حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات کامل گلکسی A53 5G سامسونگ لو رفت: Exynos 1280 و حذف شارژر از جعبه

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

یکی از موبایل های بسیار مهم Samsung برای سال ۲۰۲۲ را می توان Galaxy A53 5G دانست. شایعات متعددی درباره آن شنیده ایم. دیروز در ترنجی به صورت اختصاصی تصاویری از قاب گلکسی A53 5G را برای شما منتشر کردیم که خبر از حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا را می داد. امروز اما مشخصات کامل گلکسی A53 5G سامسونگ لو رفته است. در این درز اطلاعات جدید دوباره نام تراشه سامسونگ Exynos 1280 را می شنویم. تراشه ای که هنوز رسما معرفی نشده است. همچنین حذف شارژر از جعبه خبر بدی است که شاید باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و پشتیبانی از شارژر ۲۵ وات آن را کمی تسکین بدهد.

مشخصات کامل گلکسی A53 5G

تراشه ناشناخته اگزینوس ۱۲۸۰ بار دیگر برای گلکسی ای ۵۳ ۵ جی شایعه شده است. هنوز اطلاعات دقیقی درباره آن نداریم اما گفته می شود که عملکردش از اسنپدراگون ۷۷۸ جی که در گلکسی A52s داریم، بهتر است.

به گفته افشاگر معروف اطلاعات، یعنی Ice Universe، این شرکت کره‌ای به زودی تراشه موبایل Exynos 1280 را معرفی خواهد کرد. ظاهراً مشخصات این تراشه به خوبی Exynos 1080 نیست. این موضوع نشان می‌دهد که قرار نیست با تراشه قدرتمندی مواجه شویم و چیپست مذکور برای گوشی های پایین رده و اقتصادی به کار گرفته خواهد شد. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد فرآیند ساخت و هسته های CPU یا GPU آن وجود ندارد. با این حال، احتمالا اگزینوس ۱۲۸۰ با امکان پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G همراه خواهد بود.

برخلاف امسال که اکثر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی از تراشه‌های مدیاتک یا کوالکام استفاده می‌کردند، شایعه شده است که اکثر دستگاه‌های سامسونگ که در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند دارای تراشه های Exynos خواهند بود. گفته می‌شود که این شرکت بر روی حداقل دو پردازنده Exynos برای گوشی های بالا رده و پریمیوم، یک تراشه میان رده و یک تراشه دیگر برای گوشی های پایین رده کار می‌کند.

مشخصات کامل گلکسی A53 5G

مشخصات کامل گلکسی A53 5G

به جز تراشه Exynos 1280 اما افزایش حجم باتری از ۴۵۰۰ به ۵۰۰۰ میلی آمپر می تواند خبر خوبی برای گوشی جدید سامسونگ باشد. البته توان شارژر همانند سال گذشته روی همان ۲۵ وات باقی می ماند با این تفاوت که دیگر همان شارژر ۱۵ واتی سامسونگ هم درون جعبه نخواهد بود.

سیستم عامل اندروید ۱۲ و One UI 4.1 می تواند خبر خوبی باشد. اگر سامسونگ پشتیبانی ۴ ساله سیستم عامل اندروید را به Galaxy A53 5G هم بدهد، واقعا رقابت با آن سخت خواهد شد. به نظر می رسد از نظر دوربینی تفاوت زیادی در سخت افزار و حداقل رو کاغذ وجود ندارد. نمایشگر نیز یک انتخاب جذاب OLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است که می تواند مثل همیشه از نقاط قوت این محصول باشد. پشتیبانی از گواهی ضد آب بودن IP67 نیز به مانند نسل های قبل اینجا هست. شما می توانید ۴ رنگ احتمالی گلکسی A53 5G را اینجا ببینید:

رنگ های گلکسی A53 5G

رنگ های گلکسی A53 5G

نظر شما درباره مشخصات احتمالی گلکسی A53 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

حیف سامسونگ که گوشی هایی با کیفیت عالی رو با این پردازنده آشغالی عملا حیف میکنه!

یعنی سامسونگ خاک تو اون سرت که میخوای شارژر رو از جعبه برداری درسته که ۱۵ وات کمه ولی بازم وجودش نعمته اگزینوس ۱۲۸۰ که هم باید ببینیم چطوری عمل میکنه درسته ۱۰۸۰ تقریبا مال یک و نیم سال پیشه ولی باز عملکردش خیلی بهتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)