حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جایگاه پرفروش‌ترین گوشی بازار چین برای ششمین هفته متوالی به آیفون اپل رسید

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، اخبار، عملکرد تجاری شرکت ها

اپل با ربودن جایگاه ویوو، برای ششمین هفته متوالی عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند در بازار چین را از آن خود کرده است. گفته می‌شود سری آیفون ۱۳ کمک بزرگی به اپل برای تصاحب این جایگاه کرده اند.

نسخه استاندارد آیفون ۱۳، پرفروش‌ترین گوشی این سری در بازار چین است

در گزارش اخیر Counterpoint Research، اشاره می‌شود که صعود اپل به جایگاه پرفروش‌ترین برند گوشی بازار چین دقیقاً از زمان عرضه آیفون ۱۳ در این کشور آغاز شد. از زمان عرضه سیزدهمین سری آیفون، اپل در اکثر مواقع پیشتاز بازار مذکور بوده است. و هر از گاهی این جایگاه توسط ویوو پس گرفته می‌شد. هم اکنون اما شش هفته متوالی است که اپل توانسته این عنوان را حفظ کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر اختلاف اپل با رقبا به طرز قابل توجهی در بازار چین افزایش یافته است.

گفته می‌شود به دلیل آنکه آیفون ۱۳ با قیمت اولیه کمی پایین تر در بازار چین عرضه شد، و همچنین پیشرفت دوربین این سری از گوشی های هوشمند اپل و پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G، از مهمترین دلایل استقبال کاربران از تلفن های هوشمند مذکور است. گزارش GizmoChina همچنین اشاره می‌کند که موفقیت اخیر اپل بی ربط به تحریم های آمریکا علیه هواوی و در نتیجه افول این برند، نیست.

درصد فروش آیفون های سری ۱۳ در چین

در میان مدل های آیفون ۱۳ عرضه شده در چین، مدل پایه آیفون ۱۳ با ۵۱ درصد بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. پس از آن آیفون ۱۳ پرو مکس با فروش ۲۳ درصد و آیفون ۱۳ پرو با ۲۱ درصد قرار دارد. این در حالی است که آیفون ۱۳ مینی تنها ۵ درصد از کل فروش سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است. از زمان عرضه آیفون ۱۳، اپل به غیر از مدت کوتاهی در «روز مجردها» که ویوو جایگاهش را تصرف کرد، رتبه اول را از نظر حجم فروش در چین حفظ کرده است.

تام کانگ، مدیر Counterpoint Research، گفته است: «تنها رقیب واقعی اپل در چین تاکنون هواوی بود. و اکنون به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکلات جدی در زمینه تولید مواجه است. اپل احتمالاً به عملکرد بالای خود در چین تا زمانی که رقبا از نظر کیفیت و محبوبیت برند به او برسند، ادامه خواهد داد.»

فروش بالای آیفون ۱۳ در کره جنوبی از عملکرد فوق‌العاده اپل در زمین رقیب حکایت دارد

نظر شما چیست؟ آیا قرار نیست اپل در کوتاه مدت از جایگاه پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند بازار چین به پایین کشیده شود؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

یعنی چین هم مثل ایران کلی اپل پرست داره؟؟؟ !!!
گوشی ۱۰۰۰ دلاری اپل چجوری توی بازار چین که پر از گوشی های میان رده و حتی پرچمدار ارزون هست تونسته اینقدر بفروشه؟
البته اینجا یه عده هستن که فکر میکنن اپل و آیفون ها هیچی ندارن و فقط برای پز دادنه
توی بازار چین قیمت گوشی های پرچمدار پریمیوم شیائومی و اوپو تماما زیر ۸۰۰ دلار هست و طرف توی خیابون راه میره گوشی ارزون و با کیفیت چینی گیرش میاد ولی باز به خاطر چند تا نکته مثبت آیفون های سری ۱۳ به جای گوشی چینی میرن سمتش. (شارژدهی بالاتر از رقبا اندرویدی، سخت افزار و پشتیبانی قوی تر، دوربین با کیفیت و فیلم برداری عالی ، کیفیت ساخت بالا و ضد آب بودن و…..)

Mahdi

الان اسنپدراگون گند عجیبی زده دوباره امسال ولی چرا بازم تو پرچمدارای اصلی اندروید استفاده میشه؟

Mahdi

بیچاره ها اگه میدونستن باگی داره که راحت گوشیت هک میشه نمیگرفتن الان خیلی پشیمونن

mehpsa

با توجه به اینکه در چین دختران نوجوان زیادی به تازگی به سن کادو گرفتن رسیده اند و همچنین به دلیل افزایش خاموشی ها در شب به دلیل استخراج غیر مجاز بیت کویین ، این آمار قابل پیش بود

Sarnevesht

تا وقتی که هواوی بود اپل نمیتونست همچین مقامی بدست بیاره. ولی حالا اگه هواوی از پا افتاده‌ معلومه کسی سراغ سایر برند های چینی نمیره.

Sarnevesht

البته منظورم این نیست که نمیرن‌ . ولی بقیه رو به انداره ی هواوی توی کیفیت قبول ندارن. و وقتی هواوی نیست ترجیح میدن برن سمت اپل

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی