حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلایل عدم عرضه نسخه آیپد اینستاگرام از زبان مدیران این برنامه

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی، مشکلات

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکات اجتماعی است که همیشه بحث درباره آن داغ بوده است. با وجود مزیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیاد این برنامه محبوب، اما نسخه مخصوص اینستاگرام برای آیپدها هنوز هم معرفی نشده است. به تازگی شاهد اظهار نظر مدیران این شبکه اجتماعی درباره دلایل عدم عرضه نسخه آیپد اینستاگرام هستیم. با ترنجی همراه باشید.

دلایل عدم عرضه نسخه آیپد اینستاگرام؛ عدم استقبال کافی یا مسائل فنی؟!

مارکز براونلی (Marques Brownlee)، یوتیوبر مشهور دنیای فناوری که اغلب دوست دارد در مورد دردسرهای روزمره کاربران در فضای مجازی، به شیوه‌ای طنزآمیز توییت‌هایی منتشر کند، اخیرا با پاسخ یکی از مدیران اینستاگرام به سوال خود روبرو شده است. این موضوع مسئله عجیبی نیست و اتفاقا گاهی اوقات، روسای برخی از شرکت‌ها چنین توییت‌هایی را رویت کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهند.

دلایل عدم عرضه نسخه آیپد اینستاگرام

طرح مفهومی اینستاگرام برای آیپد

موردی که امروز درباره آن بحث می‌کنیم، در مورد نسخه عرضه نشده اینستاگرام برای آیپدهای اپل است. تبلت‌های اپل فوق‌العاده قدرتمند و کاربردی هستند و محبوب‌ترین برنامه‌های موجود در آیفون نیز نسخه‌های مخصوصی برای آیپد را دارند. این موضوع حتی شامل فیس‌بوک نیز می‌شود که متعلق به همان شرکتی است که صاحب اینستاگرام است. با این حال، اینستاگرام به دلایلی برنامه خود را برای تبلت‌های اپل منتشر نکرده است. به نظر شما دلیل این موضوع چیست؟!

۵ ویژگی مهم و جذاب اینستاگرام که در آینده منتشر خواهند شد

آدام موسری (Adam Mosseri)، رئیس اینستاگرام در این مورد گفته است که به نظر ما، تعداد کاربرانی که قرار است از نسخه آیپد این برنامه استفاده کنند، چندان زیاد نیستند. این گفته واقعا عجیب به نظر می‌رسد، به خصوص زمانی که بدانید او این ادعا را با جمله “درباره این موضوع سوال‌های زیادی از ما پرسیده می‌شود” آغاز کرده است.

درباره این موضوع از ما سوالات زیادی پرسیده می‌شود. هنوز هم تعداد کاربران احتمالی نسخه آیپد اینستاگرام به اندازه کافی زیاد نیستند که توسعه یک نسخه مخصوص از اینستاگرام برای آیپد در اولویت باشد. امیدوارم بتوانیم در آینده نسخه آیپد این برنامه را نیز منتشر کنیم. اما در حال حاضر ما بر روی موضوعات بسیار مهم‌تر تمرکز داریم.

متا با تهدید حذف دائم فیس بوک و اینستاگرام از قاره اروپا روبرو است

آیا نسخه iPadOS اینستاگرام در آینده معرفی می‌شود؟

تمایل آدام موسری به پاسخ دادن یک توییت تصادفی بیانگر این است که هیچ شک و شبهه‌ای در گفته وی وجود ندارد. در واقع، این باعث می‌شود که تصور کنیم تیم اینستاگرام آنقدر‌ها هم که تصور می‌شود، بزرگ نیست. از طرفی دیگر، آیپدها محصولاتی هستند که در بازار رو به افول تبلت‌ها (حتی قبل از شیوع ویروس کرونا) به فروش فوق‌العاده خود ادامه می‌دهند.

دلایل عدم عرضه نسخه آیپد اینستاگرام

بنابراین کمی سخت است که باور کنیم کمبود کاربران آیپد دلیل این موضوع است. با این حال، اینستاگرام اپلیکیشنی است که اولویت استفاده را با در نظر گرفتن صفحه نمایش دستگاه در یک دست و به صورت عمودی در نظر گرفته است. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که از پست‌های کلاسیک مربعی اینستاگرام گرفته تا ویژگی نسبتا جدید آن یعنی Reels، استفاده مداوم از این برنامه در تبلت‌ها به صورت افقی کمی سخت به نظر می‌رسد.

شاید تیم اینستاگرام به جای تلاش برای طراحی مجدد یک رابط کاربری جدید برای چیزی که در واقع ممکن است چندان مهم نباشد، به بهبود تجربه کاربری گوشی‌های هوشمند در حالت عمودی علاقه‌مند است. برای اینفلوئنسرها و کاربران شناخته شده در اینستاگرام، Meta Business Suite تمامی کنترل‌ها و اعلان‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید در یک تبلت بزرگ به آن‌ها دسترسی داشته باشد و از آن لذت ببرید. اما برای کاربران اصلی، اینستاگرام بیشتر بر سرگرم کننده بود تمرکز کرده است.

اینستاگرام محدودیت زمانی کمتر از 30 دقیقه در استفاده روزانه از اپلیکیشن خود را حذف می‌کند

به گفته PhoneArena، این موضوع حداقل چیزی است که از ظاهر ماجرا قابل فهم است و شاید در آینده نسخه تبلت اینستاگرام هم منتشر شود. آیا این همان دلیلی است که اپل از توسعه برنامه‌هایی همچون ماشین حساب و آب و هوا برای سیستم عامل iPadOS خودداری می‌کند؟ آیا واقعا کاربران آیپد کافی نیستند؟!

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا احتمال دارد که در آینده، سیاست اینستاگرام تغییر کند و شاهد انتشار نسخه‌ای از این برنامه برای آیپدها نیز باشیم؟ به نظر شما دلیل اصلی عدم عرضه نسخه آیپد اینستاگرام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان