حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از تراشه 2 نانومتری در آیفون و مک‌های 2025 خود استفاده خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

اپل در سال‌های آینده برنامه‌های زیادی برای کاربران خود دارد که شامل مهاجرت کامل به استفاده از تراشه‌های اختصاصی این شرکت در سری موبایل و دسکتاپ A و M می‌شود. طبق آخرین اطلاعات، گفته می‌شود که غول فناوری به‌طور بالقوه می‌تواند تا سال 2025 تراشه‌هایی با فرآیند 2 نانومتری را در آیفون‌ها و مک‌های خود استفاده کند. یک گزارش جدید همچنین بیان می‌کند که تأمین‌کننده اصلی تراشه اپل، TSMC، درحال آماده‌سازی خود برای آغاز تولید تراشه‌های 2 نانومتری در سال 2025 است.

استفاده اپل از تراشه 2 نانومتری در سال 2025

پیش از این، شنیده بودیم که اپل به‌دنبال معرفی تراشه M2 خود در ماه‌های آینده با استفاده از آن برای اولین بار در مک بوک ایر و مک مینی جدید است. علاوه‌بر این، این شرکت احتمالا درحال برنامه‌ریزی برای معرفی یک مدل مک بوک پرو بازطراحی‌شده با نمایشگر بزرگ‌تر نیز می‌باشد. بااین‌حال، طبق گزارش جدیدی از DigiTimes، اپل مشتاقانه منتظر افزایش بیشتر فرآیند تولید تراشه است زیرا تأمین‌کننده عمده این شرکت، TSMC، از سال 2025 تولید تراشه‌های 2 نانومتری را آغاز خواهد کرد.

در این برهه از زمان، آیفون‌ها و مک‌های اپل دارای تراشه‌های مبتنی‌بر فرآیند 5 نانومتری TSMC هستند که به‌ترتیب شامل سری A15 Bionic و M می‌شوند. به غیر از این، TSMC همچنین قصد دارد تا اواخر سال جاری تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری خود را آغاز کند. با وجود تراشه‌های 2 نانومتری که انتظار می‌رود در سال 2025 وارد بازار شوند، ما فرض می‌کنیم که اپل حداقل برای دو سال از نمونه‌های 3 نانومتری استفاده خواهد کرد. اگر اپل تا سال 2025 از تراشه‌های 2 نانومتری در محصولات خود استفاده کند، جزو اولین شرکت‌هایی خواهد بود که دست به انجام چنین کاری می‌زند.

استفاده اپل از تراشه 2 نانومتری در سال 2025

TSMC جدول زمانی خود را برای انتقال فرآیند 2 نانومتری GAA به تولید انبوه در سال 2025 تنظیم کرده است، درحالی‌که فرآیند 3 نانومتری FINFET را نیز با نرخ بازدهی بهبودیافته در نیمه دوم سال 2022 تجاری‌سازی می‌کند. با اپل و اینتل در میان اولین مشتریانی که هر دو فرآیند را اتخاذ کرده و تسلط خود را در این زمینه تثبیت می‌کنند.

همچنین پیش‌تر نیز گزارش شده بود که اپل ممکن است از تراشه‌های 3 نانومتری در مدل‌های آینده آیپد پرو خود استفاده کند که گمان می‌رود اواخر امسال عرضه شوند. ما انتظار داریم اپل یک مدل جدید آیپد پرو با تراشه M2 را عرضه کند، اما تاکنون جزئیات خاصی پیرامون این محصول اعلام نشده است. به‌محض اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس قرار گرفت، آن را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

نظر شما دربار‌ه‌ي استفاده اپل از تراشه 2 نانومتری در محصولات متنوع خود تا سال 2025 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی