حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدف Nothing “اپل” است نه وان پلاس!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | Nothing

مدیر عامل و بنیانگذار سابق وان پلاس یعنی Carl Pei امروز طی یک مراسم رسمی و زنده اعلام کرد اولین گوشی Nothing تابستان امسال عرضه خواهد شد. این گوشی Phone 1 یا به عبارت قابل درک تر، Nothing Phone 1 نامیده می‌شود. طبق انتظار سیستم عامل اندروید را اجرا می‌کند و از پردازنده Snapdragon کوالکام پشتیبانی می‌کند. جالب است که از جاه‌طلبی وی بگوییم، هدف Nothing اپل است نه وان پلاس!

برند ناتینگ

موبایل Phone 1 دومین محصول این شرکت است. در حقیقت اولین محصول‌ش ایرباد Nothing Ear 1 بود. تریلر کوتاهی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد که این گوشی می‌تواند با یک سری نوارهای نوری در پشت گوشی طراحی شده باشد.

در حال حاضر ناتینگ برای صحبت در مورد مشخصات یا قیمت گوشی خود آماده نیست. طی مصاحبه ای با The Verge قبل از رویداد امروز، پی حتی در مورد عملکرد این نوارهای نورانی در محصول نهایی نگران بود. آیا می‌توانیم نگاه جدیدی به چراغ اعلان‌ها داشته باشیم، که زمانی یک قابلیت استاندارد در بسیاری از تلفن‌های بلک‌بری و اندروید، از جمله برخی از گوشی‌های OnePlus بود؟

پی با پوزخندی کنایه می زند که “شاید”

ناتینگ

ناتینگ

اما وقتی صحبت از نرم افزار به میان می آید، مدیر عامل شرکت مدعی تر است. امروز Nothing مجموعه ای از تصاویر رابط کاربری Nothing OS منتشر کرد، پوسته اندرویدی که قصد دارد روی Phone 1 عرضه شود که بسیار آگاهانه با بقیه محصولات Nothing مطابقت دارد. رابط کاربری دریایی از رنگ های سیاه، سفید و قرمز است که به شدت به فونت نقطه‌دار که Nothing برای لوگوی خود استفاده می‌کند، تکیه دارد.

پی همچنین به صدای رابط کاربری بسیار علاقه دارد، این بخش که او به آن فکر می کند اغلب نادیده گرفته می شود. او می‌گوید:

«طراحی صدای ما واقعاً عالی است، بنابراین حتماً آن را بررسی کنید.»

پی می گوید:

“بسیاری از سازمان ها سیلوهای بزرگی بین تیم های مختلف دارند. او می‌گوید ناتینگ می‌خواهد «چشم‌اندازی منحصربه‌فرد» را در سراسر دستگاه‌هایش ارائه دهد.”

به نظر می‌رسد برای استارت‌آپی که از قبل تیم‌های طراحی در بریتانیا، سوئد و چین دارد، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

خبری از DNA برند Essential اینجا نیست

در بیانیه مطبوعاتی Nothing آمده است که رابط کاربری Nothing Phone 1 اندروید را در تک تک موارد ضروری بررسی می کند، جایی که هر بایت هدفی دارد. با این حال، انتظار نداشته باشید که این گوشی روح اسنشال فون را تداعی کند، حتی اگر ناتینگ حقوق معنوی این برند را در اوایل سال گذشته تصاحب کرده باشد.

کارل Pei می‌گوید که این خرید فقط برای کسب علائم تجاری آن زمانی بوده است که «Nothing» قرار بود «Essential» نامیده شود. پی می‌گوید در پایان، «ما تصمیم گرفتیم که احتمالاً Nothing بهتر نیست».

پی می‌گوید هدف ناتینگ این است که محصولاتی با یک زبان طراحی متمرکز در همه بخش ها، از سخت‌افزار گرفته تا نرم‌افزار ایجاد کند تا هیچ‌گاه سردرگمی در مورد آن‌ها وجود نداشته باشد. این یک سفارش بلند و سخت در دنیای “تلفن های هوشمند غیرقابل تشخیص اندروید” است. پی طرح‌های دایسون را دارای فردیت می‌داند که او دوست ندارد چیزی از آن تقلید کند. تصادفی نیست که آدام بیتس، رئیس سابق طراحی دایسون، اخیراً به Nothing پیوست تا به عنوان مدیر طراحی آن خدمت کند.

پی می‌گوید:

“از آنجا که [آدام بیتس] نقش بسیار بالایی در دایسون داشت، او می‌تواند بسیاری از تیم قدیمی خود را با خود بیاورد. بنابراین ما احتمالا یکی از بهترین تیم های طراحی صنعتی در جهان را داریم. بیتس در کنار Jesper Kouthoofd و Tom Howard از Teenage Engineering کار می کند که بر روی سطح بالای طراحی Nothing تمرکز کرده اند.”

در حالی که ظاهر Nothing OS گوشی Phone 1 به وضوح یک اولویت است، چیزی که برای شرکت مهمتر است این است که دستگاه چه چیزی را نشان می دهد:

یک گام مهم در تلاش Nothing، ایجاد اکوسیستمی از دستگاه های متصل به هم است.

این استراتژی جدید نیست – Pei در هنگام راه‌اندازی شرکت در سال گذشته در مورد آن صحبت کرد – اما با رونمایی از تلفن هوشمند، این اکوسیستم اکنون یک دستگاه مرکزی برای اتصال به آن دارد.

هدف نانیتگ درباره رقابت با اکوسیستم اندروید و برندهای آن نیست. در عوض، میل او رقابت با اپل و اکوسیستم وسیعی است که اغلب به عنوان “باغی با دیوارهای بلند” شناخته می شود. پی به طور خاص از کنترل جهانی چشمگیر اپل به عنوان ویژگی خاصی یاد می کند که مایل است محصولات Nothing را در نهایت قادر به انجام آن ببیند.

مشابه اپل که اکوسیستمش دستگاه‌های شخص اول مانند تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها و هدفون‌های بی‌سیم را با محصولات شخص ثالث از طریق پلت‌فرم‌هایی مانند HomeKit ترکیب می‌کند، ناتینگ هم قصد دارد برخی از این دستگاه‌ها را خودش تولید کند و در عین حال با تکیه بر ادغام با شرکای خود، اکوسیستم خود را بزرگ کند. بنابراین، Nothing می‌خواهد تلفنش به‌طور یکپارچه هدفون‌های برند Nothing خود را کنترل کند و در عین حال بتواند محصولات دیگری مانند خودروی تسلا یا ایرپادهای اپل را نیز کنترل کند.

اگرچه رقابت با اکوسیستم شرکتی به ارزش بیش از 2 تریلیون دلار آسان نخواهد بود. برای شروع، Nothing تقریباً به اندازه اپل دارای پشته فناوری خود نیست. ویژگی‌ای مانند Universal Control برای شرکتی که همه چیز را کنترل می‌کند به اندازه کافی دشوار است، چه رسد به استارت‌آپی مانند Nothing که بر روی سیستم عامل شرکت دیگری ساخته می‌شود.

پی پاسخ روشنی در مورد اینکه Nothing چگونه برنامه‌ریزی می‌کند تا این نوع ادغام‌های اکوسیستم را ایجاد کند، ندارد، اما او فکر می‌کند که این شرکت چیزی برای جلب نظر شرکت‌های دیگر دارد.

پی می‌گوید:

«من فکر می‌کنم زمان بسیار آسان‌تری برای متقاعد کردن شرکا داریم زیرا به آنها کمک می‌کنیم کارهای زیادی را انجام دهند که خودشان نمی‌توانند انجام دهند. در واقع، او ناتینگ را به شکلی می‌بیند که تقریباً به‌عنوان مشاور فناوری مصرف‌کننده خارجی برای شرکت‌هایی که به دنبال عرضه محصولات جدید هستند، عمل می‌کند و در همه چیز از طراحی گرفته تا زنجیره‌های تأمین و مهندسی کمک می‌کند. “این یک قابلیت سرتاسری است که ما به شرکای خود تزریق می کنیم.”

کنترل کل یک اکوسیستم می‌تواند جنبه‌های منفی خود را داشته باشد، مانند قفل کردن مصرف‌کننده که با باغی با دیوارهای بلند بدنام اپل آن را می شناسیم. یکی از چیزهای خوب در مورد شرکتی که فقط هدفون تولید می کند این است که انگیزه دارد لوازم جانبی خود را با همه چیز کار کند. اما اگر به طور ناگهانی شروع به تولید گوشی و هدفون کنید، ممکن است تغییر کند.

پی می‌گوید:

“ایربادز ناتینگ با تلفن هوشمند Nothing بهتر کار می‌کند زیرا در سطح سیستم و نه فقط در سطح برنامه یکپارچه شده است.”

راه‌اندازی یک گوشی هوشمند یک چیز است، اما تلاش برای ساخت یک اکوسیستم فناوری کامل برای رقابت با شرکت‌هایی مانند اپل، ادعای بزرگ‌تری برای شرکتی است که تا کنون تنها یک محصول منتشر کرده است – به خصوص زمانی که آن محصول یک ایربادز است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اینجا یک روحیه جاه طلب داریم که نهایتا به سرنوشت اسنشال فون دچار می شود؟ یا یک برند جدید با ترکیب ذهن چینی و نگاه جهانی که شاید بتواند مانند آغاز وان پلاس جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

هدف جی ال ایکس هم سامسونگ است نه اینفینیکس

TechEnemy

نمیدونم چرا ولی حس میکنم کارل پی یجورایی استیو جابز بعدی خواهد بود! بنظرم با وجود تیم قوی که پشت صحنه وجود داره و همه جزو موسسان و وزنه‌های سنگین در حیطه فناوری هستن این برند خیلی زود خودش رو بالا خواهد کشید. باید دید!

rad 007

اینها همگی باهم حتی نمی توانند به جنازه اپل نزدیک بشوند چه برسه به یک اپل زنده و سرحال!!!

.Yakuza

این چینی ها چی میزنن ..امروز شرکتهای خارجی اومدن اونجا برای فرار مالیاتی این ها هم با کپی و رشوه و جاسوسی و یه made in china فکر کردن با بزرگترین شرکت تجاری دنیا میتونن رقابت کنن دقیقا مثل ایران خودرو که بخواد با جنرال‌موتورز یا فولوکس واگن رقابت کنه …الجی با اون عظمت و نو آوری در جهان صنعت که هر سال جایزه دریافت می‌کنه کشید عقب معلوم نیست این تفکرات از کجا میاد …نصف صنعت چین بر مبنای کپی کاری و بقیه هم تولید برند با امضای چین ..فهرست شرکتهای ثروتمند چینی نگاه کنی متوجه میشی بیشتر دولتی هستن یا با پول دولت به این جا رسیده ایده و نوآوری و خلاقیت نداره….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)