حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر طراحی تسلا: چیزی از سوی اپل [که ارزش انتظار را داشته باشد] وجود ندارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

مدیر ارشد طراحی تسلا، Franz von Holzhausen، این هفته در یک مصاحبه درقالب پادکست شرکت کرد تا نارضایتی‌های خود را در مورد فقدان نوآوری در طراحی محصولات اپل ابراز کند. هولزاوزن درجریان این مصاحبه در پادکست Spike Car Radio بیان کرد که ازنظر طراحی، اپل چیز جدیدی که ارزش انتظار برای آن را داشته باشد، دراختیار ندارد.

انتقاد مدیر طراحی تسلا از اپل

وقتی از هولزاوزن در مورد محصولات و طرح‌های شرکت‌های دیگر که الهام‌بخش او بودند، سؤال شد، وی بلافاصله به سراغ اپل رفت. او ابتدا در مورد اپل واچ صحبت کرده و توضیح داد که به‌دلیل ویژگی‌های تناسب‌اندام از آن استفاده می‌کند، اما درغیراین‌صورت «واقعاً هدف زیادی برای استفاده از آن پیدا نکرده است».

با تمرکز بیشتر بر روی سیاست اپل، هولزاوزن درادامه بیان کرد که اکنون طراحی این شرکت را به‌عنوان یک “اصلاح جزئی در همان چیز (محصول)” می‌بیند. به‌گفته‌ی هولزاوزن، ازنظر الهام‌بخشی، این بدان معناست که “چیزی برای انتظار” از سوی اپل وجود ندارد.

Holzhausen درجریان مصاحبه خود این‌گونه بیان می‌کند:

 من درواقع فقط به‌خاطر جنبه تناسب‌اندام اپل واچ می‌پوشم اما از گفتن آن متنفرم. درغیراین‌صورت، من واقعاً هدف زیادی برای استفاده از این محصول پیدا نکرده‌ام.

 بخش غم‌انگیز در مورد محصولات اپل اکنون این است که چیزی برای انتظار وجود ندارد. احساس می‌کنم این فقط یک ادامه است؛ نوعی اصلاح جزئی در همان چیز تکراری، بنابراین ازنظر الهام‌بخشی، سخت است که از کاری که آن‌ها انجام می‌دهند، انگیزه فوق‌العاده داشته باشیم.»

انتقاد مدیر طراحی تسلا از اپل

انتقاد مدیر طراحی تسلا از اپل

این اولین باری نیست که مسئولی از سوی تسلا علناً اپل را موردانتقاد قرار داده و این شرکت را مسخره می‌کند. ایلان ماسک، مؤسس و مدیرعامل تسلا، چندی پیش به‌طور مکرر از اپل به‌خاطر اکوسیستم محدودش در رابطه با اپ استور انتقاد کرده بود. او همچنین اخیراً به استفاده اپل از کبالت برای باتری در مک بوک و آیفون خود انتقاد کرده است. تسلا همچنین از پذیرش CarPlay یا حتی ادغام Apple Music خودداری کرده و به‌جای آن Spotify را انتخاب می‌کند.

Holzhausen مسئول طراحی تسلا مدل S، مدل 3، مدل X و مدل Y به‌همراه Cybertruck است. او از سال 2008 در تسلا مشغول به‌کار بوده و پیش از آن نیز، وظیفه‌ی مدیریت طراحی مزدا و همچنین طراحی خودروی مفهومی مزدا کابورا را برعهده داشت.

اپل و تسلا سابقه طولانی در جذب کارمندان یکدیگر دارند و ایلان ماسک نیز در این‌رابطه به‌طورعلنی به اپل حمله کرده است. ماسک در سال 2015 اپل را “قبرستان تسلا” نامیده و خطاب به کارمندان این شرکت بیان کرد که “اگر در تسلا موفق نشدید، می‌توانید در اپل کار کنید.”

دیدگاه شما پیرامون اظهارنظر مدیر ارشد طراحی خودروهای تسلا و انتقاد وی از تکراری بودن و عدم نوآوری از محصولات ارائه‌شده توسط کمپانی اپل چیست؟ آیا شما نیز با نظر وی موافقید و یا دستگاه‌های اپلی را جامع و کاربردی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی