حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سامسونگ نیز با اندروید خداحافظی خواهد کرد؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

حتما به خاطر دارید که هواوی پس از تحریم های آمریکا و محدودیت های به وجود آمده از سوی گوگل، تصمیم گرفت تا به سراغ سیستم عامل اختصاصی خود برود. اکنون نیز گفته می‌شود که احتمالا در آینده شاهد خداحافظی سامسونگ با اندروید خواهیم بود. البته این شرکت کره ای برخلاف هواوی همکاری نزدیکی با گوگل دارد و قرار است از سیستم عاملی جدیدی که چندین سال توسط گوگل توسعه یافته استفاده کند.

خداحافظی سامسونگ با اندروید؛ فیوشا جایگزین خواهد شد

سیستم عاملی که گوگل در حال توسعه آن است، Fuchsia نام دارد. اوایل سال جاری بود که مشخص شد که سامسونگ نیز در توسعه فیوشا سهم مهمی داشته است. اکنون نیز خبر از آن می‌رسد که سامسونگ یک قدم به جلو رفته و تصمیم گرفته است تا به نفع Fuchsia، با اندروید خداحافظی کند.

همان‌طور که قابل حدس است، این انتقال در آینده ای نزدیک و یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. وب‌سایت SamMobile نیز اشاره می‌کند که چندین سال طول خواهد کشید تا سامسونگ سیستم عاملی جدید گوگل را با اندروید جایگزین کند. هنوز نمی‌دانیم که Fuchsia نیز با پوسته اختصاصی سامسونگ عرضه می‌شود یا خیر. لازم به ذکر است که سیستم عامل جدید گوگل نیز مانند اندروید متن باز است.

انتقال از سیستم عامل اندروید به فیوشا، به تنهایی در برنامه سامسونگ نیست. بلکه تمام این تغییرات بخشی از برنامه گوگل است. بر خلاف سیستم عامل اندروید، Fuchsia از هسته لینوکس استفاده نکرده و به سراغ سورس جدیدی به نام Zircon رفته است. گوگل در حال توسعه Fuchsia است تا بر روی طیف گسترده ای از محصولات هوشمند، از پوشیدنی ها گرفته تا گوشی های هوشمند، تبلت ها، رایانه ها و اینترنت اشیا اجرا شود.

با فرض اینکه گوگل این موضوع را به واقعیت تبدیل کند و فیوشا را در چند سال آینده به کار گیرد، سامسونگ تنها تولید کننده ای نخواهد بود که سیستم عامل اندروید را در به نفع فیوشا کنار خواهد گذاشت. انتظار می‌رود سایر سازندگان تلفن های هوشمند نیز به این روند بپیوندند.

سیستم عامل فیوشا (Fuchsia) گوگل حالا سایت توسعه دهندگان دارد

 

اما از آنجایی که سامسونگ در توسعه Fuchsia با گوگل سهیم بوده است. احتمالا اولین شرکتی باشد که از این سیستم عامل استفاده کند. و همین موضوع می‌تواند باعث برتری سامسونگ در دوران جدید گوشی های هوشمند شود. البته خداحافظی با اندروید و روی آوردن سامسونگ به سیستم عامل جدید گوگل قطعا در آینده ای نزدیک محقق نخواهد شد و قرار نیست به زودی با اندروید خداحافظی کنیم. اگر چه ممکن است مهاجرت از اندروید ترسناک باشد اما این سیستم عامل همیشه مشکلاتی داشته که فیوشا می‌تواند آن ها را برطرف کند‌.

نظر شما چیست؟ آیا سیستم عامل جدید گوگل می‌تواند مشکلات فعلی اندروید را برطرف سازد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی