حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری انتقال حرارت گلکسی اس ۲۲ اولترا چگونه باعث خنک‌شدن این دستگاه می‌شود؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

کمپانی سامسونگ با معرفی قدرتمندترین گوشی حال‌حاضر خود، Galaxy S22 Ultra، اعلام کرد که سیستم خنک‌کننده جدیدی را نیز برای این دستگاه توسعه داده است. پرچمدار جدید در برخی بازارها از جدیدترین تراشه Exynos 2200 و در برخی دیگر از Snapdragon 8 Gen 1 بهره مي‌برد. باتوجه به نوع معماری در توسعه این چیپست‌ها، انتظار تولید گرما و افت عملکرد در سری گلکسی اس ۲۲ دور از ذهن نیست. بااین‌حال، سامسونگ یک راه‌حل خنک‌کننده به‌روزشده برای انتقال حرارت در گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا تدارک دیده است که به بیان جزئیات آن در رویداد Unpacked 2022 پرداخت.

فناوری انتقال حرارت گلکسی اس ۲۲ اولترا

پرچمدار جدید غول کره‌ای دارای یک راه‌حل خنک‌کننده نوآورانه است که شامل چندین عنصر ارتقا یافته می‌شود. برای شروع، Galaxy S22 Ultra از یک خمیر حرارتی جدید استفاده می‌کند که می‌تواند گرما را 3.5 برابر مؤثرتر نسبت به گذشته انتقال دهد. سامسونگ این خمیر حرارتی را “Gel-TIM” می‌نامد.

در بالای آن اما، “Nano-TIM” قرار دارد، قطعه‌ای که از تداخل الکترومغناطیسی میان اجزای گوشی محافظت کرده، گرما را کارآمدتر به محفظه بخار منتقل می‌کند و در برابر فشار نسبت به محلول‌های مشابهی که پیش‌تر استفاده می‌شد، مقاوم‌تر است.

فناوری انتقال حرارت گلکسی اس ۲۲ اولترا

فناوری انتقال حرارت گلکسی اس ۲۲ اولترا

همه این‌ها می‌تواند به‌معنای عملکرد پایدارتر باشد

طراحی کلی سیستم خنک‌کننده در گلکسی اس ۲۲ اولترا نیز ظاهراً جدید است. محفظه بخار که قبلاً بر روی PCB (برد مدار چاپی) قرار می‌گرفت، اکنون منطقه وسیع‌تری از AP ​​(پردازنده جامع) را تا باتری پوشش می‌دهد که درنتیجه انتقال حرارت را بهبود می‌بخشد.

محفظه بخار از فولاد ضدزنگ و به‌صورت دوتایی است، بنابراین نازک‌تر و بادوام‌تر می‌باشد. همچنین محلول خنک‌کننده به یک صفحه گرافیت عریض ختم شده که گرما را از محفظه بخار دور می‌کند.

جالب است که ببینیم همه این‌ها چگونه در دنیای واقعی و استفاده روزمره اثر می‌گذارد. عملیات خنک‌سازی بهتر معمولاً به این معنی است که یک چیپست بتواند برای مدت طولانی‌تر با حداکثر ظرفیت خود کار کند، و چیپست‌های اگزینوس سامسونگ همواره در این زمینه نقص‌هایی داشته‌اند. بنابراین، یک راه‌حل خنک‌کننده جدید همراه با آخرین پردازشگر گرافیکی AMD در تراشه Exynos 2200، بسیار امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

نظر شما درباره فناوری انتقال حرارت در گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanha122

دیروز گفتم ک سیستم خنک کنده اس ۲۲ الترا خیلی غوله

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی