حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در همه مدل های آیفون ۱۴ ارائه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، اخبار، موبایل

خانواده آیفون ۱۴ اپل بی شک مورد انتظارترین محصولات بعدی این شرکت هستند. تا به امروز اخبار و شایعات بسیار زیادی نیز درباره آن‌ها منتشر شده است. به تازگی گزارش جدیدی منتشر شده است که گویا بر اساس آن، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در همه مدل های آیفون ۱۴ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با ترنجی همراه باشید.

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در همه مدل های آیفون ۱۴، اپل قدرتمندتر از همیشه…!

سری آیفون ۱۳، که سپتامبر سال گذشته رونمایی شد، به مشتریانی که مایل به پرداخت پول بیشتری برای مدل‌های Pro بودند، چیزی بیشتر از یک نمایشگر ProMotion می‌داد. صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس هر دو مجهز به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در ثانیه بودند و به کاربران امکان گشت و گذار در محیط سیستم عامل با انیمیشن‌های روان و پیشرفته‌تری را می‌داد. در واقع به لطف صفحه نمایش LTPO، نرخ نوسازی نمایشگر متغیر است تا در مصرف باتری نیز صرفه‌ جویی شود.

به عنوان مثال، اگر در حال انجام یک بازی ویدیویی با گرافیک بسیار زیاد هستید، نرخ نوسازی به ۱۲۰ هرتز افزایش می‌یابد و این کار به بهبود ظاهر و احساس شما در تجربه بازی کمک زیادی می‌کند. اما زمانی که در حال مشاهده محتوای ثابت مانند متن یک ایمیل هستید، نرخ تازه‌سازی کاهش می‌یابد تا به صرفه جویی در مصرف باتری کمک کند. همانطور که اشاره کردیم، فقط مدل‌های Pro آیفون ۱۳ دارای صفحه نمایش ProMotion هستند، اما انتظار می‌رود این مورد در سری آیفون ۱۴ اپل تغییر کند.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در همه مدل های آیفون ۱۴

کدام مدل‌های آیفون 14 دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی ProMotion خواهند بود؟

طبق یادداشتی که جف پو، تحلیلگر Haitong International Securities برای کاربران ارسال کرده و توسط MacRumors منتشر شده، اپل نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion را در هر چهار گوشی آیفون ۱۴ خود ارائه خواهد کرد. انتظار داریم با حذف آیفون ۱۴ مینی شاهد تغییری در خط تولید این خانواده باشیم. چهار نسخه‌ای که انتظار داریم ببینیم عبارتند از: آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی.

ممکن است چندین و چند بار بشنویم که مشتریان از اینکه فکر می‌کنند مدل برتر آیفون ۱۴ را خریداری کرده‌اند و متوجه شوند که تلفنی که خریداری کرده‌اند آیفون ۱۴ مکس بوده و نه آیفون ۱۴ پرو مکس از اپل انتقاد کنند. با این وجود، اگر جف پو درست گفته باشد، امسال هر چهار مدل با نمایشگر ProMotion و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به بازار عرضه خواهند شد.

احتمال معرفی آیفون ۱۴ پرو با Face ID زیر صفحه و سوراخ نمایشگر کپسولی بالاست

این تحلیلگر قبلا پیش‌ بینی کرده بود که نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ هر کدام دارای ۸ گیگابایت حافظه و نسخه‌های غیر پرو نیز با ۶ گیگابایت حافظه رم همراه خواهند بود. اما او از آن زمان این پیش‌بینی را اصلاح کرده و اکنون می‌گوید که اپل در تلاش برای کاهش هزینه‌ها، هر چهار گوشی آیفون ۱۴ را با ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد کرد. مدل‌های سال گذشته آیفون ۱۳ پرو به ۶ گیگابایت رم مجهز بودند، این در حالی است که مدل‌های غیرپرو با ۴ گیگابایت حافظه رم عرضه شدند.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در همه مدل های آیفون ۱۴

مدل‌های پرو آیفون ۱۴ دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عریض با ترکیب پیکسل ۴:۱ خواهند بود

جف پو همچنین با تایید حرف یکی از تحلیلگران معروف یعنی مینگ چی کو می‌گوید که مدل‌های پرو iPhone 14 به یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در بخش دوربین پشتی مجهز خواهند شد. با تنظیم و ترکیب پیکسل 4:1، دوربین عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی را در شرایط نوری مناسبی ارائه می‌دهد و تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی روشن‌تر و با نویز کمتری در محیط‌های کم نور ثبت خواهد کرد. با ترکیب پیکسلی ۴:۱، داده‌های گرفته شده در چهار پیکسل مجزا و در یک پیکسل حاوی اطلاعات بیشتر ترکیب می‌شوند.

احتمال استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو بالاتر رفت

به گفته phonearena، این تحلیلگر انتظار دارد که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شوند که نسبت به ۱۲۸ گیگابایت نسخه های قبلی، افزایش مناسبی داشته است. ما انتظار داریم که حافظه‌های داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی نیز در دسترس باشند. پو می‌گوید که حافظه داخلی مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۴ از ۶۴ گیگابایت شروع می‌شوند. با توجه به اینکه نسخه‌های سال گذشته از ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی شروع شده بودند، این حرف کمی عجیب به نظر می‌رسد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در نهایت همه مدل‌های آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی عرضه خواهند شد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

به این میگن عشق ، حال کنید ، قراره چیزای خیلی محشری به این سری اضافه بشه و فقط ۱۰۰ دلار گرونتر بشن نمایشگر ۱۲۰ هرتزی واسه همه مدلا
رم ۶ گیگابایتی واسه همه مدلا و البته دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اووووووف

mehpsa

تازه داری احساس کسی رو درک میکنی که چهار سال پیش با ۱۷۸ دلار یه گوشی پایین رده ردمی یا سامسونگ خرید، البته اگه این شایعات مثل شایعه صفحه کلید هولوگرامی و اینترنت ماهواره ای نباشه

mehpsa

بهتر بود تیتر میزدید: طبق شایعات قرار است گوشی ۱۲۰۰ دلاری سال آینده اپل بالاخره همزمان با گوشی های پایین رده ۱۵۰ دلاری اندرویدی مجهز به نمایشگر با رفرش ۱۲۰ هرتزی شود ، البته اپل عنوان نکرده که کدوم بخش ها و متعلقات و سنسور های گوشی برای حفاظت از محیط زیست حذف می شوند . لازم به ذکر است که تا چند دقیقه قبل از رونمایی از آیفون ۱۳ شایعات حکایت از پشتیبانی اینترنت ماهواره ای در این دستگاه داشتند که هنگام رونمایی مشخص گردید فقط جای دوربین ها عوض شده است و طبق شایعاتی دیگر که از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است آیفون مجهز به صفحه کلید هولوگرامی خواهد بود

mehpsa

همزمان با شرکت جی ال ایکس و تکنو تمامی محصولات آیفون در سال آینده یا نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با نام انقلابی و جدید رتینا تری سام منتشر میشوند (البته طبق شایعات، هم چنین شایعات از چگونگی وضعیت لرزش و ارتعاش نمایشگر های آتی این شرکت سخنی ابراز نکرده اند) و برای حفظ محیط زیست جی پی اس حذف میشود ، تیم کوک همچنین افزود با توجه به گسترش اینترنت، در آیفون ۱۵ سیم کارت و آنتن های شبکه حذف میشوند که این تصمیم موجب خوشحالی دختران نوجوان زیادی شده است چونکه از این پس والدین آنها قادر به برقراری تماس و استعلام مکان ایشان در ساعت های ابتدایی روز(۱ بامداد تا ۴ بامداد) نمی باشند که این امر باعث خوشحالی و وجد مسئولان اپل گردیده چرا که از این پس مصرف کننده گان نوجوان این شرکت که تقریبا تمامی کادو بگیران و دارندگان محصولات این شرکت را شامل می‌شوند زمان و آزادی بیشتری جهت دریافت تعداد بیشتری کادو را خواهند داشت.هم چنین طبق تصمیم انقلابی و نوآورانه این شرکت قرار بر این شد جهت سهولت خرید و صلب بهانه و فرصت فرار از پسران بدقول، تمامی نمایندگی های فروش ساعت کار خود را از طول روز به طول شب منتقل نمایند و محل نمایندگی های خود را از خیابان های شلوغ و نورانی به کوچه های خلوت و تاریک جابجا کنند که پس از جابجایی دوربین در سری آیفون ۱۳ این بزرگ‌ترین و مهم ترین جابجایی کل تاریخ بشریت اطلاق می گردد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان