حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک ایر 2022 اپل با طراحی جدید و تراشه M1 تا پایان سال معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اولترابوک، شایعات

اپل دیروز از آخرین کامپیوتر مک خود، مک استودیو، رونمایی کرد؛ اما شایعات برای دستگاه‌های آینده هرگز متوقف نمی‌شوند. این بار، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، پیش‌بینی کرده است که مک بوک ایر 2022 در اواخر سال جاری میلادی با طراحی جدید اما بهره‌مند از تراشه M1 به‌جای چیپست شایعه‌شده M2، معرفی خواهد شد.

مک بوک ایر 2022 اپل

مینگ چی کو شایعات قبلی در مورد MacBook Air با طراحی کاملا جدید به‌همراه گزینه‌های رنگی بیشتر را تأیید می‌کند. سال گذشته، Jon Prosser، افشاگر مشهور، رندرهایی را بر اساس آنچه از مک بوک ایر جدید انتظار می‌رود، فاش کرد که لبه‌های صافی را در این نوت‌بوک نشان می‌دهد که شبیه به iPad Pro و iPad Air است.

مک بوک ایر فعلی در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی موجود است، بنابراین فرض می‌کنیم که نسل بعدی همان رنگ‌های جدیدترین دستگاه‌های اپل شامل Starlight ،Midnight یا حتی بنفش را خواهد داشت.

اما برخلاف آنچه برخی شایعات گفته‌اند، این تحلیلگر معتقد است که مک بوک ایر جدید از پنل Mini-LED بهره نمی‌برد. این فناوری به هزاران LED واقعاً کوچک در نور پس‌زمینه متکی است که منجر به نسبت کنتراست بالاتر و سیاهی عمیق‌تر، مشابه OLED می‌شود. درحال‌حاضر، تنها آخرین آیپد پرو و ​​مک بوک پرو این شرکت دارای نمایشگر Mini-LED هستند.

مک بوک ایر 2022 اپل

مک بوک ایر 2022 اپل

یکی دیگر از استدلال‌های جالب کو در مورد تراشه‌ای است که قدرت مک بوک جدید را تأمین می‌کند. تقریباً هر منبعی که گزارش‌هایی در مورد مک بوک ایر 2022 به‌اشتراک گذاشته است، ادعا کرده که این مک بوک ایر با تراشه M2 معرفی خواهد شد. بااین‌حال، کو می‌گوید که مک بوک ایر جدید همچنان دارای تراشه M1 می‌باشد.

به‌طورخاص، کو در یک گفتگو اعلام کرد که به‌شدت معتقد است که اپل به‌جای قرار دادن M2 در آن، از نسخه به‌روزشده تراشه M1 استفاده خواهد کرد. به‌گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، اپل درحال آزمایش یک تراشه سیلیکونی جدید برای رایانه‌های مک با 8 هسته CPU و 10 هسته GPU است.

یا مینگ چی کو در مورد پیش‌بینی خود اشتباه می‌کند، یا اپل از نوع جدیدی از تراشه اصلی M1 خود استفاده خواهد کرد که پردازنده گرافیکی قدرتمندتری را به‌ارمغان می‌آورد. شایان‌ذکر است که تنها تفاوت بین تراشه‌های A12X و A12Z اضافه شدن یک هسته گرافیکی اضافی بود، بنابراین شاید همین اتفاق در مورد M1 نیز بیفتد. کو معتقد است تراشه M2 با ارتقاءهای مهم‌تر “ممکن است امسال عرضه نشود.”

انتظار می‌رود مک بوک ایر جدید در اواخر سه‌ماهه دوم 2022 یا سه‌ماهه سوم 2022 به تولید انبوه برسد.

دیدگاه شما پیرامون مشخصات احتمالی مک بوک ایر 2022 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی