حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش عمر باتری آیفون با غیر فعال کردن یک ویژگی ساده

مسئله عمر باتری گجت‌های هوشمند همواره یک دغدغه اساسی و همگانی بوده است. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که عمر باتری گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ یا هر وسیله دیگری برایش مهم نیست. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه غیر فعال کردن یک ویژگی ساده، افزایش عمری باتری آیفون شما را به همراه خواهد داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

افزایش عمر باتری آیفون؛ بهبود عملکرد فقط با غیر فعال کردن یک ویژگی ساده

اپل با باتری‌های خانواده آیفون ۱۳ امسال پیشرفت بسیار خوبی را رقم زد. به طوری که آیفون ۱۳ پرو مکس عمر باتری باور نکردنی دارد. این عمر باتری حتی با در نظر گرفتن نرخ نوسازی۱۲۰ هرتز در دو نسخه پرو و پرو مکس و حتی استفاده از شبکه 5G در هر چهار مدل است. ظرفیت ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعتی باتری آیفون ۱۳ پرو مکس، بزرگ‌ترین ظرفیت موجود در هر آیفونی است که تا به حال وجود داشته است.

صرف نظر از این که کدام مدل از آیفون دارید، می‌توانید عمر باتری دستگاه را تنها با انجام چندین و چند دستورالعمل ساده‌ای که توسط یک تیک‌تاکر معروف به نام kadama توصیه شده است، بهبود ببخشید. این روش توسط نیویورک پست نیز منتشر شد و حتی این روزنامه محافظه کار هم توضیح داد که برنامه‌ها می‌توانند مقداری از عمر باتری آیفون شما را مصرف کنند حتی اگر در تمام طول روز از آن برنامه‌های خاص استفاده نکنید.

عمر باتری آیفون ١٣ پرو مکس مشخص شد: بهترین پرچمدار امسال از نظر بازدهی باتری!

بهترین راه برای جلوگیری از مصرف باتری آیفون توسط برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند این است که به بخش Settings > General > Background App Refresh بروید و این ویژگی را خاموش کنید. سپس به بخش Settings > Battery > Battery Health > Toggle on Optimized Battery Charging بروید. کاداما می‌گوید که پس از انجام این دستورالعمل‌ها، قطعا باتری شما دوام بسیار بیشتری خواهد داشت.

افزایش عمر باتری آیفون

این روش‌ها چندان هم بدون هزینه نیستند…!

البته این دستورالعمل لزوما یک روش فوق‌العاده نیست. زیرا از یک سو عمر باتری دستگاه شما را بهبود خواهد بخشید، اما برنامه‌ها در پس‌زمینه به‌روزرسانی نمی‌شوند. وقتی تنظیمات بازخوانی برنامه موجود در پس‌زمینه را خاموش کنید، این کار به آن معناست که به‌روزرسانی‌هایی که معمولا برنامه‌های شما در پس‌زمینه انجام می‌دهند، خواه امتیازات ورزشی، قیمت‌های بورس یا آخرین دمای روزانه باشند، تا زمانی که برنامه مورد نظر را باز نکنید، به‌روزرسانی آن انجام نخواهد شد. به عبارت دیگر، اگر برنامه ورزشی خود را باز کنید، ممکن است آن چنان سریع و بی وقفه، لیست جدیدترین امتیازات یا نتایج برای شما نمایش داده نشود.

سایر پیشنهادات کاداما برای صرفه جویی در مصرف باتری آیفون شما عبارت است از رفتن به بخش Settings > Accessibility > Motion > Toggle off Auto-Play Message Effects and Auto-Play Video Previews. وقتی این گزینه غیرفعال باشد، مورد اول اجازه پخش خودکار جلوه‌های تمام صفحه در برنامه Messages را نمی‌دهد و پخش خودکار پیش‌نمایش‌های ویدیو را نیز خاموش می‌کند. البته این مورد ممکن است برای شما مهم نباشد، پس انجام دادن آن می‌تواند تاثیر خوبی در کاهش مصرف باتری داشته باشد.

عمر باتری آیفون ١٣ پرو مشخص شد: پیشرفت چشمگیر نسبت به قبل

به گفته phonearena، اگر احساس می‌کنید که نیازی به انجام به‌روزرسانی برنامه‌ها در پس‌زمینه آیفون خود ندارید و یا حتی اگر یا برایتان مهم نیست که افکت‌های تمام صفحه‌تان به‌ طور خودکار در برنامه Messages پخش شود، شاید بهتر باشد این مسئله را بررسی کنید که آیا با خاموش کردن این ویژگی‌ها می‌توانید عمر باتری آیفون خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

نکته مهم: به عنوان یک نکته مهم در نظر داشته باشید که استفاده از برنامه‌های جانبی برای بهبود عمر باتری چندان روش مناسبی نیست و حتی ممکن است افزایش عمر باتری و گرم شدن دستگاه را به همراه داشته باشد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟  آیا شما از این روش برای بهبود و افزایش عمر باتری آیفون خود استفاده کرده‌اید؟ نتیجه نهایی مورد رضایت شما بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان