حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه آن چیزی که درباره نمایشگر Xiaomi 12 Pro می دانیم

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شیائومی

شیائومی ۱۲ و احتمالا مدل پرو آن قرار است که هفتم دی ماه ۱۴۰۰ رسما معرفی شوند. ما پوسترها و تیزرهای مختلف زیادی را درباره آن دیده ایم. اینجا می خواهیم همه آن چیزی که درباره نمایشگر Xiaomi 12 Pro  می دانیم را مرور کنیم.

نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو

می دانیم که صفحه نمایش شیائومی ۱۲ پرو دارای وضوح 2K و پشتیبانی از فناوری LTPO 2.0 است. شیائومی پنل های برتر سامسونگ E5 LTPO را برای این دستگاه انتخاب کرده است. با اندازه 6.78 اینچی این دستگاه برادر بزرگ شیائومی 12 است.

پرچمدار ۲۰۲۲ شیائومی دارای امتیاز A+ در DisplayMate است. DisplayMate یک وب سایت قابل اعتماد است که طیف گسترده ای از دستگاه های دارای صفحه نمایش را به دست می آورد. رتبه A+ بالاترین رتبه است، بنابراین می توان گفت که استفاده از Xiaomi 12 Pro لذت بخش خواهد بود.

امتیاز A+ نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو

امتیاز A+ نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو

وضوح 2K برای 6.78 اینچ کافی است. با چگالی تصویری که این پنل ارایه می کند گفت که شیائومی 12 پرو می تواند تصویر بسیار واضحی را به کاربران خود ارائه دهد. کاربران همچنین می توانند با استفاده از برنامه تنظیمات برای صرفه جویی در باتری، وضوح نمایشگر را کمتر از 2K تنظیم کنند.

شیائومی 12 پرو دارای رفرش ریت تطبیق پذیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز است. نرم افزار شیائومی نرخ به روز رسانی را بین 10 تا 120 هرتز تنظیم می کند تا در باتری صرفه جویی کند و تجربه ای روان را به کاربران ارائه دهد. حالت 1 هرتز احتمالاً برای نمایشگر همیشه روشن استفاده می شود و از آنجایی که هیچ چیز زیادی در صفحه نمایش همیشه روشن وجود ندارد، استفاده از حالت 1 هرتز برای صرفه جویی در باتری هوشمندانه است.

شیائومی همچنین نحوه عملکرد نرخ تجدید تطبیقی ​​را بهینه کرده است. اکنون، نرم افزار بسته به سرعت اسکرول و انیمیشن ها، نرخ رفرش کمتر از ۱۲۰ هرتز را تنظیم می کند تا مقداری باتری صرفه جویی کند. شیائومی آن را «نرخ تازه‌سازی پویا هوشمند» می‌نامد.

فناوری “Micro-Lens Microprism”

شیائومی همچنین در مورد فناوری به نام Micro-Lens Microprism صحبت کرد. ما هنوز هدف آن را نمی دانیم، اما من حدس می زنم که هدف آن این است که با بزرگنمایی پیکسل های OLED، صفحه نمایش را واضح تر کند.

مقایسه نمایشگر شیائومی 12 پرو و شیائومی می 11 پرو

با وضوح بالاتر و صفحه نمایش بزرگتر از مدل پایه Xiaomi 12 می توان گفت که شیائومی ۱۲ پرو قطعاً شایسته نام “Pro” خود هست. این باعث می شود شیائومی 12 پرو در بخش نمایشگر انتخاب بهتری نسبت به شیائومی 12 باشد که بدیهی هم هست.

هر دو دستگاه شیائومی می 11 پرو و 12 پرو دارای پنل هایی با رزولوشن 2K هستند، اما 12 پرو از «میکروپریسم لنز» استفاده می کند و انتظار می رود صفحه نمایش آن بهتر از شیائومی 11 به نظر برسد. همچنین رفرش ریت تطبیق پذیر شاید کمک کند که عمر باتری ضعیف می ۱۱ پرو تکرار نشود.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو می تواند قوی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ARMTIN

سلام خدمت اقای عطایی عزیز

خبر داغ از مردم غیور چین رسیده که مردم چین به فروشگاه آنلاین شیاومی هجوم آوردند سری ۱۲ که هنوز معرفی نشده پیش خرید کردند 😂

https://www.gizmochina.com/2021/12/23/xiaomi-12-series-gets-200000-reservations-in-a-single-day/

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)