حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خریدهای بی سر و صدای گوگل با هدف رساندن پیکسل بادز به صدر جدول فروش

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

گوگل یکی از شرکت‌های بزرگی است که طیف عمده‌ای از خدمات و محصولات مختلف را ارائه می‌دهد. همانطور که می‌دانید، شرکت‌های بزرگ جهان اکنون اغلب به دنبال ایجاد یه پلتفرم و اکوسیستم همه فن‌ حریف هستند. بر اساس اخبار منتشر شده، گویا شاهد خریدهای بی سر و صدای گوگل با هدف رساندن پیکسل بادز به صدر جدول فروش هستیم. با ترنجی همراه باشید.

خریدهای بی سر و صدای گوگل با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

گوگل به توسعه اکوسیستم خود ادامه می‌دهد و امیدوار است اپل و سامسونگ را به چالش بکشد. این شرکت به دنبال تقویت پیکسل بادز بعدی خود است تا آن‌ها را متفاوت جلوه دهد. به طوری که دارای قابلیت‌هایی باشند تا به آن‌ها کمک کند در بازار شلوغ محصولات رقیب، برجسته ظاهر شوند. برای دستیابی به این هدف، گوگل سرمایه خود را صرف خرید مالکیت معنوی اختراعات و ابداعات مرتبط با صنعت صوتی کرده است.

گوگل طی ۱۵ ماه گذشته ده‌ها میلیون دلار برای خرید دارایی‌های معنوی، کسب استعدادها و خرید فناوری‌های مرتبط با مقوله سخت‌افزار صوتی هزینه کرده است. این هزینه‌ها در دسامبر ۲۰۲۰ شروع شد، زمانی که گوگل بخش‌هایی از تجارت سخت‌افزار صوتی Synaptics را خریداری کرد.

هندزفری گوگل پیکسل بادز ۲ در راه است

این خرید هرگز به شکل گسترده گزارش نشد و بایگانی‌های انجام شده در سازمان‌های نظارتی نشان می‌دهد که گوگل ۳۵ میلیون دلار به شریک خود پرداخت کرده است. آنطور که پیداست، گوگل در تلاش برای بهبود دستگاه‌های صوتی خود مانند Pixel Buds، هزینه زیادی صرف می‌کند. این معامله شامل تعدادی حق ثبت اختراع و برنامه‌های ثبت شده مربوط به حذف نویز فعال ایربادزها و هدفون‌های استریو است.

علاوه بر این، گوگل برخی از مدیران ارزشمند و توانا مانند معاون سابق Synaptics یعنی Trausti Thormundsson را نیز استخدام کرده است. یکی از همکاران Thormundsson که در گوگل مشغول به کار است، در لینکدین گفته است که تیم وی اکنون روی تراشه‌ها، قابلیت‌های و افزایش قدرت و عملکرد گجت‌ها صوتی و پوشیدنی کار می‌کند.

این گزارش همچنین می‌گوید که گوگل استارتاپ صوتی سه بعدی Dysonics را با مبلغی نامشخص خریداری کرده است. این شرکت می‌تواند مسئول توسعه ویژگی‌های صوتی باشد که گوگل تصمیم دارد به سری گوشی‌های پیکسل و حتی Pixel Buds آینده خود اضافه کند. گوگل به همین جا بسنده نکرده است و این شرکت، RevX Technologies را نیز خریداری کرده. البته شرکت نامبرده شده دیگر در زمینه تجارت نبوده و در حال بهینه سازی دستگاه قابل حمل چندین نوازنده مشهور است.

پتنت‌هایی که در خرید RevX Technologies به دست می‌آیند شامل استفاده از میکروفون‌های داخل گوش برای حذف نویز است. تنها با نگاه کردن به شرکت‌هایی که گوگل آن‌ها خریداری کرده است، می‌توان متوجه شد که این شرکت روی چه چیزی کار می‌کند. در ماه مه گذشته، گوگل ۱۷.۴ میلیون دلار برای خرید شرکت فرانسوی Tempow که در حال کار بر روی اولین سیستم عامل برای هدفون‌های بی سیم بوده، هزینه کرده است.

سازندگان گوشی‌های هوشمند که Tempow با آن‌ها مراوده تجاری داشته، شامل Motorola و TCL هستند. بسیاری از کارمندان Tempow اکنون یک چک حقوقی از گوگل دریافت کرده و این شرکت صاحب پتنت‌هایی همچون تغییر بین چندین معماری هدفون و ایربادزهای بلوتوث با تاخیر کم در اتصال است.

گوگل توسط Sonos به دلیل نقض چند حق اختراع شکایت شد

کسب پتنت‌ها و اختراعات بیشتر برای گوگل مهم است. اگر به یاد داشته باشید در ماه ژانویه، این شرکت با حکم حذف از کمیسیون تجارت بین‌المللی (ITC) مواجه شد که می‌توانست خرید گوشی‌های پیکسل را در ایالات متحده ممنوع کند. این موضوع پس از شکایت شرکت سازنده بلندگو Sonos از گوگل به دلیل استفاده از پنج پتنت این شرکت به وجود آمد.

خریدهای بی سر و صدای گوگل

در این شکایت، Sonos گوگل را متهم کرد که از شراکت خود با این شرکت برای استفاده از اختراعات آن، بدون اجازه استفاده کرده است. گوگل مجبور شد به سرعت برخی از ویژگی‌ها را در بلندگوهای Nest خود غیرفعال کند تا درگیر محدویت‌های ITC نشود. از جمله ویژگی‌های غیرفعال شده، کنترل‌کننده صدای گروهی بود که به چندین بلندگو اجازه می‌داد تا با یک‌بار تنظیم، میزان صدا را تغییر دهند.

به گفته PhoneArena، فرصت‌های شغلی گوگل نیز یک راه سریع و دقیق برای دیدن آن چیزی است که گوگل در ذهن دارد. چندین فرصت شغلی نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال توسعه یک تراشه مرتبط با صدا به صورت سفارشی و مخصوص است که با ویژگی‌های کلیدی خود، این دستگاه را متمایز می‌کند. این موضوع تقریبا یک سال است که ادامه دارد و نشان می‌دهد که گوگل تا چه اندازه در مورد ارتقای Pixel Buds خود جدی است.

به نظر طرفداران پیکسل باید منتظر محصولات زیادی باشند زیرا گوگل به ساخت اکوسیستم مذکور برای این برند ادامه می‌دهد. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان