حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون های اپل پر فروش ترین گوشی هوشمند چین در دو ماه اخیر بوده اند

در محبوبیت و عملکرد فوق‌العاده محصولات اپل شکی نیست. خصوصا خانواده آیفون که جزو پر فروش‌ترین محصولات این شرکت هستند. با اینکه در کشور چین تولید کنندگان بسیار قدرتمندی حضور دارند، اما بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی، آیفون های اپل پر فروش ترین گوشی هوشمند چین در دو ماه اخیر بوده‌اند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیفون های اپل پر فروش ترین گوشی هوشمند چین برای دومین ماه متوالی هستند

همانطور که از عنوان مطلب مشخص است، برای دومین ماه متوالی، آیفون‌های اپل پر فروش‌ترین گوشی‌های هوشمند چین بوده‌اند. بر اساس تحقیقات موسسه Counterpoint، محصولات آیفون 23.6 درصد از بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان را به خود اختصاص داده‌اند. این سهم نسبت به ماه قبل که 22 درصد بود نشان از رشد 1.6 درصدی دارد. پس از اپل نیز شرکت ویوو با سهم 17.8 درصدی، تولیدکننده برتر بعدی است.

موسسه Counterpoint معتقد است که صعود اپل و صدرنشین آن در بازار چین به دلیل محبوبیت خانواده آیفون 13 است که ویژگی‌های عکاسی بهبود یافته، عمر باتری بیشتر و موارد دیگر را تقریبا با قیمتی مشابه با سری آیفون 12 ارائه می‌دهند. همچنین رویداد روز مجردها که در چین مشابه جمعه سیاه در کشورهای دیگر است یکی دیگر از دلایل این رشد فوق‌العاده اپل می‌باشد. پلتفرم تجارت الکترونیک محبوب این کشور یعنی JD.com، چندین مدل آیفون فعلی و قدیمی را در لیست ده محصول برتر از لحاظ فروش روزانه در روز 11 نوامبر لیست کرده است. این تاریخ زمانی شروع روز مجردها است.

فروش آیفون در چین از ویوو پیشی گرفت: صدرنشینی اپل در چین!

وال استریت ژورنال با استناد به گزارش این موسسه تحقیقاتی، گفته است که افزایش فروش ماهانه محصولات اپل در چین از اکتبر تا نوامبر به 15.5 درصد رسیده است. اما این شرکت تحقیقاتی معتقد است که این نمایش قدرتمند اپل در چین به زودی به پایان می‌رسد. Ethan Qi، تحلیلگر موسسه Counterpoint می‌گوید که انتظار می‌رود فروش اپل در چین از دسامبر یا ژانویه کاهش یابد زیرا کاربران چینی آیفون ارتقاء گوشی‌های قدیمی‌تر خود را به محصولات بعدی اپل متوقف می‌کنند.

یکی از نکات مهم این است که زمان تحویل سفارشات آیفون در این کشور کاهش یافته است. از یک دوره انتظار 20 روزه که در ماه نوامبر شاهد آن بودیم، اکنون اگر شما یک آیفون 13 پرو را سفارش دهید، کمتر از یک هفته دیگر به شما تحویل داده خواهد شد. این بهبود نشان می‌دهد که یا تعداد بیشتری از محصولات آیفون در دسترس است. برخی از حدس و گمان‌ها نیز حاکی از آن است که شاید سفارشات کمتری برای این دستگاه وجود دارد. علیرغم در دسترس بودن آیفون، چندین سایت تجارت الکترونیک در چین مصرف کنندگان از خرید بیش از دو آیفون برای برخی از مدل‌های محبوب آن محدود می‌کنند.

همچنین عدم حضور قدرتمند رقیب دیرینه اپل در چین و مشکلات مداوم این شرکت بر حضور تولید کننده شماره یک سابق گوشی‌های هوشمند چینی هوآوی تأثیر گذاشته است. دولت ترامپ به دلیل ارتباط ادعایی هواوی با حزب کمونیست چین، این شرکت را تهدیدی برای امنیت ملی تلقی کرد و این شرکت را در لیست سیاه نهادهای وزارت بازرگانی قرار داد که دسترسی هوآوی به زنجیره تامین ایالات متحده از جمله تامین‌کنندگان برتر این شرکت را ممنوع کرد. محصولات این تامین کنندگان شامل تراشه‌های حافظه Micron، پلتفرم نرم‌افزاری گوگل و تراشه‌های شرکت Qualcomm می‌باشند.

فروش آیفون اپل در آخرین فصل سال جاری میلادی، رتبه اول را کسب می‌کند!

به گفته phonearena، این امر باعث شد هواوی سیستم عامل و اکوسیستم HarmonyOS خود را توسعه دهد. زمانی که ایالات متحده قوانین صادرات خود را تغییر داد تا کارخانه‌های تراشه سازی که از فناوری‌های ساخت آمریکا استفاده می‌کردند را از ارسال تراشه به هواوی مسدود کند، این شرکت برای یافتن قطعات مورد نیاز خود، به تکاپو افتاد. علاوه بر اپل، شیائومی، اوپو و ویوو از جمله ذینفعان در سقوط هواوی بودند. هواوی علیرغم این که ایالات متحده مانع فروش محصولات آن شده است، به تازگی فروش نسخه کالکتور میت ایکس 2 تاشو خود را که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، آغاز کرده است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در آینده بازهم شاهد رشد و پیشرفت فروش محصولات آیفون در چین خواهیم بود؟ به نظر شما راهکار اپل چه خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان