حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

6 راه برای بالا بردن طول عمر باتری های آیفون

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | آموزش و راهنمایی، اپل

همه آرزو می کنند که باتری آیفون شان بیشتر دوام بیاورد و بتوانند ساعت های بیشتری را بدون شارژر از گوشی شان استفاده کنند. در حالی که همه کاربران گوشی های هوشمند با صبر و حوصله منتظر دستیابی به موفقیت های بزرگ و خوشحال کننده در تکنولوژی امروزی باتری ها هستند، با هم به مرور چند راهکار که می توانید برای صرفه جویی در مصرف انرژی و به حداکثر رساندن عمر باتری های آیفون خود انجام دهید می پردازیم. با ترنجی همراه باشید.

1. مطمئن شوید “بهینه سازی شارژ باتری” فعال است.

اپل ویژگی جدیدی را در آپدیت iOS 13 برای محافظت از باتری گوشی های آیفون با محدود کردن شارژ کامل آن تا زمانی که به آن نیاز دارید، معرفی کرده است. این ویژگی Optimized Battery Charging نام دارد. این قابلیت به طور پیش فرض در آیفون فعال است، اما می توانید در بخش Settings > Battery > Battery Health دوباره از فعال بودن آن مطمین شوید.

باتری آیفون

باتری آیفون

باتری های لیتیوم یونی که در آیفون شما استفاده شده اند، وقتی که به حداکثر شارژ ظرفیت خود می رسند، زودتر خراب می شوند. از iOS 13 به بعد آیفون عادت های شما را بررسی می کند و شارژ گوشی شما را در حدود 80 درصد نگه می دارد و مدتی قبل از زمانی که معمولاً گوشی خود را از شارژر جدا می کنید، اقدام به شارژ باقی مانده باتری گوشی شما می کند.

محدود کردن مدت زمان باتری با بیش از 80 درصد ظرفیت در باتری های لیتیوم یونی به افزایش عمر آن ها کمک شایانی می کند. تخریب باتری با اتمام چرخه های شارژ و تخلیه بیشتر طبیعی است، به همین دلیل در نهایت باتری ها باید تعویض شوند.

 

2. دزد های شارژ باتری را شناسایی و از بین ببرید!

اگر کنجکاو هستید که شارژ باتری شما به کجا می رود و چطور مصرف می شود، در تنظیمات گوشی به قسمت باتری بروید و منتظر بمانید تا لیست پایین صفحه به روز شود. در اینجا می توانید میزان مصرف باتری توسط هر برنامه را در 24 ساعت یا 10 روز گذشته مشاهده کنید.

افزایش زیاد باتری آیفون

افزایش زیاد باتری آیفون

با شناسایی اینکه چه برنامه هایی بیش از حد به مصرف باتری گوشی شما می پردازند می توانید بهتر به مدیریت و استفاده از آن ها بپردازید. اگر برنامه یا بازی خاصی وجود دارد که باعث تخلیه زیاد باتری می شوند، می توانید استفاده از آن را محدود کنید و یا فقط هنگام اتصال به شارژر از آن استفاده کنید یا حتی آن را حذف کرده و به دنبال برنامه های دیگری باشید.

 

3. صفحه نمایش OLED دارید؟ از دارک مود استفاده کنید.

نمایشگرهای OLED با خاموش کردن پیکسل ها به ایجاد رنگ مشکی در صفحه اقدام می کنند. این بدان معنی است که مصرف انرژی آنها براساس آنچه در صفحه نمایش نشان می دهند متفاوت است. با انتخاب رنگهای تیره، می توانید میزان مصرف انرژی را به طور چشم گیری کاهش دهید و در مصرف باتری صرفه جویی زیادی انجام دهید.

کاهش مصرف باتری آیفون

کاهش مصرف باتری آیفون

البته باید توجه داشته باشید که اگر از آیفون های مدل X ، آیفون XS و XS Max ، آیفون 11 Pro و 11 Pro Max استفاده می کنید، صفحه نمایش گوشی تان OLED است و آیفون های قدیمی تر دارای صفحه نمایش OLED نیستند.

طبق تجربه و آزمایشاتی که صورت گرفته است، اگر حالت دارک مود را در گوشی های آیفون روشن کنید و البته از پس زمینه مشکی استفاده کنید، بیش از 30 درصد در مصرف انرژی باتری گوشی خود صرفه جویی می کنید.

 

4. از حالت Low Power استفاده کنید.

در تنظیمات قسمت باتری می توانید Low Power را فعال کنید و یا میان بری از این قابلیت را در کنترل سنتر خود داشته باشید. اما با روشن کردن این ویژگی در گوشی ما چه اتفاقی میفته که باعث کاهش مصرف انرژی می شود:

روشنایی صفحه و مدت روشن ماندن صفحه کاهش می یابد.

افکت های تصویری و جلوه های بصری برنامه ها خاموش می شوند.

بروزرسانی خودکار برنامه ها مانند برنامه های ایمیل و… خاموش می شوند.

برنامه هایی که در پس زمینه فعالیت می کنند به حداقل کاهش می یابند.

سرعت CPU و GPU کاهش می یابد، در نتیجه سرعت و کارایی گوشی شما کاهش می یابد.

کاهش مصرف باتری آیفون

کاهش مصرف باتری آیفون

اگر می خواهید شارژ باتری را برای مدت طولانی تری افزایش دهید، می توانید از این ویژگی استفاده کنید. برای مواقعی که از دستگاه خود استفاده چندان خاصی نمی کنید اما می خواهید برای تماس یا پیامک در دسترس باشید، بسیار مناسب است.

5. اینترنت WiFi را به اینترنت 4G سیم کارت ترجیح بدین.

شبکه Wi-Fi کارآمدترین راهی است که آیفون شما می تواند به اینترنت متصل شود، بنابراین باید همیشه آن را نسبت به یک شبکه اینترنت سیم کارت مورد علاقه خود قرار دهید. شبکه های 3G و 4G (و در نهایت 5G) به انرژی بیشتری نسبت به Wi-Fi ساده قدیمی نیاز دارند و باتری شما را به طور قابل توجهی سریع تر تخلیه می کنند.

اینترنت دیتا آیفون

اینترنت دیتا آیفون

6. میزان سلامت باتری گوشی آیفون خود را بررسی کنید.

اگر عمر باتری آیفون شما بسیار کم است، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد. این مورد در گوشی هایی با بیش از دو سال عمر طبیعی است. با این حال، اگر از گوشی خود زیاد استفاده می کنید، ممکن است سریع تر از این مدت باتری شما دچار خرابی شود.

تست سلامت باتری آیفون

تست سلامت باتری آیفون

می توانید سلامت باتری را در بخش تنظیمات گوشی در قسمت باتری و در نهایت  Battery Health بررسی کنید. دستگاه شما حداکثر ظرفیت خود را در بالای صفحه نشان می دهد. وقتی آیفون شما کاملاً جدید و سالم است، این عدد 100 درصد است و هرچه این عدد کمتر باشد، میزان از دست دادن بخش هایی از باتری گوشی شما را نشان می دهد.

اگر “حداکثر ظرفیت” باتری شما در حدود 70 درصد است، یا اخطار مربوط به کاهش  “Peak Performance Capability” را مشاهده می کنید، ممکن است زمان تعویض باتری فرا رسیده باشد و باید به فکر جایگزین کردن آن باشید.

 

میزان سلامت باتری آیفون شما چند درصد است؟؟ آیا از باتری گوشی تون راضی هستین؟؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

فقط سوالی که مطرح میشود اینه که یک سال پیش در سایت اپل این مورد بررسی شده بود که اگه بتونید از شارژر ۵ ولتی استفاده بکنید و موارد بالایی که عرض کردین عمر باطری افزایش بیشتری نسبت به فست شارژ داره حالا این سوال پیش میاد که در مورد گوشیها با ظرفیت ۵۰۰۰ به بالا آیا میشه از شارژر ۵ وات برای شارژ کردنش استفاده کرد به خاطر تولید حرارت کمتر یانه بایستی از فست شارژ استفاده بکنیم . کسی می دونه

Mahdi

محاظفت از باتری کار خیلی سختیه🤔🤔

Milad7

گوشی را پیش از رسیدن به 85 درصد از شارژ جدا کنید و قبل از رسیدن به 20 درصد به شارژر متصل کنید!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی