حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تولید آیمک 27 اینچی خود با تراشه اینتل را متوقف کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، کامپیوتر شخصی

اپل بالاخره تولید آیمک 27 اینچی را متوقف کرد. دقایقی پس از پایان رویداد Peek Performance این شرکت در روز گذشته، آخرین آیمک بهره‌مند از پردازنده اینتل از فروشگاه آنلاین این شرکت حذف شد.

توقف تولید آیمک 27 اینچی

این خبر تعجب‌آوری نیست. از زمانی که اپل اعلام کرد که به استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود روی می‌آورد، می‌شد حدس زد که آیمک اینتل به پایان راه خود نزدیک شده است. بااین‌حال، آیمک 27 اینچی پس از رویداد Spring Loaded در بهار سال گذشته که در آن آیمک 24 اینچی M1 معرفی شد، همچنان در دسترس بود. در آن زمان این تصمیم منطقی به‌نظر می‌رسید، چراکه واقعاً گزینه دیگری برای افرادی که می‌خواستند نمایشگر دسکتاپ بزرگ‌تری داشته باشند که مانیتور گران‌قیمت Pro Display XDR را تهیه نکنند، وجود نداشت.

اکنون اما، با معرفی نمایشگر استودیو دیسپلی از سوی اپل، دلیل کمتری برای نگه‌داشتن آیمک 27 اینچی وجود دارد. نمایشگر استودیو دیسپلی کیفیت 5K را روی یک پنل 27 اینچی و همچنین یک وب‌کم 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض ارائه می‌کند. این‌ها همه به‌روزرسانی‌هایی برای iMac 2020 هستند که نگهداری آن را بسیار بی‌فایده می‌سازد.

تولید آیمک 27 اینچی

تولید آیمک 27 اینچی

بااین‌حال، یک شکاف بزرگ بین آیمک 24 اینچی که از 1299 دلار شروع می‌شود و مک مینی M1 یا مک استودیو همراه با استودیو دیپسلی وجود دارد. قیمت استودیو دیسپلی از 1599 دلار و مک استودیو از 1999 دلار شروع می‌شود. شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر اینکه اپل ممکن است با یک iMac بزرگ‌تر با تراشه اختصاصی خود وارد بازار شود، اما هنوز خبری در مورد زمان معرفی رسمی این دستگاه وجود ندارد.

با‌این‌حال، آیمک 27 اینچی توقف‌تولید‌شده، آخرین مک مجهز به اینتل نیست. اپل درحال‌حاضر مک پرو و همچنین مک مینی اینتل را در سبد محصولات خود به‌فروش می‌رساند.

اکنون با نمایشگر استودیو دیسپلی 27 اینچی که می‌تواند به هر کامیپویتر مکی متصل شود، ظاهراً اپل احساس کرده است که نیازی به یک کامپیوتر رومیزی all-in-one با اندازه بزرگ نیست. آیمک 24 اینچی اکنون تنها رایانه رومیزی همه‌کاره است که توسط اپل ارائه می‌شود.

دیدگاه شما پیرامون توقف تولید آیمک 27 اینچی بهره‌مند از تراشه اینتل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی