حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش کوالکام حتی در زمان تسلط مدیاتک بر بازار تراشه نیز قابل توجه بوده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، کوالکام، مدیاتک

در حالی که مدیاتک پرفروش‌ترین برند بازار تراشه گوشی های هوشمند است. اما کوالکام نیز در سال ۲۰۲۱ توانست رشد ۳۳ درصدی در این بازار را ثبت کند. کل بازار تراشه تلفن های هوشمند در سال ۲۰۲۱ رشد حدود ۵ درصدی داشته است. هم اکنون به بررسی آمار و ارقام ارائه شده از سوی Counterpoint، میزان فروش کوالکام، مدیاتک و سایر شرکت های سازنده تراشه می‌پردازیم.

کوالکام رکورد فروش جدیدی را ثبت کرده است

مدیاتک در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ موفق شد که ۳۳ درصد از بازار تراشه گوشی های هوشمند را تصاحب کند. بنابراین، کمپانی‌ مذکور به پرفروش ترین برند تولید کننده تراشه تبدیل شد. اما میزان فروش این شرکت به دلیل اصلاح موجودی کاهش یافته است. اما انتظار می‌رود که درآمد های مدیاتک در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۲ به دلیل تقاضای Dimensity 9000 باز هم رشد داشته باشد.

میزان فروش هر کمپانی در چارک پایانی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

با این حال کوالکام یا وجود بحران کمبود قطعات و محدودیت های موجود در فاندریز، یک رکورد جدید ثبت کرده است. این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ حدود ۱۸ درصد رشد داشته است. کوالکام فروش تراشه های بالارده که معمولا سودآوری بیشتری دارند را در اولویت قرار داد، و به این وسیله توانست سود خوبی کسب کند.

همان‌طور که GizmoChina نیز اشاره می‌کند، اپل با سهم ۲۱ درصدی از بازار تراشه های تلفن های هوشمند در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱، توانست در رتبه سوم و پس از کوالکام قرار گیرد. اپل بیشتر فروش خود را مدیون تقاضای بالای سری آیفون ۱۳ است.

میزان فروش تراشه های 5G در چارک چهارم ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰

شرکت UNISOC نیز در سال ۲۰۲۱ بسیار موفق عمل کرده است. این کمپانی در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی توانست ۱۱ درصد از بازار تراشه ها را تصاحب کند. میزان فروش UNISOC  در سال ۲۰۲۱ حدود ۲ برابر شده است. این شرکت سبد مشتریان خود را به شدت گسترش داده و هم اکنون کمپانی هایی مانند HONOR، realme، Motorola، ZTE، Transsion و Samsung از UNISOC تراشه تهیه می‌کنند.

کوالکام با معرفی زودهنگام +Snapdragon 8 Gen1 می‌کوشد آن را با 8 Gen1 تولید سامسونگ جایگزین کند

با وجود رشد چشمگیر UNISOC، اما سامسونگ عملکرد خوبی نداشته و به همین دلیل به رتبه پنجم سقوط کرده است. البته انتظار داریم که با به کارگیری اگزینوس ۲۲۰۰، عملکرد سامسونگ در این بخش نیز بهبود یابد. گویی موجودی تراشه های Kirin کمپانی Hilisilicon نیز تمام شده و هم اکنون فقط یک درصد از بازار را در اختیار دارد.

نظر شما چیست؟ آیا UNISOC می‌تواند خطری جدی برای کوالکام یا مدیاتک باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

ویندوز روی گوشی ، بازی رزیدنت ایول ۵ با تنظیمات گرافیکی مکس روی اسنپدراگون ۸۴۵

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی