حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه بنچمارک گلکسی اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس: برتری اپل با فاصله معنادار

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، بنچمارک، سامسونگ

اپل نه‌تنها در جدیدترین مک‌های مجهز به سیلیکون اختصاصی، بلکه در آیفون نیز قدرت تراشه‌های موبایلی خود را به رخ دیگران می‌کشد. جدیدترین بنچمارک های صورت‌گرفته توسط وب‌سایت PCMag، نشان می‌دهد که قدرتمندترین پرچمدار حال‌حاضر سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۲ اولترا، هنوز نمی‌تواند با تراشه A15 Bionic در آیفون ۱۳ پرو مکس ازنظر قدرت پردازشی رقابت کند.

بنچمارک گلکسی اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس

درحالی‌که PCMag اشاره می‌کند که گلکسی اس ۲۲ «قوی‌ترین تلفن اندرویدی‌ای» است که تاکنون آزمایش کرده، نتایج بنچمارک آن همچنان پشت‌سر آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس قرار دارد. در بنچمارک Geekbench 5، گلکسی اس ۲۲ اولترا که از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام بهره می‌برد، امتیاز 3433 را در تست چندهسته‌ای، 1232 در تست تک‌هسته‌ای و 448 را در تست یادگیری ماشین (machine learning) کسب کرد.

ازطرف‌دیگر، آیفون ۱۳ پرو مکس در تست‌های چندهسته‌ای 4647، در تست تک‌هسته‌ای 1735 و در تست یادگیری ماشین امتیاز 948 را کسب کرده است.

PCMag اشاره می‌کند که این یک پیشرفت قابل‌توجه برای کوالکام نسبت به اسنپدراگون 888 سال گذشته است، اما هنوز برای رسیدن به تراشه اپل کافی نیست.

 قطعاً پیشرفت‌هایی از اسنپدراگون 888 سال گذشته نسبت‌به اسنپدراگون 8 نسل 1 امسال وجود دارد. ما شاهد افزایش 13 درصدی امتیازات تک‌هسته‌ای Geekbench و افزایش 9 درصدی در امتیازات چندهسته‌ای بوده‌ایم. همچنین در بنچمارک گرافیکی GFXBench، بسته به شرایط، شاهد بهبود 20 درصدی یا بیشتر می‌باشیم.

بنچمارک گلکسی اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس

بنچمارک گلکسی اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس

درهمین‌حال، در بنچمارک وب با استفاده از Basemark Web، آزمایشات PCMag نشان داد که سری گلکسی اس ۲۲ تا 8 درصد بهتر از سال گذشته عمل کرده است، اما آیفون ۱۳ پرو مکس همچنان دو برابر بیشتر از سامسونگ امتیاز کسب کرده است.

 در Basemark Web، یک بنچمارک جامع برای وب، سری Galaxy S22 حدود 8 درصد بهتر از Galaxy S21 Ultra ظاهر شده است. اما آیفون 13 پرو مکس دو برابر مدل سامسونگ امتیاز کسب کرده، همان‌طور که درگذشته دیده بودیم، این مورد به‌دلیل تفاوت بین مرورگر سافاری اپل و مرورگر گوگل کروم در گوشی‌های اندرویدی پدید می‌آید.

این بنچمارک همچنین اشاره می‌کند که ممکن است برخی از مشکلات گرمایش و کاهش عملکرد در سری گلکسی S22 سامسونگ حتی با وجود استفاده از سیستم‌ خنک‌کننده پیشرفته جدید، همچنان وجود داشته باشد. در طول تست بنچمارک، گلکسی اس 22 اولترا ظاهراً “به‌سرعت گرم شده و به‌محض حس انتقال حرارت، نتایج بسیار پایین‌تری نیز کسب کرد.”

مثل همیشه مهم است که به‌خاطر داشته باشید که نتایج بنچمارک‌ها با نحوه‌ی استفاده روزانه از دستگاه‌ها متفاوت‌اند، اما همچنان می‌توانند به‌عنوان یک شاخص خوب برای بهبود سال‌به‌سال و سایر روندهای عملکرد درنظر گرفته شوند. در مورد اپل، واضح است که تراشه A15 Bionic همچنان هم در عملکرد و هم در کارایی نسبت‌به تمامی تراشه‌های فعلی در سایر گوشی‌های هوشمند، پیشرو است.

نظر شما درباره مقایسه بنچمارک گلکسی اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس و عملکرد چیپست مورداستفاده در این دو گوشی هوشمند پرچمدار چیست؟ برتری اپل در این تست‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مشکل بنچمارک نیست ، مشکل فقط دماست و پایداری

mostafa3

بنچمارک با سیستم‌عامل متفاوت قبول ندارم
بنچمارک antutu چرا a15 اینقدر ضعیفتره

V800B

ربطی نداره
اینجوری جواب بدم
اگه اونجا ضعیف تره منظورم antutu ولی تو بحث گرافیک و پایداری و …. حتی تو در دست گرفتن هم احساسش میکنی؟
ب نظر منم نرم افزار های ک الان بهش اشاره شد تخصصی تره تا اون نرم افزار
و اینم بگم کلا شما باید با دو محصول کار کنی
تا فرق احساس کنم ب شخصه میگم تو اندروید سامسونگ از همه با فاصله جولو تره ولی اصلا نمیشه با اپل مقایسه کنی من نوت ۱۰ و آیفون ایکس کار میکردم واقعا احساس میکردم سامسونگ تو بحث سخت افزار و نرم افزار ی پله حداقل پایین تره
این تفاوت تو زیاد کار کردن قشنگ حس میشه
تو بحث سی پی یو و گرافیک و این موارد کلا ن تنها اپل بلکه کل برند های مروبطه آمریکا از بقیه چندین پله جلوتره تو

Farcry

به خاطر اینکه آنتوتو بنچمارکش مولتی پلتفرم نیست و خود سایت آنتوتو هم گفته امتیاز دو دستگاه از سیستم عامل اندروید و iOS به خاطر متفاوت بودن زبان برنامه بنچمارک گرافیکی آنتوتو با قابل مقایسه با هم نیست

A15 که هیچ الان طبق آنتوتو حساب کنی آیپد پرو با پردازنده M1 که خود M1 روی مک بوک پرو هست و خیلی از پردازنده های اینتل و AMD رو‌کنار زده توی آنتوتو امتیاز کمتری نسبت به گوشی های چینی با پردازنده اسنپ گرفته

rad 007

حرف حق زدی و بهت دیسلایک دادن!!! عجب

mia

تازه آیفون محصول 2021 هست رقیبش اس 21 هست اگر شما با تراشه آیفون 14 مقایسه کنی که گریه سامسونگ در میاد ، بزرگ ترین اشتباه دادن پول پرچم دار و خرید تراشه های اسباب بازی هست مهم تر از قلب موبایل مگه داریم حیف پول بابت اندروید و اون پایداری های مسخره

rad 007

اندروید برای قیمت های کمتر از ۲۰ یا ۱۵ خوبه…خرید گوشی‌های گران قیمت غیر از اپل توجیهی نداره

rad 007

حالا عده ای میان میگن دایمنسی فلان مدیاتک بهتر از تراشهa15 اپل هست
تراشه های اپل با اختلاف زیاد بهترین هستند و فکر نمی کنم اصلأ اندرویدی ها روزی به اپل برسند در این زمینه فقط بعضی‌ها سرعت باز کردن دو تا برنامه پنجاه کیلو بایتی را معیار این گونه مقایسه ها قرار ندهند!!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی