حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی مدیاتک در فصل چهارم ۲۰۲۱ منتشر شد: رشد درآمد ۵۳ درصدی نسبت به سال گذشته

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، مدیاتک

کمپانی سازنده تراشه، مدیاتک، اخیرا گزارش مالی خود را منتشر و اعلام کرده در پایان سال ۲۰۲۱ درآمدی بالغ‌بر ۱۷.۶ میلیارد دلار را کسب کرده است که یک رکورد در این زمینه محسوب می‌شود. همچنین این رقم نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

گزارش مالی مدیاتک در فصل چهارم ۲۰۲۱

طبق گزارش مؤسسه تحقیقات آماری Counterpoint، رشد شدید درآمد مدیاتک به‌دلیل توسعه سریع فناوری‌های 5G و Wi-Fi 6 بوده و همچنین سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی تراشه‌های موبایل نیز در این مورد نقش بسزایی را از خود نشان داده است.

در سه‌ماهه جاری، درآمد مدیاتک در مقایسه با سه‌ماهه آخر سال 2021 بین 2 تا 10 درصد افزایش یافته و از 4.7 به 5.1 میلیارد دلار رسیده است. این رشد درآمد درادامه می‌بایست با عرضه پردازنده موبایل پرچمدار Dimensity 9000 تسهیل شود. تلفن‌های هوشمندی که از این تراشه استفاده می‌کنند نیز، توسط توسعه‌دهندگان بزرگی مانند Oppo، Vivo ،Xiaomi و سایر تولیدکنندگان برجسته درحال آماده‌سازی هستند.

تحلیلگران بر این باورند که بر اساس نتایج مالی سه‌ماهه جاری، مدیاتک با سهم 39 درصدی برحسب واحد، پیشتاز بازار پردازنده گوشی‌های هوشمند خواهد بود. رتبه دوم نیز به کوالکام با امتیاز تقریبی 29 درصد می‌رسد.

بر اساس پیش‌بینی‌های تحقیقاتی Counterpoint، در سال 2022، سهم دستگاه‌های 5G از کل تعداد گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده به 54 درصد یا تقریباً 800 میلیون دستگاه خواهد رسید. مدیاتک نیز به سرمایه‌گذاری فعال در فناوری‌های مرتبط ادامه خواهد داد.

گزارش مالی مدیاتک در فصل چهارم ۲۰۲۱

گزارش مالی مدیاتک در فصل چهارم ۲۰۲۱

در این گزارش آمده است که مدیاتک رشد درآمد بلندمدت خود را هدایت کرده، اما کماکان بیشتر درآمد آن‌ها همچنان در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند خواهد بود. در مقایسه با کوالکام که درحال تنوع در بخش‌های خودرو، اینترنت اشیا، RF و غیره است، کمپانی تایوانی باید به‌دنبال حوزه‌های رشد جدید بوسیله‌ی سرمایه‌گذاری یا ادغام باشد.

تراشه‌های mmWave مدیاتک نیز توسط یک اپراتور کلیدی جهانی تأیید شده است و در نیمه دوم امسال به تولید انبوه می‌رسد. این ویژگی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا قابلیت mmWave را به سطوح قیمتی پایین‌تری از گوشی‌های خود کاهش داده و درنتیجه رقابت برای کوالکام نیز سخت‌تر خواهد بود؛ کمپانی آمریکایی در‌حال‌حاضر بر روی نسل سوم ماژول mmWave خود کار می‌کند.

مدیاتک همچنین پتانسیل اضافه کردن مودم‌های 5G و ماژول‌های IoT را با شرکت‌هایی مانند Quectel و Fibocom دارد. درحال‌حاضر، این‌ها محرک‌های درآمد بزرگی نیستند، اما چند سال آینده حجم قابل‌توجهی از درآمد را با خود به‌همراه خواهند داشت.

در زمینه‌ی نوت‌بوک و لپ‌تاپ، با مودم‌های 5G ،Wi-Fi 6/6E و چیپست‌های Kompanio (برای کروم‌بوک‌ها) و در مشارکت با اینتل و AMD، انتظار می‌رود شرکت تایوانی پیشرفت‌های اساسی را در آینده تجربه کند.

زمینه دیگر برای رشد، تجهیزات مصرف‌کننده (CPE) برای اپراتورهای جهانی است که از هر دو مودم 5G و چیپست Wi-Fi در برنامه‌هایی مانند دسترسی بی‌سیم ثابت (FWA) استفاده می‌کنند.

درنهایت، مدیاتک بر روی فناوری‌های اصلی مانند مودم 5G با تأخیر کم، پشتیبانی از mmWave، نسل بعدی Wi-Fi ،شبکه 6G امنیتی و سایر موارد سرمایه‌گذاری می‌کند تا رشد درآمد خود را افزایش دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی