حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو پایه با تراشه M2 و بدون نمایشگر ProMotion تا پایان ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، لپ‌تاپ

در آخرین نسخه از خبرنامه Power On، مارک گورمن از بلومبرگ انتظارات خود را از یک مدل مک بوک پرو سطح پایه جدید با پردازنده احتمالی M2 بیان کرده و اعلام می‌کند که این لپ‌تاپ تا پایان سال جاری میلادی از سوی اپل معرفی خواهد شد.

مک بوک پرو با تراشه M2

پس از اینکه اپل قدرتمندترین مک بوک پرو خود را در آبان‌ماه معرفی کرد، این شرکت اکنون قصد دارد از یک مک بوک پرو سطح پایه برای جایگزینی مدل فعلی M1 که در نوامبر 2020 عرضه شد، رونمایی کند.

گورمن برای متمایز کردن مک بوک پرو 2021 از مدل‌های دارای M1 Pro و M1 Max، انتظار دارد اپل نوع نمایشگر، پردازنده و فضای ذخیره‌سازی را کاهش دهد. نه‌تنها این موارد، بلکه این مک بوک آینده تاچ بار را نیز از دست خواهد داد و این قابلیت در کیبورد نوت‌بوک‌های این شرکت، یک بار برای همیشه به پایان می‌رسد.

من انتظار دارم که مک بوک پرو سطح پایه جدید با از دست دادن تاچ بار با مک‌بوک پروهای سطح بالا مطابقت داشته باشد، اما تفاوت‌های اصلی در نمایشگر، پردازنده و فضای ذخیره‌سازی نمایان خواهد شد که بدون ProMotion یا miniLED عرضه می‌شود. این یکی از چندین مدل آینده از مک‌های مجهز به تراشه M2 خواهد بود، ازجمله به‌روزرسانی‌های مدل جدید آیمک 24 اینچی، مک مینی سطح پایه و مک بوک ایر باز‌طراحی‌شده.

مک بوک پرو با تراشه M2

مک بوک پرو با تراشه M2

همان‌طور که گورمن خاطرنشان می‌کند، این مک احتمالاً صفحه‌نمایش LCD را نگه می‌دارد، به این معنی که بدون پشتیبانی از نمایشگر miniLED و ProMotion ارائه خواهد شد. از سوی دیگر، مک بوک ایر شایعه‌شده می‌تواند دارای صفحه‌نمایش miniLED باشد، اما ProMotion را نخواهد داشت.

MacBook Pro سطح پایه نه‌تنها با تراشه M2 به‌روزرسانی می‌شود، بلکه آیمک 24 اینچی، Mac mini سطح پایه، و MacBook Air بازطراحی‌شده که قرار است در سال جاری عرضه شود، نیز با چیپست جدید اپل به‌روزرسانی می‌شوند.

درحالی‌که اپل تقریباً مهاجرت دوساله از تراشه‌های اینتل به تراشه‌های سفارشی خود را به پایان رسانده است، این شرکت درنظر دارد چندین مدل مک جدید را با این‌گونه از پردازنده‌ها در سال 2022 عرضه کند.

دیدگاه شما درباره احتمال معرفی مک بوک پرو سطح پایه با تراشه M2 تا پایان سال ۲۰۲۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی