حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت آیفون SE 2020 ممکن است پس از عرضه مدل جدید به 199 دلار کاهش یابد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

انتظار می‌رود تا چند هفته دیگر، اپل نسخه جدید آیفون SE را با نام احتمالی iPhone SE 5G به‌صورت رسمی معرفی کند. طبق سنت همیشگی، پس از عرضه مدل‌های جدید از یک دستگاه، دو حالت برای نسل پیشین آن پیش می‌آید: کاهش قیمت و یا توقف تولید. در رابطه با آیفون SE 5G جدید نیز، مارک گورمن اخیرا پیشنهاد کرده است که اپل به‌جای استفاده از روش دوم، می‌تواند قیمت مدل 2020 را تا 199 دلار کاهش دهد. درنتیجه‌ی این تصمیم احتمالی، آیفون SE 2020 به مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی تاریخ اپل تبدیل خواهد شد که رقیب جدی نیز برای گوشی‌های اقتصادی اندرویدی در این بازه قیمتی است.

کاهش قیمت آیفون SE 2020 به 199 دلار

با نزدیک‌تر شدن به ماه مارس، مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه Power On خود در مورد اینکه اپل چگونه باید قیمت آیفون SE 2020 را از 399 دلار به 199 دلار کاهش دهد، صحبت کرده است. با توجه به اینکه انتظار می‌رود آیفون SE 5G آینده جایگاهی را به‌عنوان گزینه‌ی با قیمت پایین جدید به خود اختصاص دهد، نسخه 2020 به‌عنوان دستگاهی باارزش و نه با قیمت فعلی آن درنظر گرفته نمی‌شود. گورمن درعوض کاهش قیمت را برای این مدل پیشنهاد کرده و دلایل خود را برای این حرکت در زیر بیان می‌کند:

 من به اپل پیشنهاد می‌کنم آیفون SE قدیمی‌تر را با قیمتی جدید و پایین‌تر به‌فروش برساند، یعنی ۱۹۹ دلار.

 فروشندگان شخص‌ثالث درحال‌حاضر آیفون SE فعلی را با قیمتی کمتر از 200 دلار توزیع می‌کنند و مدل‌های بازسازی‌شده فراوانی نیز وجود دارد. اگر اپل دستگاه 199 دلاری خود را عرضه کند، این شرکت می‌تواند یک فروشنده قدرتمند در بازارهای درحال‌توسعه داشته باشد. همچنین گزینه‌ای برای خریدارانی که به خدمات 5G اهمیتی نمی‌دهند و علاقه‌ای به آیفون 13 1000 دلاری ندارند، داده می‌شود.

 اپل با گسترش پایگاه کاربران خود با یک آیفون ۱۹۹ دلاری می‌تواند درآمد طولانی‌مدت بیشتری از خدمات ایجاد کند و افراد را به استفاده از اکوسیستم خود ترغیب کند. این کاربران ممکن است تمایل بیشتری به امتحان AirPods ،Apple Watch یا در آینده یک آیفون رده‌بالاتر نیز داشته باشند.

کاهش قیمت آیفون SE 2020 به 199 دلار

کاهش قیمت آیفون SE 2020 به 199 دلار

این حرکت همچنین به اپل پاسخ آسانی به دستگاه iPod touch خود می‌دهد. در طول سال‌ها، آیپاد تاچ جایگزین محبوبی برای آیفون بوده و اپل هنوز این دستگاه را می‌فروشد؛ اما این دستگاه از سال 2019 به‌روزرسانی نشده است. مدل فعلی دارای صفحه‌نمایش 4 اینچی قدیمی است و یک تراشه کند A10 از سال 2016 را با خود به‌همراه دارد.

گفته می‌شود که آیفون SE 5G با A15 Bionic عرضه خواهد شد، همان تراشه‌ای که درحال‌حاضر قدرت سری آیفون 13 را تأمین می‌کند و درنتیجه مقرون‌به‌صرفه‌ترین آیفونی خواهد بود که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. مشتریانی که می‌خواهند چیپست قدرتمند ارتقایافته همراه با اتصال سریع 5G را تجربه کنند، می‌توانند آیفون SE جدید را با قیمت احتمالی 399 دلار خریداری کنند.

کاری که اپل احتمالا انجام خواهد داد این است که مشتریان را قادر می‌سازد با نرم‌افزار موبایل خود و درنتیجه اکوسیستم این شرکت، با این فرض که مایل‌اند پول خود را در محصولات اضافی اپل سرمایه‌گذاری کنند، عادت دهد. پیش از این گفته می‌شد که آیفون SE 5G درکنار آیپد ایر نسل پنجم اپل در تاریخ 17 اسفندماه معرفی خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود محصولات زیادی تا کمتر از یک ماه آینده از سوی اپل عرضه شوند.

دیدگاه شما پیرامون کاهش قیمت احتمالی آیفون SE 2020 به 199 دلار چیست؟ آیا با این قیمت، آیفون دو سال گذشته اپل می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای کاربران اقتصادی‌محور باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی