حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی Redmi 10 2022 رسماً معرفی شد؛ همان نسخه ۲۰۲۱

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، ردمی

هجدهم آگوست ۲۰۲۱ (۲۷ مرداد ۱۴۰۰) بود که شیائومی از جدیدترین گوشی هوشمند اقتصادی خود با نام ردمی ۱۰ رونمایی کرد. اکنون که در سال ۲۰۲۲ میلادی هستیم، شیائومی تصمیم گرفته تا Redmi 10 2022 را به بازار عرضه کند. اما بر خلاف آنچه انتظار داریم، این دستگاه هیچ تفاوتی با نسخه ۲۰۲۱ ندارد و حتی از نسخه به روزتری از اندروید نیز برخوردار نیست!

شیائومی Redmi 10 2022 حتی از نسخه جدید اندروید نیز بی بهره است!

شیائومی Redmi 10 2022 دقیقا همانند نسل قبل از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن FullHD+ (یا به عبارتی ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل) برخودار است. این نمایشگر همچنین از رفرش ریت ۹۰ هرتزی پشتیبانی کرده و به وسیله گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

Redmi 10

با توجه به برچسب قیمتی دستگاه و نوع پنل استفاده شده، نباید انتظار به کارگیری سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش را داشته باشیم. ردمی ۱۰ نسخه ۲۰۲۲ از یک سنسور اثر انگشت خازنی موجود بر روی دکمه پاور برخوردار است. دقیقا مثل ردمی ۱۰، نسخه ۲۰۲۲ نیز نیروی پردازشی خود را از سوی تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو G88 تأمین می‌کند. Redmi Note 8 2021 در برخی مشخصات، نظیر تراشه به کار رفته، با نسخه ۲۰۱۹ تفاوت داشت. اما شیائومی این بار حتی تراشه را نیز تغییر نداده است!

ردمی ۱۰ نسخه ۲۰۲۲ در بخش دوربین نیز مشخصات مشابهی با نسل پیشین دارد. این گوشی از چهار لنز دوربین در قاب پشتی برخوردار است. سنسور دوربین اصلی رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی دارد. ماژول دوربین این دستگاه به وسیله یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق تکمیل می‌گردد. این تلفن هوشمند از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی با گشودگی دیافراگم f/2.2 نیز بهره مند است.

ردمی ۱۰ نسخه ۲۰۲۲ از تراشه مدیاتک هلیو جی۸۸ برخوردار است

مطابق با گزارش EqualLeaks، در بخش باتری نیز پیشرفتی را نمی‌بینیم. Redmi 10 2022 از یک باتری حجیم ۵,۰۰۰ میلی آمپری به همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات برخوردار است. این دستگاه در دو نسخه ۴+۶۴ گیگابایت و ۴+۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. با آنکه بسیاری برخی از دستگاه های مقرون به صرفه اندرویدی از حافظه های پر سرعت UFS استفاده می‌کند، اما Redmi 10 2022 از eMMC 5.1 برخوردار است. رم چهار گیگابایتی این دستگاه نیز از نوع LPDDR4X است.

شیائومی آپدیت MIUI 13 ردمی ۱۰ را با اندروید ۱۲ ارائه کرد

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی متری صدا، اسپیکر های دوگانه، NFC، بلوتوث ۵.۱، ضخامت ۸.۹۲ میلی متری و وزن ۱۸۱ گرمی اشاره کرد. با آنکه انتظار داشتیم نسخه ۲۰۲۲ ردمی ۱۰ از اندروید ۱۲ برخوردار باشد، اما متاسفانه این دستگاه به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 به دست خریداران می‌رسد. این گوشی در سه رنگ آبی، خاکستری و سفید عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره Redmi 10 2022 شیائومی چیست؟ آیا عرضه یک گوشی قدیمی با نامی جدید، می‌تواند باعث افزایش فروش یک شرکت شود؟!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.irani

یا یادشون رفته چیزیو تغییر بدن، یا به انبار گفتن اون کارتن سبزارو که سی پی یو جدید داخلشونه بفرستن، که یارو اون کارتن سبزآبیارو فرستاده که همون قدیمیا بودن🤦
شایدم کلا خسته بودن، گفتم اون ۲۰۲۱ رو رو کارتن پاک کنید بزنید ۲۰۲۲

Nmnm

احتمالا انبارهای خودش خالی میکنه
حداقل اندروید 12 می‌زدی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی