حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش نحوه تشخیص ایربادهای تقلبی اپل

محصولات تقلبی و بی کیفیت در همه جای این کره خاکی وجود دارند. اما مسئله مهم‌تر، اطمینان از خرید گجت‌های اصل و اورجینال است. اگر مراقب نباشید و در خرید خود به اندازه کافی دقت نکنید، ممکن است با پرداخت هزینه یک گجت اصلی، یک گجت تقلبی دریافت کنید. در این مطلب به آموزش نحوه تشخیص ایربادهای تقلبی اپل و نکاتی درباره خرید آن خواهیم پرداخت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آموزش نحوه تشخیص ایربادهای تقلبی اپل؛ چگونه تشخیص دهیم که هدفون‌های اپل واقعی هستند یا خیر

ایرپادهای اپل یکی از محبوب‌ترین ایربادهای بی‌سیم است که تا به امروز تولید شده است. این گجت با طراحی بدنه زیبا، برجسته و نمادین خود، منجر به هجوم خیل عظیمی از تولیدکنندگان هدفون‌های بی‌سیم شد که به از طراحی این گجت‌های اپل الهام زیادی گرفتند. محبوبیت این گجت با عرضه AirPods Pro اپل که ویژگی حذف فعال نویز صدا را برای آن به ارمغان می‌آورد، تثبیت شد. اخیراً، معرفی و عرضه AirPods 3 اپل با طراحی بهبود یافته و پشتیبانی از صدای فضایی همراه بود.

اگرچه امروزه محصولات بسیاری برای جایگزینی با ایرپادز اپل در بازار وجود دارد و برخی از آن‌ها حتی از نظر طراحی و کیفیت صدا بسیار بهتر از هدفون‌های اپل هستند، اما محبوبیت ایرپادهای این شرکت باعث ایجاد روند نگران‌ کننده‌ای در تولید نسخه‌های جعلی آن شده است. قیمت بالای این گجت‌ها و به طور کل و قیمت بالای ایربادهای اپل و کمیاب بودن تخفیفات عالی برای آن، باعث شده است که افراد سودجو با تخفیف قیمتی ظاهر شوند. متأسفانه، همه این پیشنهادات برای AirPods های اپل آنطور که به نظر می‌رسند نیستند، زیرا با گجت‌های جعلی که در سراسر آمازون و eBay یافت می‌شوند، خرید نسخه‌های اصلی این گجت را مشکل کرده‌اند.

آموزش کار با آیفون X توسط اپل، فیس آی دی Face ID و ژشت های کنترلی جدید

اگر یک جفت ایرپادز خریداری کرده‌اید، اما مطمئن نیستید که آیا این ایرپادها واقعی هستند یا خیر، چند علامت مشخص وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید که به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که آن‌ها همان چیزی هستند که می‌خواهید یا خیر.

شماره سریال محصول را بررسی کنید

سریع‌ترین راه برای بررسی اصالت AirPod ها جستجوی شماره سریالی است که در قسمت زیرین درب جعبه شارژر آن وجود دارد. همچنین این شماره سریال در پایین سمت راست هدفون نیز قرار دارد. این شماره را در وب سایت check.coverage.apple.com وارد کنید، و اگر گجت شما اصلی باشد، می‌توانید وضعیت آن را بررسی کنید. اگر شماره سریال شما جعلی باشد، احتمالا نشان داده نخواهد شد.

آموزش نحوه تشخیص ایربادهای تقلبی اپل

اتصال به دستگاه iOS

وقتی AirPods یا AirPods Pro را با آیفون،آیپد یا کامپیوتر خود جفت می‌کنید، نماد کوچک AirPods را در کنار دستگاه خود در منوی تنظیمات بلوتوث را خواهید دید. همچنین باید بتوانید پس از اتصال شماره سریال و مدل آن را نیز مشاهده کنید.

از لحاظ ظاهری چطور به نظر می رسند؟

بررسی شماره سریال ساده‌ترین راه برای اطلاع از داشتن AirPods تقلبی است، اما چند مشکل در طراحی نسخه‌های جعلی وجود دارد که می‌توانید با تکیه بر آن، تقلبی بودن آن را زودتر تشخیص دهید. اولاً، بسته بندی اپل همیشه بسیار تمیز است و درب جعبه AirPods باید کاملا محکم و سفت باشد و کل بسته در پلاستیک پیچیده شده باشد. البته، انجام این کار برای کلاهبرداران بسیار آسان است، بنابراین شما نباید نتیجه گیری خود را تنها بر اساس بسته بندی قرار دهید. از سوی دیگر، اشتباهات تایپی هم در بسته بندی بیرونی و هم در اسناد همراه داخل جعبه، نشان دهنده جعلی بودن گجت شماست.

آموزش نحوه تشخیص ایربادهای تقلبی اپل

خود هدفون‌ها را می‌توان با تصاویر محصول در وب‌ سایت اپل به طور کامل بررسی کرد. مخصوصا مراقب دریچه‌ها و میکروفون‌های نامرتب باشید. پایین هدفون خود را نیز برای پیدا کردن مورد خاصی بررسی کنید. ایرپادهای اصلی دارای یک دریچه بیضی شکل در پایین (نه دایره‌ای) هستند. در حالی که AirPods Pro اصلا دریچه‌ای ندارند. در نهایت، حتما قاب شارژ را بررسی کنید. باید دارای پورت لایتنینگ باشد، نه USB-C، باید یک چراغ وضعیت در جلوی آن باشد و درب آن باید به صورت مغناطیسی در جای خود قرار گیرد.

آموزش نحوه تشخیص ایربادهای تقلبی اپل

چگونه از خرید ایرپادهای جعلی جلوگیری کنیم

ساده‌ترین راه برای اطمینان از خرید یک جفت ایرپادز اصلی، خرید مستقیم از یک فروشگاه قابل اعتماد و یا از طریق فروشگاه آمازون است. البته، تعداد زیادی هدفون ایرپادز 2، ایرپاد 3، و ایرپادز پرو معتبر برای خرید در آمازون و eBay از طریق فروشندگان شخص ثالث وجود دارد. اگر به دنبال یک گزینه ارزان قیمت هستید، شاید بهتر باشد که یک نسخه دست دوم بخرید.

اگر به دنبال ایرپادهای دست دوم هستید، نظرات فروشنده را بررسی کنید و عکس‌های محصول را به دقت بررسی کنید. اما به خاطر داشته باشید که این گجت‌ها همیشه اصلی نیستند. در بسیاری از موارد، ممکن است بهتر باشد به جای خرید ایرپادهای دست دوم، به دنبال جایگزین‌های ارزان قیمت ایرپادز باشید، به خصوص اگر نگران هستید که با ایرپادهای تقلبی روبرو شوید.

آموزش افزودن ویجت به مک در macOS Monterey

هدفون‌های بی‌سیم واقعی بسیار زیادی وجود دارد و بسیاری از آن‌ها ارزان‌تر از هدفون‌های اپل هستند. مثلا Lypertek PurePlay Z3 2.0 یکی از این نمونه‌هاست که صدای فوق‌العاده و عمر باتری باورنکردنی و طولانی را با قیمتی پایین ارائه می‌دهد. برای نمونه‌های دارای ویژگی حذف نویز AirPods Pro بهتر است WF-1000XM4 سونی را بررسی کنید، که ما آن را بهترین هدفون بی‌سیم واقعی معرفی کرده‌ایم.

وب سایت خبری techradarمی‌گوید اگر طراحی ایرپادها را دوست دارید، تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که هدفون‌هایی به زیبایی محصولات اپل می‌سازند. برای جایگزین‌های ارزان‌تر، هدفون‌های بی‌سیم Urbanista، JBL، و Huawei را بررسی کنید. اگر واقعا یکی از ایرپادهای اپل مانند ایرپادز 3 یا ایرپادز پرو را می‌خواهید، باید مراقب فروشندگان باشید. زیرا ممکن است تخفیف‌های زیادی نیز ارائه دهند اما محصول تقبلی باشد. شما می‌توانید هدفون‌های اپل را با قیمتی کمتر از قیمت آن در خرده فروشی‌ها خریداری کنید.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا کنون هنگام خرید ایرپادهای با نمونه‌های تقلبی آن روبرو شده‌اید؟ روش شما برای تشخیص ایرپادهای تقلبی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان