حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی به دلیل تحریم تجهیزات 5G خود از سوئد شکایت کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، هواوی

بله، شاید عجیب باشد! اما اکنون تایید شده است که هواوی پس از اعلام ممنوعیت ورود این شرکت در رویداد عرضه تکنولوژی های 5G، از سوئد در یک پلتفرم بین المللی، شکایت کرده است. بر اساس داده‌ های خبرگزاری فرانسه، هواوی از سوئد تحت عنوان “پیش‌داوری درباره محصولات” در مرکز بین‌ المللی حل و فصل اختلافات سرمایه‌ گذاری گروه‌ های بانک جهانی(ICSID)، شکایت کرده است. این شکایت پس از تحریم تجهیزات 5G هوآوی برای ورود به بازار سوئد صورت گرفت.

تولیدات هوآوی مدتی است که در کشور های مختلف زیر فشار قرار گرفته است. جدیدترین ماجرا اما از سوی سوئد شنیده می‌شود. این غول فناوری چینی می گوید که در پی اقدامات انجام شده توسط سوئد، به سرمایه گذاری هواوی در این کشور بی احترامی شده و تبعیض آمیز بودن آن به اثبات رسیده است. طبق نظر مقامات هوآوی، گفته می شود که این اقدامات نقض کامل تعهدات سرمایه گذاری بین المللی سوئد است.

به گفته منبع، هوآوی در حال حاضر مشخص نکرده است که چه نوع خسارتی را با شکایت از سوئد طلب می‌کند، اما انتظار می‌رود در صورت ادامه روند رسیدگی، بیش از 5.2 میلیارد کرون سوئد یا بیشتر از این مقدار برای خسارت از آنها بخواهند.

تحریم تجهیزات 5g هوآوی در دنیا تمامی ندارد؛ این بار سوئد است که هوآوی را تحریم می‌کند

تحریم تجهیزات 5g هوآوی در دنیا تمامی ندارد؛ این بار سوئد است که هوآوی را تحریم می‌کند

کمپین تحریم تجهیزات 5G هوآوی همچنان ادامه دارد

کمپین ایالات متحده علیه هوآوی به بسیاری از کشورها سرایت کرده است که به نام امنیت ملی و بدون ارائه هیچ مدرک محکمی مبنی بر چنین به اصطلاح جاسوسی‌ای، محصولات هوآوی را در ابعاد مختلف از بازار خود حذف می کنند.

پس از حرکت ایالات متحده در تحریم های هوآوی، بریتانیا و سوئد یکی از پیروانی شدند که در سال 2020 علیه شرکت مخابراتی چینی اقداماتی انجام دادند و قصد داشتند تجهیزات موجود هواوی را تا اول ژانویه 2025 حذف کنند.

پس از تصمیم سال 2020، هواوی شکایتی را علیه PTS در دادگاه اداری سوئد تنظیم کرد که اخیراً رد شده است. با این حال، این شرکت مستقر در چین تسلیم نشده و در دادگاه استیناف این کشور درخواست کرد تا از منافع و حقوق خود دفاع کند.

در سال 2021، هواوی تصمیم گرفت در دادگاه علیه دولت سوئد اقدام کند. در اکتبر سال گذشته، دادگاه اداری سوئد اعلام کرد که دومین درخواست تجدید نظر هواوی را علیه تصمیم PTS سوئد مبنی بر ممنوعیت 5G بر روی دستگاه‌ های خود را می‌پذیرد. اکنون هر دو سازمان برای دومین جلسه رسیدگی به این پرونده تلاش می کنند.

نماینده هواوی در این مورد، هنریک بنگتسون، گفت تصمیم دادگاه بر اساس فرضیات است، اما هنوز برخی از تحلیل ها باقی مانده است. او همچنین از دولت انتظار دارد که بدون تعصب نسبت به هر کسی قضاوت عادلانه ای انجام دهد.

هوآوی با وجود تحریم ها در میان 10 برند برتر 2022 ؛ اپل در رتبه اول

این در حالی است که هوآوی علی‌رغم تمام تحریم ها همچنان در حال رشد است و در این باره در ترنجی برای شما گفتیم که هوآوی با وجود تمام تحریم ها، حالا در سطح جهانی، در میان 10 برند برتر 2022 قرار گرفته است!

 

نظر شما چیست؟ این حجم از تحریم ها علیه هوآوی عادلانه است؟ شما چه فکری می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، نه واقعا عادلانه نیستش، اابته ببشتر مردم یا حتی خودم درسته از دولت چین بخاطر کمونیست بودنش خوشمون نمیاد بخصوص الان که با قرداد25 ساله داره کشور مارو یجورایی غارت میکنه، حالا ازاین بگذریم، ترامپ وقتی هواوی رو تحریم کرد بدون هیچ دلیلی این کارو کرد، خب این میشه ناعدالتی، و در آخر میشه یجورایی به ضرر مصرف کننده، چون هرچی این کمپانیها تو حوزه ساخت گوشی، لبتاپ، ساعت های هوشمنده وغیره بیشتر باشه رقابت و بعدش کیفیت میره بالا که درآخر به نفع مصرف کننده میشه ولی برعکس این موصوع همونطور که گفتم به ضرر مردم میشه، البته هواوی هم عقب نشست و به کارش ادامه داد، ولی تو حوزه ساخت گوشی و فروشش دیگه جایگاه سابق رو نداره که اینم نهایت تا یکی دوساا آینده با ساخت کارخانه ساخت چیپست های 5جی حل میشه،که امیدوارم واقعا هم همینطور بشه، موفق با‌شید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری