حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برخلاف انتظارات، آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز نخواهند شد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، شایعات

مدل‌های معمولی آیفون ۱۴ علی‌رغم گزارش‌های پیشین، از پنل LTPO ProMotion با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز مانند آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس بهره نخواهند برد. این به‌روزرسانی جدید توسط تحلیلگر مشهور حوزه نمایشگر، Ross Young، ارائه شده است. وی همچنین استدلال درستی را در مورد اینکه چرا مدل‌های ارزان‌تر از نمایشگر سطح بالا استفاده نمی‌کنند، ارائه کرده است.

عدم پشتیبانی آیفون ۱۴ غیر پرو از نمایشگر ۱۲۰ هرتز

ممکن است در مورد اینکه اپل چه مسیری را برای نمایشگرهای سری آیفون 14 آینده درپیش خواهد گرفت، سردرگمی وجود داشته باشد. رأس یانگ که اخیرا در قالب یک توییت به سوالی در این مورد پاسخ داده، معتقد است که مدل‌های پایین‌رده از پنل‌های LTPO ProMotion برخوردار نخواهند بود زیرا BOE ظرفیت تولید انبوه این نمایشگرها را ندارد.

او همچنین بیان می‌کند که پذیرش این فناوری در این مدل‌ها، بسیار ریسکی خواهد بود، اگرچه به‌صراحت به خطرات ناشی از آن اشاره نکرده است. این موضوع ممکن است مربوط به این باشد که BOE قادر به تولید انبوه تعداد قابل‌توجهی از این نمایشگرهای 120 هرتزی LTPO نیست. ناگفته نماند که این واحدها همچنین باید اقدامات کنترل کیفیت سختگیرانه اپل را انجام دهند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، سامسونگ و ال جی این مسئولیت را برعهده گرفتند، بنابراین برای سال 2022، به‌نظر می‌رسد که تنها آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس با رفرش‌ریت 120 هرتز عرضه شوند.

عدم پشتیبانی آیفون ۱۴ غیر پرو از نمایشگر ۱۲۰ هرتز

عدم پشتیبانی آیفون ۱۴ غیر پرو از نمایشگر ۱۲۰ هرتز

عجیب است که بدانید همین تحلیلگر نمایشگر، پیش‌تر و در سال 2021 پیش‌بینی کرده بود که تمام مدل‌های آیفون 14 با پنل‌های LTPO معرفی خواهند شد. ممکن است این هدف اولیه اپل بوده باشد، اگرچه این غول فناوری باید هزینه‌ها، کنترل کیفیت و سایر عوامل را نیز درنظر بگیرد. علاوه‌بر این، اگر نمایشگرهای سطح بالاتر به‌نوعی به نسخه‌های ارزان‌تر که در اواخر امسال وارد بازار می‌شوند، راه پیدا کنند، یک پایگاه عظیم مشتری ممکن است انگیزه‌ای برای خرج کردن پول اضافی برای مدل‌های پریمیوم‌تر نداشته باشد و درنتیجه حاشیه سود اپل را کاهش دهد.

از منظر تجاری، ادامه فروش آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس با نمایشگرهای LTPO ProMotion یک استراتژی عالی است، اگرچه این امر برای بسیاری از مصرف‌کنندگان که مجبور به خرج کردن پول بیشتری هستند، مناسب نیست. رأس یانگ فکر می‌کند این احتمال وجود دارد که این فناوری نمایشگر در تمام مدل‌های آیفون 15 در سال 2023 به‌کار گرفته شود، اما همان‌طور که در بالا ذکر شد، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری درنظر گرفته شوند.

نظر شما درمورد احتمال پایین تجهیز تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۴ اپل به نمایشگری با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من شنیدم قراره ۷۰ هرتزی باشه

Mahdi

🤕🤕حرفی ندارم قراره تو سال ۲۰۲۲ گوشی ۶۰ هرتزی بده

mehpsa

ولله که ما چنین انتظاری از اپل نداشتیم ، یه خرده هم انتظار نابجایی هست مثلا این فناوری تازه ۳ ساله که ساخته شده و هنوز همه پایین رده های اندروید بهش مجهز نشدن مثلا تو گوشی های جی ال ایکس هنوز نیومده و طبق محاسبات ما سه سال دیگه همزمان با پایین رده های جی ال ایکس گوشی آیفون به این تکنولوژی مجهز میشن ، در کل یه قائده ساده در مورد اپل هست که میگه اپل امسال میانرده اندروید ۵ سال پیش هست با قیمت پرچمدار اندرویدی ۵ ساله دیگه البته با یکسری حذفیات و محدودیت ها و سانسور ها

david2arc

😂😂😂 کلی خندیدم خیلی باحالی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی