حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نحوه عملکرد بخش خدمات اپل در سال 2021 و توضیحات این شرکت درباره آن

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

اپل بی شک یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان در حوزه تکنولوژی است. از آیفون آن که محبوب‌ترین و پر استقبال‌ترین محصول آن است تا خدمات آن در حوزه موسیقی و سرگرمی، چیزی که اذهان همه را به خود جلب می‌کند، مدل کاری و برنامه درآمدزایی اپل است که آن را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرده است. اخیرا کوپرتینویی‌ها درباره نحوه عملکرد بخش خدمات اپل در سال 2021 توضیحات جالبی را ارائه داده‌اند. با ترنجی همراه باشید.

نحوه عملکرد بخش خدمات اپل؛ این شرکت در مورد عملکرد بخش خدماتش در سال 2021 می‌گوید

در مطلبی که اخیرا توسط خود اپل نوشته شده است، این شرکت نحوه عملکرد واحد خدمات خود را در سال 2021 بیان کرد. این بخش تجاری است که اپل پس از اوج‌ گیری فروش آیفون در سال 2015 شروع به تکیه بر آن کرد، باعث شد تا فروش تعداد واحدهای فعال آیفون در سراسر جهان اکنون به 1 میلیارد برسد. در واقع اپل تصمیم گرفته بود تا بر ارائه خدماتی تمرکز کند که بسیاری از آن‌ها مانند Apple Music، Apple TV+، Apple News+، Apple Fitness+، Apple Arcade، دارای اشتراک ماهانه و سالانه هستند.

تمرکز اپل بر روی حوزه خدمات، یک استراتژی درخشان و فوق‌العاده بود و دلیل آن هم مشخص است. اگر اپل نتواند یک آیفون جدید به کاربر آیفون بفروشد، همچنان می‌تواند او را به Apple Music یا Apple News جذب کند. با وجود یک میلیارد آیفون فعال در سرتاسر جهان، احتمال این وجود دارد که اپل هر ماه درآمد بسیار زیادی کسب کند. این درآمد شامل خدماتی همچون Apple Pay نمی‌شود زیرا اپل درصد کمی از مبلغ تراکنش پرداخت شده با این سرویس دریافت می‌کند.

درآمد اپل در بخش گیمینگ بیشتر از مجموع درآمد پلی‌استیشن، ایکس باکس و نینتندو است

به گفته phonearena، اپل در سال مالی 2017 هدفی را برای رسیدن به درآمد 50 میلیارد دلاری تا سال مالی 2020 ایجاد کرد. این هدفی بود که اپل آن را جدی گرفت و نه تنها به آن هدف رسید، بلکه تا سال مالی 2021، این شرکت 68 میلیارد دلار درآمد را از بخش خدماتی به دست آورد.

نحوه عملکرد بخش خدمات اپل

درآمد اپل محدود به همین موارد نیست

برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که درآمد بسیار زیادی را برای اپل کسب می‌کنند، حتی اگر همه این درآمدها از یک بخش و به صورت تکراری نباشد. اپ استور نمونه خوبی از آن است. برخی از برنامه‌ها نیاز به پرداخت یکباره دارند و برخی دیگر درخواست پرداخت ماهانه دارند. در هر صورت، اپل مالیاتی مابین 15 تا 30 درصدی از انجام هر تراکنش را در پلتفرم خود دریافت می‌کند. درآمد اپ استور امسال در بازه زمانی بین شب کریسمس و شب سال نو به بالاترین حد خود رسید که منجر به رشد دو رقمی درآمد نسبت به سال گذشته شد.

برای سال 2021، بهترین برنامه پولی در اپ استور Procreate Pocket بود، برنامه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد روی گوشی‌های آیفون، طراحی و نقاشی کنند. پس از آن HotSchedules (یک برنامه تجاری)، The Wonder Weeks، TouchRetouch و Facetune در مکان‌های بعدی قرار دارند. پنج بازی برتر پولی در اپ استور شامل Minecraft، Heads Up!، Bloons TD 6، Monopoly و Geometry Dash هسند.

ارزش سهام شرکت اپل از ۳ تریلیون دلار عبور کرد؛ رکورد شکنی مجدد کوپرتینویی ها

ادی کیو، معاون ارشد خدمات اپل، گفته است که سبد خدمات در سطح جهانی برای اپل در سال 2021 ضروری بود، زیرا مردم در سراسر جهان به دنبال راه‌های جدیدی برای سرگرمی، مطلع شدن، ارتباط و الهام گرفتن بودند. با بیش از 745 میلیون از اشتراک‌های پولی، اپل همچنان با برنامه‌های جدید آن را پیش می‌برد. برای ارتباط توسعه دهندگان، هنرمندان و داستان نویسان جهان با سایر کاربران جهان در بیش از یک میلیارد دستگاه، ابزارها، محتوا و تجربیات قدرتمندی ارائه داده شده است که هر روز زندگی آن‌ها را به روش‌های جدیدی غنی‌تر از گذشته می‌کند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ عملکرد بخش خدمات اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان