حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی پرچمدار شیائومی ١٢ حس و حالی مانند شیائومی Mi 6 دارد!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حتما بخوانید، شیائومی

شیائومی کم‌تر از یک هفته پیش پرچمداران جدیدش را رسماً معرفی کرد. عضو میانی خانواده جدید گوشی‌های رده بالای شیائومی، Xiaomi 12 نام دارد. گوشی پرچمدار شیائومی ١٢، اندازه کوچکی دارد. همین سبب می‌شود تا حین کار کردن با آن، حال و هوای روزهای قدیمی را داشته باشید؛ شاید مانند Mi 6 شیائومی!

گوشی پرچمدار شیائومی ١٢ به لطف اندازه کوچکش، شما را به یاد Mi 6 خواهد انداخت!

شیائومی طی رویداد جدید خود از پرچمداران سری Xiaomi 12 رونمایی کرد.

 

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢ معرفی شدند: پرچمدارانی دوربین محور و قدرتمند!

 

بر اساس گزارشی از GizChina، شیائومی دو پرچمدار جدید را به خط تولید گوشی‌های خود اضافه کرده است. در میان تمام پرچمداران اخیر ارائه شده از سوی شیائومی، گوشی Xiaomi Mi 6 آخرین دستگاهی بود که از طراحی کلاسیک و سایز کوچک بهره می‌برد. سایز نمایشگر این گوشی که حدود ۵ سال پیش معرفی شده بود، برابر با ۵.١۵ اینچ می‌باشد. جالب است که بدانید بر اساس آمار و ارقام، تا امروز که این گوشی نزدیک به ۵ سال عمر کرده است، همچنان حدود ٢ میلیون کاربر در حال استفاده از این گوشی به صورت روزمره هستند! در واقع بر اساس گزارش‌های یک پلتفرم معاملات دست دوم، قیمت نسخه‌های دست دوم گوشی Xiaomi Mi 6، از شیائومی Mi 8 نیز بیشتر است! این در حالی است که Xiaomi Mi 6، به واقع نسل قبلی شیائومی Mi 8 محسوب می‌شود. اما با ورود گوشی پرچمدار شیائومی ١٢، یک رقیب جذاب از نظر طراحی در برابر Xiaomi Mi 6 ظاهر شده است!

شیائومی Mi 6، به عنوان یک محصول کلاسیک با طراحی زیبا و دلربایش، کاربران وفادار زیادی را به سمت خود کشانده است. همین سبب می‌شود که این گوشی، هنوز طرفدارانی را داشته باشد. اما شیائومی اخیراً گوشی پرچمدار شیائومی ١٢ را ارائه داده است که می‌تواند برای کاربران Mi 6، به یک انتخاب بی نظیر تبدیل شود. چرا که اندازه شاسی این گوشی، در حد و اندازه پرچمدار ۵ سال پیش چشم بادامی‌ها است!

این در حالی است که اختلاف اندازه نمایشگر شیائومی می ۶ و شیائومی ١٢، به بیش از ١ اینچ می‌رسد. به طور دقیق، اندازه نمایشگر شیائومی می ۶، برابر با ۵.١۵ اینچ و شیائومی ١٢ هم برابر با ۶.٢٨ اینچ است. با این حال، هنگامی که دو گوشی را در دست می‌گیرید و با آن‌ها کار می‌کنید، تجربه کاربری آن‌ها از نظر ارگونومی، کاملاً مشابه یکدیگر است! این نشان از پیشرفت فناوری در سال‌های گذشته دارد. چرا که شیائومی موفق شده است تا نمایشگری بسیار بزرگ‌تر را در ابعاد مشابه با Xiaomi Mi 6 جاسازی کند. همچنین حاشیه‌های اطراف نمایشگر پرچمدار جدید چینی‌ها، به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

اگر با هر دو گوشی به طور همزمان کار کنید، هر دو دستگاه حس مشابهی را به شما القا می‌کنند؛ چرا که ابعاد آن‌ها، نزدیک به یکدیگر است. طول و ضخامت و وزن شیائومی می ۶، به ترتیب معادل ٧٠.۵ میلی متر، ٧.۵ میلی متر و ١۶٨ گرم است. البته شایان ذکر است که نسخه‌ای از شیائومی Mi 6 با بدنه سرامیکی و وزن ١٨٢ گرمی نیز وجود دارد. از سوی دیگر، گوشی پرچمدار شیائومی ١٢ هم همین پارامترها را با اندازه ۶٩.٩ میلی متر، ٨.٢ میلی متر و ١٧٩ گرم ارائه می‌دهد.

گوشی پرچمدار شیائومی ١٢

از نظر طول، هر دو گوشی اندازه‌ای شبیه به یکدیگر دارند و اساساً ممکن است که تصور کنید هر دو گوشی، طول یکسانی دارند. علاوه بر این، ضخامت شیائومی ١٢ با وجود بهره مندی از ظرفیت باتری بسیار بیشتر، کم‌تر از ١ میلی متر با Xiaomi Mi 6 اختلاف دارد. در بخش وزن نیز شیائومی ١٢ تنها ١۴ گرم سنگین‌تر از پرچمدار سال‌های گذشته شیائومی است.

ما می‌توانیم به خوبی دلایل این افزایش ضخامت و وزن را درک کنیم. استفاده از فناوری‌های جدیدتر و به خصوص، باتری بزرگ‌تر، از علل‌های این اتفاق هستند. اما اختلاف کم در این بخش‌ها، واقعاً تحسین برانگیز است. به طور دقیق، باتری شیائومی می ۶ ظرفیت ٣,٣۵٠ میلی آمپر ساعتی دارد. اما شیائومی ١٢ مجهز به باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی است. بنابراین، این اختلاف کمی نیست.

به گفته لی جون، بنیان گذار شیائومی، حس و حال گوشی پرچمدار شیائومی ١٢ کاملاً مشابه با Xiaomi Mi 6 است. لی جون اظهار دارد که ساخت چنین پرچمداری در ابعاد کوچک، بسیار دشوار بوده است. این به دلیل ارائه دستگاهی با فضای محدود و کوچک است. بنابراین، کمپانی سازنده باید زحمت بسیاری برای جای دادن قطعات در فضای محدود بکشد. هم اکنون، تعداد کمی از کمپانی‌ها هستند که همچنان در حال تولید گوشی‌های کامپکت هستند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند کامپکت یا با ابعاد کوچک، عملکردهای مانند پرچمداران بزرگ، مانند قدرت بالا، دوربین رده بالا و باتری با ظرفیت زیاد را دارا نیستند. این باعث می‌شود تا تمام گوشی‌های کامپکت، محبوب نباشند. اما این رابطه، در مورد Xiaomi 12 برقرار نیست.

اما لی جون در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید که شیائومی ١٢، دقیقاً همان چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند. شیائومی ١٢، دارای نمایشگری ٨ درصد بزرگ‌تر از آیفون ١٣ است و با این وجود، همچنان از آن کوچک‌تر است. بنابراین، کار کردن با آن راحت‌تر از دیگر گوشی‌های شیائومی و حتی اپل است!

نظر شما در مورد ابعاد و طراحی گوشی پرچمدار شیائومی ١٢ چیست؟ آیا این دستگاه نظر شما را به خود جلب کرده است یا سلیقه شما چیز دیگریست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️