حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک می‌خواهد سهم بیشتری از بازار تراشه گوشی های هوشمند را تصاحب کند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | شایعات، مدیاتک

مدیاتک در سال ۲۰۲۱ میلادی باز هم رکورد شکنی کرده و به درآمد ۱۷.۶ میلیارد دلاری دست یافت. این افزایش درآمد ناشی از سرمایه گذاری این شرکت در بخش هایی مانند Wi-Fi 6 و شبکه اینترنت 5G است. درآمد این کمپانی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده است. همان‌طور که می‌توان مشاهده کرد، این غول فناوری تایوانی‌ تنها در مدت یک سال حدود ۵۳ درصد افزایش درآمد داشته است.

احتمالا مدیاتک در چارک اول ۲۰۲۲ حدود ۳۹ درصد از بازار تراشه گوشی ها را به دست بگیرد

مطابق با داده های منتشر شده از سوی Counterpoint، مدیاتک در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱، حدود ۲ درصد کاهش درآمد داشته است. این کاهش درآمد مربوط به بخش تراشه های تلفن های همراه این شرکت می‌شود. با این وجود اما باز هم درآمد این شرکت تایوانی‌ در چارک پایانی ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰، افزایش ۳۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

درآمد مدیاتک در هر بخش

مدیاتک برنامه های بزرگی برای سال ۲۰۲۲ دارد. انتظار می‌رود درآمد این کمپانی ۴.۷ تا ۵.۱ میلیارد دلار افزایش یابد. نیروی محرکه این افزایش درآمد احتمالا توسط تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ تأمین خواهد شد. شرکت های بزرگی مانند ویوو، اوپو و شیائومی از تراشه پرچمدار جدید Mediatek استفاده خواهند کرد. انتظار می‌رود اولین گوشی هوشمند مجهز به این تراشه در ماه مارس سال میلادی جاری معرفی شود.

احتمالا سال ۲۰۲۲ برای مدیاتک سال موفقی خواهد بود. این شرکت‌ ظرفیت مورد نیاز خود برای تولید تراشه را از سوی TSMC تأمین می‌کند و همین امر می‌تواند باعث برتری آن نسبت به سایر رقبا شود.

تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ بخش مهمی از درآمد این شرکت را تأمین خواهد کرد

وب‌سایت GizmoChina ادعا می‌کند که این شرکت تایوانی‌ احتمالا با کسب حدود ۳۹ درصد از بازار تراشه گوشی های هوشمند در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۲، تبدیل به پرفروش ترین برند این بازار خواهد شد. Mediatek احتمالا خواهد توانست باز هم رقیب دیرینه خود یعنی کوالکام را شکست دهد. کوالکام احتمالا حدود ۲۹ درصد از بازار تراشه تلفن های همراه را در اختیار خواهد داشت.این تراشه ساز تایوانی‌ در اندیشه رشد درآمد پایدار و بلند مدت است اما بیشتر درآمد آن در حال حاضر نیز از طریق بازار گوشی های هوشمند تأمین می‌گردد.

گزارش مالی مدیاتک در فصل چهارم ۲۰۲۱ منتشر شد: رشد درآمد ۵۳ درصدی نسبت به سال گذشته

کوالکام نیز بیکار ننشسته و سرمایه گذاری های متعددی در زمینه خودرو ها، اینترنت اشیاء و RF (فرکانس رادیویی) انجام داده است. بنابراین، مدیاتک اگر می‌خواهد که از رقیب آمریکایی خود عقب نماند باید در بخش های وسیع تری سرمایه گذاری نماید.  به لطف مودم‌های 5G، Wi-Fi 6/6E، چیپ‌ست‌های Kompanio (برای کروم‌بوک‌ها) با مشارکت اینتل و AMD، سودآوری های خوبی در بخش نوت‌بوک و کامپیوتر ها نیز برای Mediatek ثبت شده است.

نظر شما چیست؟ آیا Mediatek تا چه زمانی می‌تواند پرفروش‌ترین تولید کننده تراشه گوشی های هوشمند باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، آفرین برمدیاتک، یه زمانی تراشه های مدیاتک مفتش هم کسی قبول نمیکرد، ولی الان شده قدرت گوشیهای اندروید، مدیاتک از، زمانی که شری دایمن سیتی که 5جی هم بودن همشون،ساخت و وارد بازار کرد موفق شد، الانم که دایمن 9000 چیپست خیلی خوبی ازآب دراومده و توان کوااکومم هستش، البته بهتر از کوالکوم که فکر نکنم، ولی هم رده کوالکوم هست، واین چیپست امسال مطمعنأ تو خیلی از گوشیهای پرچمدار استفاده میشه، حاالا شاید تو نسخه های بالاتر یه پرچمدار استفاده نشه ولی تو نسخه پایه حتما هیتش هرچند که ممکنه تو نسخه های بالاترم استفاده بشه این چیپست، موفق باشید

mehpsa

به قول احمدی نژاد مدیاتک فعل خواستن را صرف کرد.
برگ برنده مدیاتک قیمتش هست که به سازنده و مصرف کننده این امکان رو میده یه گوشی خوش قیمت با قدرت خوب داشته باشه و تنها نقطه ضعفش بحث نرم افزار هاست به خصوص نسخه های کاستوم رم هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی