) را نیز به حساب خود متصل کنید. اگرچه قبلا، حتی اگر می‌خواستید با رایانه شخصی خود از واتس‌اپ استفاده کنید، تلفن شما باید به اینترنت متصل بود، در غیر این صورت کار اتصال قطع می‌شد. اما اکنون دیگر اینطور نیست.

پشتیبانی از چند دستگاه در واتس اپ

اگر کنجکاو هستید که بدانید چرا این اتفاق افتاده است، دلیل آن رمزگذاری end-to-end است. قبل از عرضه این ویژگی جذاب، برای داشتن چت‌های سرتاسر رمزگذاری شده، واتس اپ یک کلید هویت برای حساب شما داشت که در گوشی شما ذخیره می‌شد. در صورتی که باتری گوشی شما تمام شود یا به اینترنت متصل نباشد، این سرویس قادر به برقراری چت رمزگذاری شده سرتاسر نخواهد بود، بنابراین به شما اجازه چت کردن را نمی‌دهد.

با این حال، همراه با این تغییر جدید، هر دستگاهی که به حساب واتس‌اپ خود متصل کنید، کلید هویت خاص خود را برای رمزگذاری سرتاسر خواهد داشت، بنابراین برای چت کردن از یک دستگاه دیگر، نیازی به اتصال تلفن شما به اینترنت نیست.

برای اتصال رایانه شخصی یا مک به حساب WhatsApp خود، ابتدا باید برنامه واتساپ را برای دستگاه خود دانلود کنید. سپس، باید به بخش تنظیمات > دستگاه‌های مرتبط در iOS یا منوی سه نقطه > دستگاه‌های لینک شده در نسخه اندروید بروید. پس از آن، باید بارکد نشان داده شده در رایانه شخصی، مک، یا وب واتس اپ خود را با تلفن خود اسکن کنید.

آپدیت جدید واتس اپ برای استیکر متحرک و اضافه کردن مخاطب با QR Code ارایه شد

سایت خبری PhoneArena می‌گوید که به خاطر داشته باشید که برای انجام این فرآیند، هم تلفن و هم دستگاه دیگر شما نیاز به اتصال اینترنت دارند. هنگامی که دستگاه دیگر خود را وصل کردید، می‌توانید از WhatsApp در رایانه شخصی یا مک خود به همان روشی که از آن در تلفن خود استفاده می‌کنید، استفاده کنید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

?Telegram: First time

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان