حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری قالب گیری مادون قرمز از راه دور پاناسونیک معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، عکاسی، فناوری‌های نوین

پاناسونیک از جمله شرکت‌های محبوب و پر طرفدار در صنعنت تکنولوژی است که همواره طیف مختلفی از محصولات متنوع را تولید کرده است. اخیرا این شرکت، فناوری قالب گیری مادون قرمز از راه دور را معرفی کرده است که تولید این تکنولوژی جدید به صورت مقرون به صرفه خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

فناوری قالب گیری مادون قرمز از راه دور توسط پاناسونیک معرفی شد

پاناسونیک می‌خواهد حضور خود را در بازار لنزها و دنیای عکاسی بیشتر از گذشته گسترش دهد. این شرکت فناوری جدید قالب‌گیری لنز را معرفی کرده است که تولید لنزهای دوربین را ارزان‌تر می‌کند. فناوری مذکور نیز باعث اطمینان بیشتر و کارایی بالاتر آن‌ها خواهد شد. این فناوری جدید یک تکنولوژی قالب‌گیری لنز مادون قرمز برای لنزهای غیرکروی به وسیله مادون قرمز از راه دور است. قالب گیری، قالب سازی یا Molding نیز یکی از فرایندهای تولید قطعات است.

در این فناوری از شیشه کالکوژنید استفاده می‌شود که عملکرد دوربین‌ها و سنسورها را افزایش می‌دهد. شیشه‌های کالکوژنیدی شیشه‌هایی هستند که شامل یک عنصر کالکوژن (به غیر از اکسیژن و پولونیوم) است. این شیشه با عنصر دیگری مثل ژرمانیوم، آرسنیک، سیلیسم و آنتیموان پیوند کووالانسی برقرار کرده‌ است.

پاناسونیک از G9، دوربین بدون آینه با قابلیت تعویض لنز رونمایی کرد

ویژگی های اصلی این تکنولوژی جدید

  • این تکنولوژی قابل ارائه برای لنزهای کالکوژنید در طیف وسیعی از اندازه‌های از Φ3 میلی‌متر تا Φ40 میلی‌متر و با قیمت پایین جهت استفاده در عدسی‌های غیر کروی و لنزهای پراش خواهد بود.
  • ساخت قاب لنزهای یکپارچه بدون خطر آلودگی گازی به دلیل عدم استفاده از چسب، که از لبه لنز محافظت می‌کند و دقت نصب آن را بهبود می‌بخشد.
  • ساخت قاب عدسی‌های یکپارچه از نوع بشکه‌ای، با داشتن هرمتیک بالا در داخل بشکه لنز برای افزایش عملکرد سنسورها لازم است، کمک می‌کند.

فناوری قالب گیری مادون قرمز از راه دور

تولید لنزهای غیرکروی مادون قرمز از راه دور با استفاده از این فناوری در کارخانه یاماگاتا که واحد تجاری دستگاه‌های نوری و بخش تجاری تغییر یافته در حوزه محصولات خانگی شرکت پاناسونیک است انجام می‌شود. قابل ذکر است که ساخت دستگاه‌های صنعتی پاناسونیک توسط شرکت nitto انجام می‌شود.

پاناسونیک فروش این لنزهای کروی مادون قرمز از راه دور با کارایی بالا و هزینه کم را در آینده گسترش خواهد داد. از طریق فناوری قالب گیری لنز مادون قرمز نیز به حفظ محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد. طبق داده‌های پاناسونیک، از ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲، قالب گیری یکپارچه هرمتیک بدون استفاده از چسب و فقط با مواد شیشه‌ای مادون قرمز از راه دور ساخته شده است.

همکاری اپل با پاناسونیک برای تأمین باتری خودرو اپل پس از توقف مذاکرات با تولیدکنندگان چینی

 احتمالا پاناسونیک به شریک قابل اعتمادی برای بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان تبدیل شود

به عقیده gizchina، بسیاری کنجکاو هستند تا ببینند آیا فناوری جدید پاناسونیک در لیست محصولات برترین تولیدکنندگان لنز و دوربین‌های عکاسی قرار می‌گیرد یا خیر. حداقل وقتی صحبت از بخش گوشی‌های هوشمند می‌شود، این بخش در حال حاضر تحت سلطه شرکت‌هایی مانند سامسونگ و سونی است. شاید ورود یک فناوری پیشرفته، مقرون به صرفه‌تر و جدیدتر توسط پاناسونیک، این شرکت را به شریکی قابل اعتماد برای بسیاری از تولیدکنندگان در سراسر جهان تبدیل کند.

پاناسونیک به خاطر چینی ها دیگر پنل خورشیدی نمی سازد!

نظر شما در مورد فناوری قالب گیری مادون قرمز از راه دور چیست؟ به نظر شما این تکنولوژی جدید در چه محصولاتی استفاده خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان