حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حداقل رفرش ریت نمایشگر گلکسی اس ۲۲ و نسخه پلاس چقدر است؛ ۱۰، ۲۴ و یا ۴۸ هرتز؟

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | سامسونگ، نمایشگر

سامسونگ اواسط هفته گذشته جدیدترین پرچمداران سال ۲۰۲۲ خود را با نام‌های گلکسی S22+ ،S22 و S22 Ultra معرفی کرد. در بیانیه مطبوعاتی اولیه‌ای که این کمپانی به رسانه‌ها ارسال کرده بود، اشاره شده است که نسخه‌های پایه و پلاس سری جدید به نمایشگرهای 10 تا 120 هرتزی Dynamic AMOLED 2X مجهز شده‌اند. بااین‌حال، ۳ روز بعد، سامسونگ بی‌سروصدا جزئیات بیانیه مطبوعاتی خود را تغییر داده و اکنون اعلام می‌کند که گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس تنها به نمایشگرهای Dynamic AMOLED 2X با رفرش ریت 48 تا 120 هرتز مجهز شده‌اند. در ادامه اما، یک تصویر منتشرشده توسط آیس یونیورس، حداقل رفرش ریت نسخه پلاس این گوشی را ۲۴ هرتز نمایش می‌دهد. تمامی این موارد باعث شده‌اند تا این سردرگمی پیش بیاید که درنهایت، نرخ نوسازی یا همان رفرش ریتی که سامسونگ برای دو نسخه پایه از پرچمداران تازه‌نفس خود درنظر گرفته است،‌ چقدر می‌باشد؟!

رفرش ریت نمایشگر گلکسی اس ۲۲

در این اختلاف نظر که اولین بار از سوی مدیرعامل مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر (DSCC)، Ross Young، منتشر شد، آمده است که سامسونگ تنها چند روز پس از رونمایی رسمی، جزئیات مربوط به صفحه‌نمایش گلکسی S22 و +S22 را در مواد بازاریابی خود تغییر داده است. از مطالبی که وی جمع‌آوری کرده بود، متوجه شد که در مطالب بازاریابی ابتدایی سامسونگ، ذکر شده است که سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس به نمایشگرهایی با رفرش ریت متغیر 10 تا 120 هرتز مجهز شده‌اند، اما در مطالب بازاریابی جدیدی که این شرکت منتشر کرده است، این دو گوشی تنها از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی متغیر 48 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند.

این اطلاعات همچنین ازطریق مقایسه بین وب‌سایت فعلی سامسونگ برای Galaxy S22 و +Galaxy S22 و نسخه آرشیوشده وب‌سایت مذکور ازطریق Internet Wayback Machine نیز تأیید می‌شود.

تفاوت در اعلام رفرش ریت نمایشگر گلکسی اس ۲۲ در وب‌سایت سامسونگ

تفاوت در اعلام رفرش ریت نمایشگر گلکسی اس ۲۲ در وب‌سایت سامسونگ

سامسونگ پس از اینکه سه روز قبل پیش‌فروش هر دو گوشی را در چندین بازار مانند ایالات‌متحده، اروپا و آسیای شرقی آغاز کرد، بی‌سروصدا جزئیات نمایشگر گلکسی S22 و +S22 خود را تغییر داد. با این وجود، برچسب نادرست مشخصات نمایشگر به عموم مردم نیز رسیده است زیرا بسیاری از کانال‌های فناوری ویدیوهای عملی و برداشتی خود را آپلود کرده‌اند که در آن‌ها ذکر شده است که هر دو دستگاه دارای نمایشگرهایی با رفرش ریت 10 تا 120 هرتز می‌باشند، درحالی‌که درواقعیت، S22 و +S22 تنها از محدوده نرخ نوسازی 48 ~ 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند.

در ادامه اما، روز گذشته افشاگر مشهور، Ice universe، با انتشار تصویری در حساب رسمی توییتر خود، سه دستگاه گلکسی اس ۲۱ پلاس، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا را درکنار یکدیگر نشان داد که با فعال‌سازی گزینه نمایش رفرش ریت صفحه از بخش تنظیمات دسترسی اندروید برای توسعه‌دهندگان، حداقل نرخ نوسازی در اس ۲۱ پلاس، ۶۰ هرتز و در دو گوشی سری اس ۲۲، هر دو ۲۴ هرتز نشان داده می‌شود. گرچه حداقل رفرش ریت ۱ هرتزی برای نسخه اولترا، امری قطعی است، اما در اینجا احتمالا نرخی که در صفحه هوم لانچر سامسونگ به‌نمایش درمی‌آید، همان ۲۴ هرتز می‌باشد و برای همین نسخه اولترا این عدد را نشان می‌دهد. بااین‌حال، نکته اصلی اینجاست که نسخه پلاس نیز به‌راحتی توانایی دست‌یابی به حداقل نرخ نوسازی ۲۴ هرتز را دارا می‌باشد و همین مورد، باعث سردرگمی بیش از اندازه در رابطه با سؤال اصلی شده است!

درواقع، تاکنون کاربران نگران باتری احتمالی ضعیف‌تر سامسونگ گلکسی S22 و +S22 نسبت به نسل پیشین خود بوده‌اند، چراکه این دو گوشی به‌ترتیب با باتری‌هایی با ظرفیت 3700 و 4500 میلی‌آمپرساعت عرضه می‌شوند، درحالی‌که S21 و +S21 به باتری‌های 4000 و 4800 میلی‌آمپرساعتی بزرگ‌تر مجهز بودند.

خریداران تصور می‌کردند که یک صفحه‌نمایش 10 تا 120 هرتزی با مصرف انرژی کارآمدتر، می‌تواند کاهش 300 میلی‌آمپرساعتی اندازه باتری را جبران کند، زیرا نمایشگر هنگام انجام امور عادی و بدون نیاز به اسکرول دائمی صفحه، با مصرف انرژی کمتری در ۱۰ هرتز در مقایسه با ۴۸ و یا ۲۴ هرتز کار می‌کند. اما سامسونگ اکنون با تأیید استفاده از نمایشگری بدتر از آنچه در ابتدا تبلیغ می‌شد، به نگرانی بیش از پیش مشتریان دامن زده است. امیدواریم وقتی دستگاه‌ها بدست خریداران می‌رسند، بهینه‌سازی‌های کافی نرم‌افزاری برای صرفه‌جویی در مصرف باتری اعمال شده باشد تا Galaxy S22 و +S22 حداقل با یک بار شارژ، تمام روز را دوام بیاورند.

دیدگاه شما پیرامون سردرگمی ایجادشده از سوی سامسونگ در رابطه با عدم شفاف‌سازی در اعلام حداقل رفرش ریت نمایشگر گلکسی اس ۲۲ و نسخه پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

بنظرم این اختلاف نهایتا ۱۰ دقیقه تفاوت ایجاد کنه ، ولی باتری ضعیفتر آره اون تاثیر زیادی میزاره

pedram_01

ده دقیقه اختلاف هم نمیشه چون خیلی خیلی کم پیش میاد بخواد زیر همون 48 هرتز بیاد مگه اینکه در زمان طولانی به یک صفحه ثابت بخوای نگاه کنی .

Mahdi

بیشتر جنبه تبلیغاتی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی