حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا سامسونگ گزارش شده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سامسونگ، مشکلات

گوشی‌های جدید خانواده گلکسی، جدیدترین پرچمداران اندرویدی سامسونگ هستند که در بدو ورود استقبال زیادی از آن‌ها شد. هنوز زمان زیادی از عرضه این سری نمی‌گذرد و در همین مدت کم، کاربران توجه بسیار زیادی به آن داشته‌اند. اما گویا به تازگی مشکل صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا اخیرا رویت شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این مشکل بپردازیم.

مشکل صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا؛ اولین نقص رویت شده در پرچمداران جدید سامسونگ

گرچه زمان زیادی از عرضه پرچمداران جدید سامسونگ نمی‌گذرد، اما پس از بررسی کامل گلکسی S22 اولترا، می‌توان با اطمینان گفت که سامسونگ یک برگ برنده جدید در دست دارد و این گوشی هوشمند یکی از بهترین تلفن‌هایی است که می‌توان در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد. در کنار همه نکات مثبت و مزیت‌های فراوان این دستگاه، اما نمی‌توانیم گفت که از دیدن چند نقص و مشکل S22 Ultra شوکه نخواهید شد. اکنون که اولین محموله‌های این دستگاه عرضه شده و به دست صاحبان خود رسیده است، شاهد شکایت تعداد زیادی از کاربران بخاطر یک مشکل آزاردهنده هستیم.

سامسونگ گلکسی S22 Ultra رسما معرفی شد: ادغام بزرگ Note و S

نمی‌توان اولین نقص گزارش شده گلکسی اس ۲۲ اولترا را گسترده نامید. با این حال، هنوز کاملا مشخص نیست که سامسونگ تا به امروز چه تعداد از این گوشی هوشمند جدید را به کاربران تحویل داده است. به همین دلیل، نمی‌توان گفت که چند ده نسخه که نمایشگر آن‌ها عملکردی بسیار غیرمعمول را در نشان می‌دهد، اقلیت کوچک یا تعداد نگران کننده‌ای هستند.

مشکل دقیقا از چیست؟

مانند بسیاری از مشکلات صفحه نمایش، این مورد نیز به خوبی توصیف شده است و شما می‌توانید به راحتی در صفحات Reddit و انجمن سامسونگ در اتحادیه اروپا آن‌ها را مشاهده کنید. به نظر می‌رسد که پنل ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X این دستگاه که کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد و در S22 اولترا، زمانی که بهترین تنظیمات آن فعال باشد، شما را با یک تجربه بد در تماشای ویدیوها روبرو خواهد کرد. تحت تاثیر این مشکل، خطوط عجیبی به صورت تصادفی ظاهر می‌شوند و چشمک می‌زنند.

مشکل صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا

توجه داشته باشید که این‌ خطوط، در واقع خطوط بسیار ضخیمی از پیکسل‌های درهم ریخته است، این مسئله چیزی است که ممکن است انتظار داشته باشید در یک تلویزیون CRT قدیمی مشکل ساز باشد اما قطعا در یک گوشی هوشمند و مدرن با قیمت ۱۲۰۰ دلار و بالاتر، انتظارش را نخواهید داشت. مانند همیشه، این مشکل رویت شده، علائم مشابهی را در هر دستگاه نشان نمی‌دهد.

به طوری که برخی از کاربران گزارش داده‌اند که هنگام باز کردن قفل صفحه نمایش با اثر انگشت خود، جای اثر انگشت خود را در ویدیوهای YouTube، مشاهده می‌کنند. با این حال، در بیشتر موارد، مشکل یاد شده فقط در حالتی از صفحه نمایش ظاهر می‌شود که فناوری نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر +WQHD (۳۰۸۸ x ۱۴۴۰ پیکسل) هر دو به صورت همزمان فعال شده باشند.

برای رفع این مشکل چه کاری می‌توان انجام داد؟

حداقل در حال حاضر، بهترین اقدام این است که تنظیمات رنگ را از “natural” به رنگ‌های “vivid” تغییر دهید و در صورت نیاز، وضوح صفحه نمایش خود را به تنظیمات پیش فرض، یعنی FHD+ (۲۳۱۶ x ۱۰۸۰ پیکسل) کاهش دهید. احتمالا یکی از این دو تغییر برای حل این مشکل کافی باشد، اما بدیهی است که به دلایل بی‌شماری این راه‌حل در بلندمدت نمی‌تواند پاسخگو باشد.

اگر تازه دستگاه را خریداری کرده‌اید، می‌توانید از خریدار یا نمایندگی رسمی بخواهید که دستگاه شما را جایگزین نماید، اما بازهم با این وجود، یکی از کاربران ادعا می‌کند که مشکل مشابهی را در دو دستگاه مختلف تجربه کرده است. این مسئله به اندازه کافی عجیب به نظر می‌رسد. زیرا این شرکت با وجود اینکه علت اصلی مشکل به سخت‌افزار یا نرم‌افزار S22 اولترا مرتبط است، مشکلی برای جایگزینی تلفن‌های معیوب ندارد.

مشکل صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا

به گفته PhoneArena، از آن جایی که این خطوط عجیب و غریب برای بسیاری از افراد با یک تغییر تنظیمات ساده از بین می‌رود، تجربه کلی نشان می‌دهد که این مشکل احتمالا ماهیت نرم‌افزاری دارد، به این معنی که یک آپدیت جدید می‌تواند این مشکل را کاملا برطرف نماید. به هر حال، سامسونگ از مشکلاتی که ده‌ها گلکسی اس ۲۲ اولترا در سراسر جهان با آن مواجه شده‌اند، آگاه است، این موضوع قبلا نیز توسط یک ناظر رسمی انجمن سامسونگ تأیید شده بود.

ویدیو رسمی معرفی تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ را تماشا کنید

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه شود این است که مشکلات رویت شده به نوعی با پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ مرتبط هستند که در نسخه اروپایی این غول ۶.۸ اینچی مورد استفاده قرار گرفته است، شاید این مشکل با پردازنده گرافیکی جدید AMD RDNA2 (معروف به Xclipse 920) ارتباط داشته باشند. زیرا تا این لحظه، هیچ گزارشی مبنی بر وجود مشکلات مشابه در نسخه‌های اسنپدراگون وجود ندارد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا فکر می‌کنید این مشکل به زودی برطرف خواهد شد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammad MI

مایل به اصالت؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان