حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت جدید واتس اپ قابلیت‌های Community و توقف ضبط صدا را به‌ارمغان می‌آورد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، شبکه‌های اجتماعی

هیچ‌کس نمی‌تواند محبوبیت WhatsApp را (حداقل به‌صورت جهانی) انکار کند چراکه یکی از پرکاربردترین برنامه‌های پیام‌رسان به‌شمار می‌رود. درحالی‌که هنوز برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن از برنامه‌های رقیب کمتر است، سرویس پیام‌رسان متعلق به فیس بوک دائماً به‌دنبال افزودن قابلیت‌های جدید به برنامه خود می‌باشد. اوایل امروز، این شرکت از دو ویژگی جدید رونمایی کرد که مورد اول، قابلیتی ناشناخته به نام Community را به واتس اپ اضافه می‌کند و قابلیت دوم نیز، به شما امکان می‌دهد درحین ضبط صدا، آن را متوقف کنید.

آپدیت واتس اپ با ارائه‌ی قابلیت Community

توقف ضبط صدا (Voice) در نگاه اول ممکن است به‌اندازه برخی ویژگی‌های دیگر، بزرگ به‌نظر نرسد، اما باز هم مزایای خاص خود را ارائه می‌دهد.

اطلاعات این نسخه که توسط WABetaInfo منتشر شده است، بیان می‌کند که WhatsApp روی راه‌هایی برای تغییر نحوه عملکرد چت‌های صوتی در داخل برنامه کار می‌کند. درحال‌حاضر، می‌توانید نماد میکروفون را فشار داده و نگه دارید یا به‌سمت بالا بکشید تا در داخل چت بتوانید بر روی ضبط صدای خود قفل شوید. با این حال، اگر اختلال یا وقفه‌ای در حین ضبط صدا بوجود بیاید، تنها راه‌حل، حذف ضبط فعلی و شروع از ابتدای آن است. با قابلیت جدید اما، برنامه پیام‌رسان به‌زودی می‌تواند به شما امکان می‌دهد ضبط صدای خود را موقتاً متوقف کرده و در مراحل بعدی آن را از سر بگیرید.

صادقانه بگویم، این ویژگی ممکن است برای برخی افراد قابلیت کوچکی به‌نظر برسد، اما من در موقعیت‌های زیادی قرار گرفته‌ام که درنهایت مجبور شدم چت صوتی خود را حذف کنم زیرا وقفه‌ای رخ داده یا شخص دیگری با من تماس گرفته است. این ویژگی برای اولین بار در iOS کشف شد، اما شکی وجود ندارد که برای اندروید نیز منتشر خواهد شد.

باید بدانید که قابلیت جدید هنوز مراحل توسعه خود را سپری می‌کند و در کانال بتا نیز منتشر نشده است. بنابراین، شما باید منتظر ارائه‌ی آن بمانید. اما به‌طورکلی، این یک گام عالی از سوی واتس اپ است و آنها درنهایت یک ویژگی مورد انتظار را به‌ارمغان می‌آورند.

واتس اپ Community

واتس اپ Community

قابلیت متوقف کردن ضبط صدا در WhatsApps

این اطلاعات توسط XDA-Developers در هنگام خرابی APK نسخه بتا 2.21.21.6 مشاهده شده است. این ویژگی در رشته‌های کد برنامه به‌تفصیل شرح داده شده و نشان می‌دهد که یک عنصر اجتماعی جدید در چارچوب چت واتس اپ خواهد بود. با این حال، این بار هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد، بنابراین ما مطمئن نیستیم که این ویژگی در برنامه چگونه کار خواهد کرد. رشته کدهای به‌نمایش درآمده نیز، به‌جای پاسخ به سوالات، پرسش‌های بیشتری را ایجاد می‌کنند.

برای شروع، یک رشته در مورد نحوه استفاده قابلیت Community از سیستم پیوند دعوت برای اجازه پیوستن دیگران بیان شده است. کاربران همچنین می‌توانند دعوت‌نامه‌ها را در فرم‌های کد QR به اشتراک بگذارند. یک رشته دیگر می‌گوید: “هرکسی که دارای WhatsApp است می‌تواند این پیوند را دنبال کند تا به Community بپیوندد. فقط آن را با افرادی که به آنها اعتماد دارید به‌اشتراک بگذارید.” این نشان می‌دهد که هر کاربر با دعوت می‌تواند در Community شرکت کند.

درست مانند گروه‌های واتس اپی، Community نیز مدیرانی خواهند داشت. کاربران نیز چندین تنظیمات متفاوت برای استفاده در اختیار دارند. بر اساس اطلاعات رشته‌ها، آن‌ها می‌توانند “پیام‌هایی را که بارها در Community ارسال شده است را فوروارد کنند”؛ همچنین می‌توانند توضیحات یک Community را تغییر داده یا اطمینان حاصل کنند که فقط مدیران می‌توانند در یک Community پیام دهند. متناوباً، مدیران نیز می‌توانند کنترل را به شرکت‌کنندگان بسپارند، توضیحات Community را تغییر داده و سایر وظایف را انجام دهند.

هنوز مشخص نیست که Community چگونه بر اساس عملکرد، قابلیتی متفاوت نسبت به گروه‌های واتس اپی خواهد بود؛ و آیا در میان این دو، ویژگی‌های مشترکی وجود داشته و یا شاید درنهایت با یکدیگر ادغام شوند.

درحال‌حاضر، ما مطمئن نیستیم که این قابلیت چه زمانی قرار است منتشر شود. همچنین برخلاف اطلاعات پیشین لو رفته از WhatsApp، ما اسکرین‌شات‌هایی در اختیار نداریم که نشان دهد این ویژگی چگونه کار می‌کند. بنابراین، فقط می‌توانیم منتظر بمانیم تا واتس اپ این ویژگی را معرفی کرده و آن را به‌صورت عمومی منتشر کند.

آپدیت واتس اپ با پشتیبانی از اتصال دسکتاپ بدون نیاز به آنلاین بودن موبایل ارایه شد

دیدگاه شما پیرامون دو قابلیت کاملا جدید واتس اپ چیست؟ حدسیات شما برای ویژگی مرموز Community چگونه است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی