حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

متا با تهدید حذف دائم فیس بوک و اینستاگرام از قاره اروپا روبرو است

کمپانی متا به‌تازگی در پرونده SEC اعلام کرده است که درصورتی‌که این شرکت دیگر نتواند به‌دلیل قانون Schrems II (ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات کاربران اروپایی در سرورهای داخل این اتحادیه)، اطلاعات کاربران اروپایی را با ایالات‌متحده مبادله کند، اقدام به حذف فیس بوک و اینستاگرام از محدوده قاره سبز خواهد کرد.

حذف احتمالی فیس بوک و اینستاگرام در اروپا

به‌گزارش نشریه ITWire، فیس بوک درحال‌حاضر داده‌های کاربران اروپایی را با عملیات، برنامه‌ها و مراکز داده خود در ایالات‌متحده به‌اشتراک می‌گذارد و می‌گوید که توقف چنین انتقال داده‌های فراآتلانتیکی، تأثیر مخربی بر قابلیت‌های تبلیغات آنلاین هدفمند آن خواهد داشت.

Schrems II حکمی است که توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (EU) در ژوئیه 2020 صادر شده که طی آن، سپر حفاظت از داده اتحادیه اروپا در ایالات‌متحده به‌دلیل نگرانی در مورد نظارت توسط ایالت‌ها و آژانس‌های مجری قانون در این کشور باطل می‌شود. بسیاری از شرکت‌هایی که به این سپر محافظتی متکی هستند، مدیریت قانون جدید را با شامل مشکلاتی جدی می‌دانند.

حذف احتمالی فیس بوک و اینستاگرام در اروپا

حذف احتمالی فیس بوک و اینستاگرام در اروپا

فیس بوک تنها نام تجاری تحت تأثیر Schrems II نیست زیرا هر شرکتی که به انتقال داده‌های اولیه به کشورهای غیر اروپایی متکی است نیز، به آن می‌پیوندد. برخی از نام‌های بزرگ شامل گوگل، مایکروسافت و آمازون نیز در این بین هستند که خدمات ابری آن‌ها ستون فقرات سهم عمده‌ای از اینترنت دنیای غرب را تشکیل می‌دهند. بنابراین، راه دستیابی به Schrems II طولانی و کند خواهد بود، زیرا دادگاه‌ها و صنعت مسیر خود را ازطریق پیامدهای ایجادشده در قضاوت نهایی این قانون طی می‌کنند.

پیش از این، Google Analytics و Google Fonts به دادگاه کشیده شده بودند که در آنجا ادعا شده بود که Google Fonts اطلاعات شخصی مانند آدرس‌های IP را بدون اجازه و دلیل موجهی برای این کار به سرویس‌های دیگر ارسال می‌کند.

نظر شما درباره احتمال حذف دائمی فیس بوک و اینستاگرام توسط کمپانی متا از اروپا به‌دلیل محدودیت‌های به‌وجود آمده از قانون جدید این اتحادیه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی