حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به اعتقاد IBM تراشه ۲ نانومتری در گوشی های هوشمند عمر باتری تا ۴ روز را فراهم می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها

توسعه پایدار یک سیستم به موضوعی استراتژیک تبدیل شده است که شرکت‌ها نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند. IBM که 50 سال است در این زمینه فعالیت می‌کند، امسال نیز پاسخ‌های نوآورانه خود را ارائه می‌دهد. به‌گفته این شرکت، «تراشه‌های ۲ نانومتری به گوشی های هوشمند اجازه می‌دهند تا هر ۴ روز یکبار باتری خود را شارژ کنند». در کنفرانس آینده MEET2022، دکتر Xie Dong، معاون IBM، اعلام کرد که چگونه این شرکت درحال تسریع نوآوری‌های تکنولوژیکی و همکاری با شرکا برای دستیابی به آینده‌ای پایدار است.

عمر باتری ۴ روز گوشی های هوشمند به‌لطف تراشه ۲ نانومتری

به گزارش gizchina، در ده سال آینده، سه ریسک اصلی تجاری که کمپانی‌ها مخصوصا شرکت‌های حوزه تکنولوژی با آن مواجه هستند، مربوط به محیط زیست است. این موارد شامل تغییرات آب‌وهوایی، شکست اقدامات اقلیمی و آسیب‌های زیست‌محیطی ساخته دست بشر است. تحت هدف کربن دوگانه، توسعه پایدار تنها مسئولیت اجتماعی همه شرکت‌ها نیست. همچنین این یک موضوع استراتژیک است که شرکت‌ها باید با آن روبرو شوند.

عمر باتری ۴ روز گوشی های هوشمند به‌لطف تراشه ۲ نانومتری

عمر باتری ۴ روز گوشی های هوشمند به‌لطف تراشه ۲ نانومتری

IBM امسال برای دستیابی به هدف انتشار صفر درصد گازهای گلخانه‌ای، سال 2030 را برای این راهکار پیشنهاد کرد. جالب است که بدانید اپل چند سالی می‌شود که چنین هدفی را برای همان سال برنامه‌ریزی کرده و در هر رویداد رسمی آن را به مخاطبان یادآوری می‌کند. استفاده از رایانه‌های کوانتومی در بهینه‌سازی AI/ML، تجزیه‌وتحلیل ساختار مولکولی و شبیه‌سازی مزایای بزرگی را نشان داده است و آینده استفاده تجاری در مقیاس بزرگ زیاد دور نخواهد بود.

یکی از نکات برجسته این سخنرانی، ظرفیت یک تراشه 2 نانومتری است. طبق گفته IBM، تراشه‌های 2 نانومتری امکان شارژ باتری گوشی های هوشمند را در هر ۴ روز یک‌بار می‌دهند. درحال‌حاضر، بسته به ظرفیت کاربر و باتری، شارژ گوشی هوشمند معمولاً یک بار در روز است. حتی در مواردی، کاربران با استفاده سنگین، گوشی‌های هوشمند خود را چندین بار در روز شارژ می‌کنند.

این فناوری به‌راحتی می‌تواند تجربه و عادت استفاده از دستگاه شما را تغییر داده و بهینه‌سازی‌های فراوانی را در این مورد فراهم کند.

نظر شما درباره عمر باتری ۴ روز برای گوشی های هوشمند به‌لطف استفاده از تراشه‌های ۲ نانومتری در آن‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام،واقعا عمر باطری ها با تراشه های 2نانومتری به 4روز برسه واقعا خیلیه، یعنی مثلا یه باطری 4500یا5000 میلی آمپر 4روز عمر داره یا نهایت 3روز؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی