حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی Omnivision با اندازه پیکسل ٠.۶١ میکرون معرفی شد

حسگرهای تصویر، با پیشرفت روزافزون و قابل توجهی مواجه شده‌اند که به سبب آن، سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند نیز پیشرفته‌تر از همیشه شده است. حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی Omnivision رسماً معرفی شده است. این حسگر تصویر، کوچک‌ترین در نوع خود است‌!

حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی Omnivision رسماً ارائه شد

سامسونگ چند ماه پیش اولین حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی را معرفی کرد.

 

سامسونگ جزئیات سنسور تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 را منتشر کرد

 

به نقل از GizChina، عصر عکاسی با حسگرهای پر وضوح در گوشی‌های هوشمند فرا رسیده است. بسیاری از گوشی‌های هوشمند ارائه شده، مجهز به حسگر تصویر ١٠٨ مگاپیکسلی هستند. از جمله برندهای استفاده کننده از این حسگر، می‌توان به سامسونگ، شیائومی و دیگر برندهای مطرح استفاده کرد. با این حال، سامسونگ قبلاً حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی خود را معرفی کرده بود. هر چند که این محصول، اصلاً در هیچ گوشی به کار نرفته است.

اکنون، آمنی ویژن هم به این قافله پیوسته است و از کوچک‌ترین حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی جهان رونمایی کرده است. سایز پیکسل‌های این حسگر، برابر با ٠.۶١ میکرومتر است. سایز حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی Omnivision، برابر با ١/١.٢٨” اینچ است. همچنین این محصول از فناوری ادغام ١۶ پیکسل در ١ پیکسل بهره می‌برد.

با استفاده از حالت ترکیب ١۶ پیکسل در ١ پیکسل، وضوح تصاویر به ١٢.۵ مگاپیکسل کاهش یافته و سبب بهبود جذب نور و همچنین افزایش کیفیت تصاویر می‌شود. شایان ذکر است که حسگر تصویر جدید آمنی ویژن، اولی حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی است که از فناوری QPD یا تشخیص چهار فاز برخوردار می‌شود. فوکوس خودکار پیشرفته در این حسگر پشتیبانی می‌شود.

در بخش ویدئو و فیلم برداری، حسگر OVB0B، اولین ارائه دهنده عملکرد ١۶ سلولی در میان رقبا برای ویدئوهای 4K2K است. در محیط‌های کم نور و روشن شدن حالت ادغام پیکسلی، اندازه پیکسل‌های بزرگ‌تر به ٢.۴۴ میکرومتر افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، حسگر تصویر OVB0B از ثبت تصاویر با وضوح ۵٠ مگاپیکسلی و اندازه پیکسل ١.٢٢ میکرومتر در حین ضبط ویدئو با وضوح 8K و نرخ ٢۴ یا ٣٠ فریم هم پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، حسگر تصویر پرچمدار آمنی ویژن دارای خروجی HDR با نوردهی سه گانه در تصاویر ١٢.۵ مگاپیکسلی با سرعت ثبت ٣٠ فریم بر ثانیه است. بر اساس گفته‌ها، این حسگر تصویر از DPHY و CPHY و DOVDD پشتیبانی می‌کند. در ادامه، آمنی ویژن در مورد محصول جدیدش گفت:

مصرف کنندگان خواهان عکس برداری با وضوح بالا هستند و در پی آن، چنین انتظاری را هم در بخش فیلم برداری دارند.

همچنین مدیر بازاریابی کارکنان آمنی ویژن ادامه داد:

به عنوان پیشروی صنعت حسگر تصویر، ما از فناوری قالب انباشته PureCel®Plus-S بهره گیری کرده‌ایم تا کیفیت دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند را به سطح جدیدی برسانیم. با حسگر تصویر OVB0B، ما هم اکنون بیشترین وضوح این حوزه را در سایزی بسیار کوچک ارائه می‌دهیم. این حسگر تصویر رده بالا، دارای عملکردی فوق العاده در شرایط نوری ضعیف است.

از سوی دیگر، یکی از تحلیلگران ارشد مؤسسه Strategy Analytics اظهار دارد:

معرفی این دسته از محصولات، یعنی حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی، نوید ثبت جزئیات خیره کننده را به کاربران می‌دهد و نیاز کاربران و مشتریان دنیای موبایل را برطرف می‌کند تا بتوانند دستگاهی متمایز از قبل را تهیه کنند. ما حدس می‌زنیم که بیش از ۴٠ میلیون حسگر تصویر با وضوح بیشتر از ١٠٠ مگاپیکسلی در گوشی‌های هوشمند سال ٢٠٢٢ میلادی تعبیه شود.

هنوز مشخص نیست که اولین گوشی مجهز به این حسگر تصویر، از کدام برند است. در واقع، ما حتی نمی‌دانیم که چه برندهایی مشتری آمنی ویژن هستند. با این وجود، کمپانی‌ها می‌توانند هم اکنون با آمنی ویژن همکاری کنند.

نظر شما در مورد حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی Omnivision چیست؟ فکر می‌کنید که سیستم دوربین صنعت گوشی‌های هوشمند با این حسگر تصویر دچار تحول جدیدی شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

ایول

ali karimi

سلام، ای خدا این مقدار مگا پیکسل دوربین ها تا چقدر میخواد بره جلو خدا میدونه فعلا قراره به 200 مگاپیکسل برسیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️