حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت اپل از یک کارگردان اوکراینی به علت ساخت فیلم طنزی به نام APPLE-MAN

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، فیلم

اپل در مورد اعتبار و شهرت خود بسیار محتاطانه عمل می‌کند. این موضوع از تصمیمات و سیاست‌های مختلف آن کاملا مشخص است. به عنوان مثال این شرکت با یک شرکت ساخت کیف در چین که اتفاقا Apple نام داشت دچار درگیری شده بود. حالا در آخرین مورد شاهد شکایت اپل از یک کارگردان اوکراینی به علت ساخت فیلم طنز ابرقهرمانی به نام APPLE-MAN هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

 

شکایت اپل از یک کارگردان اوکراینی؛ چرا این شرکت تا به این اندازه بر سر کلمه Apple حساس است؟

همانطور که می‌دانید، اپل سودآورترین و با ارزش‌ترین شرکت جهان است. این شرکت معمولا به صورت دائمی با اشخاص یا سازمان‌های مختلف درگیر دعوای حقوقی است یا در مورد طرح شکایت (معمولا بر سر تصویر برندش) و یا در مورد یک حق اختراع، از آن‌ها شکایت می‌کند.

این شرکت در طول سال‌ها درگیری‌های حقوقی عجیبی را به عنوان خواهان داشته است، مانند زمانی که از یک تعمیرگاه مبهم تلفن نروژی شکایت کرد، یا زمانی که سال گذشته به دنبال افشاگران چینی رفت. یا حتی زمانی که از یک فروشگاه مواد غذایی به دلیل استفاده از لوگو گلابی شکایت کرد. یا حتی در یک مورد، زمانی که تابلوی مسیر دوچرخه‌ سواری را در آلمان نشان می‌داد. اما آخرین ماجرای یک چیز عجیب و غریب است.

شکایت اپل از گروه NSO به‌دلیل حمله به کاربران آیفون با نرم‌افزار جاسوسی Pegasus

خبرگزارش iPhone in Canada گزارش داده است که بعد از پیگیری تیم حقوقی اپل، از یک کارگردان فیلم مستقل اوکراینی به نام واسیل موسکالنکو (Vasyl Moskalenko) شکایت کرده است. وی که ۱۲۰۰۰۰ دلار در کمپین Kickstarter برای توسعه و راه اندازی یک فیلم کمدی اکشن جمع آوری کرده بود و در آن فیلم‌های ابرقهرمانی را که میلیون‌ها نفر به تماشای آن مشغول هستند را به سخره می‌گیرد. صفحه پروژه Kickstarter فیلم، فرضیه این فیلم را به شرح زیر توضیح داده است.

شکایت اپل از یک کارگردان اوکراینی

فیلم APPLE-MAN یک فیلم کمدی اکشن درباره یک شخصیت خیالی است که یک ابرقهرمان است. چیزی که Apple-Man را از هر فیلم ابرقهرمانی متمایز می کند، ماموریت اجتماعی قوی آن است. این اولین فیلم ابرقهرمانی با تاکید بر سبک زندگی سالم در جهان است. ما Apple-Man را به عنوان یک روش بسیار سرگرم کننده ایجاد کردیم تا به مردم بگوییم سبک زندگی سالم چقدر مهم و جالب است. ما معتقدیم این فیلم می‌تواند جان بسیاری را نجات دهد. این فیلم داستانی عجیب از یک ابرقهرمان را روایت می‌کند که از ترکیب DNA انسان با DNA یک سیب خلق شده است. Apple-man همراه با دستیار خود Cherry Woman با دکتر برگرمن فوق شرور مبارزه می‌کند تا جهان را نجات دهد.

حتما مطلع هستید که اپل علیه تایید درخواست علامت تجاری فیلم توسط USPTO که قبل از اکران آن در سینما صادر می‌شود، اقدامات دادگاهی را آغاز کرده باشد است. این فیلم “Apple-Man” نام دارد و وکلای اپل نگران هستند که بر اساس اسناد ۴۶۷ صفحه‌ای دادگاه، ممکن است این فیلم ارتباطی با برند اپل داشته باشد.

شکایت اپل از پیمانکار بازیافت محصولاتش به دلیل فروش ۱۰۰ هزار آیفون، آیپد و اپل واچ بازیافتی

کارگردان این فیلم از ایده طنز ابرقهرمانی خود دست نمی‌کشد، زیرا فکر می‌کند اگر تاییدیه علامت تجاری آن لغو شود، اپل ممکن است پس از اکران فیلم نیز به شکایت خود ادامه دهد. در هر صورت، این موضوع تبلیغات بسیار بیشتری را برای فیلم Apple-Man به همراه دارد که احتمالا هنگام شروع ساخت آن کارگردان تصور چنین چیزی را نداشته است. از این گذشته، به گفته phonearena، شخصیت اصلی فیلم یک ابرقهرمان اپل است که قدرتی فوق‌العاده برای معلق کردن سیب‌ها دارد. اما این اشارات عواقب پیش‌بینی‌ نشده‌ای برای برند اپل که ناشی از تاکید بر سلامتی است، به همراه دارد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اپل این بار بیش از حد نگران اعتبار و شهرت برند خود است؟ آيا اپل در نهایت موفق به باطل کردن تاییده تجاری این فیلم خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
j30

این فیلمه اول در اوکراین پخش میشد ولی بعد از شکایت اپل این فیلمه جهانی میشه و رکورد برترین فیلما رو هم میزنه😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان