حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاناسونیک به خاطر چینی ها دیگر پنل خورشیدی نمی سازد!

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار

پاناسونیک به تولید سلول ها و پنل های خورشیدی خود پایان می دهد. غول فناوری ژاپنی که در چند سال اخیر پیشرو و رهبر بازار پنل های خورشیدی بود، اکنون به دلیل رقابت شدید رقبای چینی در حال کناره گیری از این صنعت است و دیگر نمی خواهد در این زمینه فعالیت کند.

توقف تولید پنل های خورشیدی توسط پاناسونیک :

طبق گزارش NikkeiAsia، غول فناوری ژاپنی قصد دارد به دلیل رقبای چینی از بازار سلول های خورشیدی و صفحه پنل های خورشیدی خارج شود. این رقبا می توانند این قطعات را با هزینه کمتری تولید کنند و به همین دلیل حتی در بازار داخلی آن نیز رقابت شدیدی ایجاد کرده اند. در این گزارش آمده است که پاناسونیک تولید سلول های خورشیدی و صفحات خورشیدی را از اوایل مارس ۲۰۲۲ در کارخانه های خود در مالزی و ژاپن متوقف خواهد کرد.

 

شرکت پاناسونیک از سال ۱۹۷۵ به عنوان یک تولید کننده مهم در صنعت پنل خورشیدی در کشور ژاپن محسوب می شود. پاناسونیک از ابتدا شروع به ساخت پنل های خورشیدی آمورفی (تکنولوژی قدیمی نواری) کرد تا سال ۱۹۹۷ زمانی که به گستره HIT پنل خورشیدی منتقل شد (سلول‌های کریستالی با لایه‌های نازک سیلیکون آمورفی). فرایند‌های ساخت و تولید این ماژول ها در شرکت بومی پاناسونیک ژاپن صورت گرفت تا همین اواخر که با شرکت تسلای در شهر بوفالو (یکی از شهر‌های نیویورک) که در زمینه انرژی یک غول به شمار می رود قرارداد بست تا پاناسونیک سلول‌های خورشیدی جهت سرمایه گذاری تسلا در زمینه سقف خورشیدی و پنل خورشیدی برای پروژه خورشیدی تسلا تولید کند.

پنل خورشیدی پاناسونیک

این اقدام به منزله خروج کامل این شرکت از تولید پنل های خورشیدی است که سالیان طولانی در این حوزه فعالیت کرده است. همچنین پاناسونیک در سال گذشته میلادی به مشارکت با شرکت تسلا برای طراحی و تولید سلول های خورشیدی پایان داد.

با ورود تولیدکنندگان چینی به ساخت پنل های خورشیدی، قیمت آن ها در سال ۲۰۱۲ به حدود یک سوم آن کاهش یافت. به عبارت دیگر ، تأمین کنندگان و تولیدکنندگان چینی اساسا تولیدات ژاپنی ها را از رقابت در بازار تولید این نوع صفحات خارج کرده اند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

یعنی نتونسته ب چینی ها رقابت بکنه ؟ 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی