حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین اصلی شیائومی 12 و 12 پرو مشخص شد: IMX766 و IMX707 سونی!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها، شیائومی

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه سری شیائومی 12، این شرکت مشخصات رسمی این گوشی هوشمند را منتشر می کند تا هیجانات طرفداران را بیشتر و بیشتر کند. و به همین دلیل طی دو روز گذشته اطلاعاتی رسمی از نمایشگر و عملکرد گوشی های سری شیائومی 12 را برای شما در ترنجی پوشش دادیم. امروز اما به نظر می رسد که شیائومی روی دوربین دست گذاشته است! بله حالا ما مدل دوربین اصلی شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو را در اختیار داریم و می‌دانیم که شیائومی بعد از مدتها به سمت سونی تغییر مسیر داده است!

 

 

بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی، لی جون، ساعاتی پیش پستی را در ویبو(شبکه اجتماعی چینی) منتشر کرده است که اطلاعات برجسته و مهم را در مورد دوربین اصلی شیائومی 12 بیان می‌کند.

 

شیائومی 12 از سنسور سونی IMX766 استفاده می‌کند

پست مدیر عامل شیائومی در امروز صبح نشان می دهد که شیائومی 12 با دوربین 50 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد و مدل سنسور آن سونی IMX766 است. او همچنین ادعا می‌کند که این دوربین دارای عملکردهای قدرتمند، راه‌اندازی سریع، عکس‌برداری سریع، عکاسی پیاپی سریع و صحنه‌های شبانه سریع است. به گفته لی‌جون سنسور IMX766 مورد استفاده در این دستگاه در حال حاضر دارای انبوهی از بررسی های مثبت است. در واقع، شیائومی ادعا می کند که سری شیائومی 12 ممکن است سریع ترین دستگاه جهان از نظر زمان گرفتن عکس باشد!

دوربین اصلی شیائومی 12

دوربین اصلی شیائومی 12

به گزارش وبسایت خبری Gizchina، شیائومی ادعا می کند که به لطف آخرین سری پرچمدار خود پیشرفت جدیدی در تصویربرداری ایجاد کرده است. پس از دو سال تحقیق در مورد توسعه الگوریتم، شیائومی یک معماری تصویر جدید در اختیار دارد و این به طور قابل توجهی سرعت راه اندازی و توانایی ضبط را افزایش می دهد. پیش از این، زنگ شوزونگ، از بخش موبایل شیائومی ادعا می کرد که این دستگاه ها سریع ترین عکسبرداری و قوی ترین صحنه شب تا به امروز را به همراه خواهند داشت.

 

شیائومی 12 پرو برای اولین بار از سنسور IMX707 استفاده می‌کند

اگرچه تا کنفرانس مطبوعاتی شیائومی در 7 دی ماه 1400 فاصله داریم، اما پارامتر های اصلی سری شیائومی 12 در دسترس هستند. مدیر عامل شیائومی، لی جون، امروز فاش کرد که این شرکت ارتقاء بزرگی را در دوربین سری 12 شیائومی ایجاد خواهد کرد. او به تمام شایعات همکاری شیائومی و سونی مهر صحه گذاشت و فاش کرد که شیائومی 12 پرو برای اولین بار در جهان سنسور سونی IMX707 را به نمایش خواهد گذاشت. این سنسور یکی از سنسورهای برتر سونی است، با اندازه فوق العاده بزرگ 1/1.28 اینچی و پیکسل های بزرگ ادغام شده 2.44 میکرومتری و افزایش 49 درصدی در دریافت نور.

شیائومی اضافه می‌کند که کارهای زیادی را برای ارتقای قابلیت های عکاسی در صحنه شب نیز انجام خواهد داد. منظور آنها بازتولید رنگ صحنه شب، کاهش نورگیری در مناطق نور شدید و تعدادی ارتقا دیگر است که عکاسی از سناریو ها در شب و کیفیت فیلمبرداری در شب را ارتقا می دهند.

مدیرعامل شیائومی همچنین چند نمونه عکس از ظرفیت عکسبرداری صحنه شب شیائومی 12 پرو منتشر کرد که اگر مبنای قضاوت همین عکس ها باشد، تنظیم رنگ شیائومی 12 پرو دقیق است و حس واقعی شب را القا و همچنین کنترل نور مناسب و یک بافت قوی از کنتراست بین نور و تاریکی ایجاد می کند.

نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی 12 پرو در شب

نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی 12 پرو در شب

شیائومی دوربین سلفی خود را نیز به یک نمونه 32 مگاپیکسلی ارتقا داده است

در ادامه تغییرات در بخش دوربین شیائومی، پس از مدتها شیائومی دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مرسوم پرچمداران خود را نیز اکنون با یک نمونه 32 مگاپیکسلی جایگزین کرده است و صبح امروز نمونه عکس هایی از آن را با کاربران خود به اشتراک گذاشته است. در تصویر پایین یکی از این نمونه عکس ها را می‌بینید.

نمونه عکس دوربین سلفی شیائومی 12

نمونه عکس دوربین سلفی شیائومی 12

شایعات می‌گویند سنسور دوربین شیائومی 12 اولترا در سایه در حال توسعه است!

متاسفانه در حال حاضر اطلاعات رسمی خاصی در مورد سنسور دوربین نسخه اولترا نداریم. با این حال، با افشای مدل سنسور شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو موج شایعات سنسور شیائومی 12 اولترا بالا گرفت و در صفحه دو افشاگر معروف چینی شاهد سوالات مختلفی راجع به این موضوع بودیم. در صفحه دیجیتال چت استیشن کاربری نوشت که سنسور سونی IMX707 از سنسور سامسونگ GN2 کوچکتر است و این افشاگر چینی تایید کرد که احتمالاً IMX707 نمی‌تواند سنسور مورد استفاده در شیائومی 12 اولترا باشد.

از طرفی این هیاهو افشای واضح تر آیس یونیورس که یکی از افشاگران تاییدشده است را در پی داشت، که متنی را با کاربران به اشتراک گذاشت که ما عکسی از ترجمه آنرا در اختیار داریم:

شایعه همکاری شیائومی و سونی در ساخت سنسور جدیدتر مورد استفاده در شیائومی 12 اولترا

شایعه همکاری شیائومی و سونی در ساخت سنسور جدیدتر مورد استفاده در شیائومی 12 اولترا

متن موجود در این عکس به دلیل ترجمه ماشینی تا حدی آسیب دیده اما موضوع مشخص این است که آیس یونیورس به کنایه و تشابه از سه غول باستانی صحبت می‌کند. ابتدا از سنسور سونی IMX766 با نام مستعار به عنوان نمونه کوچک نام می‌برد، سپس از سنسور IMX707 نام می‌برد و به کنایه بزرگتر بودن آن را بیان می‌کند و نهایتاً در جمله آخر می‌نویسد “اما غول باستانی بزرگ هنوز ظاهر نشده است! ____IMX”

بنابراین از مجموعه این جملات و افشاگری ها شایعه همکاری سونی و شیائومی در ساخت یک سنسور کاملتر برای شیائومی 12 اولترا مطرح است.

 

نظر شما چیست؟ تغییرات دوربین های سری شیائومی 12 شما را جذب کرده است؟ منتظر رونمایی از سری شیائومی 12 هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

خدافظ سامسونگ
سامسونگ هم باید در سری s22 الترا از سنسور سونی استفاده کنه

nima68

یک تیکه آشغال از زباله فروشی شیائومی

ali karimi

سلام، والا تا اینجا نسخه پرو که دوربین های عالی داره، ولی خب نسخه اولترا قائدتأ بایددوربین های بهتری داشته باشه،که فعلا مشخص نیست از چه نوع دوربین و از کدوم برند میخواد استفاده کنه، البته خب طبق همین خبر شیا میخواد بازم از دوربین ساخت سونی که فعلا نا مشخصه استفاده کنه، ولی خب هرچی هستش تا 2روز دیگه همه چیز باید مشخص بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری